Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Kadınlar ağırlık çalışmalı mı?
Kadınlar ağırlık çalışmalı mı?
Kadınlar ağırlık çalışırken, kaldırılan ağırlığa ve yapılan tekrarlara dikkat etmeleri gerekiyor
Yaşam 12 Nisan 2016 - 12:02

Ağırlık çalışmak, kadınlarda erkeklerinki bir etki göstermeyebilir. Kadınların, büyüme hormonundan çok üreme hormonu salgılaması, ağrılık çalıştıklarında erkeklere göre kaslarını daha düşük oranda büyütür.

Kadınlar ağırlık çalışırken, maksimum kaldırabilecekleri ağırlığın %20 si ile, en az 12 ve en fazla 20 tekrarlara kadar çıkabilecekleri ağırlıklar kullanmalılar. Bu sistemde kasların dayanıklılığı gelişir ve omurgayı destekler bir çalışma metodu benimsenmiş olur.

Ağırlık egzersizi yapmak bazı bel ve boyun rahatsızlıklarını tetikleyeceğini düşünüldüğünde çoğu zaman alternatif olarak yoga ve pilates tercih ediliyor. Bu egzersizler vücudunuzu daha iyi tanımanızı sağlayabilir. Ama unutulmamalıdır ki kas kuvvetlenmesi ve dayanıklılığının artmasına ihtiyaç duyanlar ağırlık kaldırmaktan kaçınmamalıdır.

Yaşam 12 Nisan 2016 - 12:02
Etiketler