Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Hamilelikte spor bedeni ve ruhu rahatlatıyor
Hamilelikte spor bedeni ve ruhu rahatlatıyor
Hamilelik döneminde kontrollü bir şekilde yapılan spor, anne adayına doğum ve sonrasında birçok fayda sağlıyor.
Yaşam 26 Şubat 2016 - 00:32

Op.Dr. Serap Mollaoğlu

Anne adaylarının büyük bir çoğunluğu bebeğine zarar vereceği düşüncesiyle hamilelik döneminde spor yapmıyor. Oysa sporun anne adayında olumlu etki yarattığını belirten Memorial Ataşehir Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Bölümü'nden Op. Dr. Serap Mollaoğlu, hamilelik döneminde spor yaparken dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.

Aya göre spor seçmek önemli

Hamileliğin ilk 3 ayında hafif tempolu yürüyüşlerle egzersizlere başlanabilir. Omurgayı güçlendirecek sırt egzersizleri düzenli olarak yapılabilir. Hamileliğin 3-6 aylık döneminde ise yürüyüş, pilates ve yoga egzersizlerine devam edilebilir. 6-9 aylık dönem, karın bölgesinin oldukça büyüdüğü bir süreçtir. O nedenle bu dönemde oturma pozisyonlarındaki egzersizleri yapmak daha uygun olur.

Pilates ve yogayla ağrıları önleyin

Hamilelik dönemi için uyarlanmış yoga ve pilates, son yıllarda anne adaylarının en çok tercih ettikleri egzersizlerdir. Vücudu rahatlattığı gibi ruhu da arındıran, sırt ve bel ağrılarını önleyen yoga ve pilates için bu konuda uzman kişilerle ve hamilelik sürecine uygun çalışma yapmak çok önemlidir.

Düzenli egzersizin anne adayına 10 faydası

– Ağırlık kontrolü sağlamaya yardımcıdır
– Metabolizma hızını arttırır
– Dayanıklılığı ve kuvveti arttırır
– Sırt ve bel ağrılarını azaltır
– Doğum için gerekli olan kas aktivitesini çalıştırır
– Sindirim sistemini düzenler
– Gebelik diyabet riskini önler
– Uyku düzeni sağlar
– Ödem oluşumunu azaltır
– Psikolojiyi olumlu etkiler

 

 

 

Yaşam 26 Şubat 2016 - 00:32