Reklamsız Sözcü

Kafeinle ilgili bilmeniz gerekenler

Kahve, çay, enerji içeceği ve çikolata gibi gıdalarda bulunan kafein uyarıcı bir maddedir.
23:183 Haziran 2016
Kafeinle ilgili bilmeniz gerekenler
Kahve, çay, enerji içeceği ve çikolata gibi gıdalarda bulunan kafein uyarıcı bir maddedir.

Kahve, çay, enerji içeceği ve çikolata gibi gıdalarda bulunan kafein uyarıcı bir maddedir. Kalp hızı, kan basıncı ve metabolizma hızını arttırır. Kahve ağacı tohumlarının kavrulmasıyla ortaya çıkar…

14

Kafein merkezi sinir sistemi üzerine baskı oluşturarak uyarır. Bilimsel araştırmalar ilk olarak kafeinin açlığı hafiflettiğini ortaya koymuştur. Bu özelliği nedeniyle kilo kaybetme programlarında kullanılmıştır. Ancak kafein dengeli kullanılmadığında adeta tehlikeli bir ilaç haline gelebilir. Kafein fazla alındığında toksik etki gösterir ve paranoya, kaygı, sinir ve huzursuzluk, istemsiz kas kasılmaları, hızlı kalp atışı, yüksek kan basıncı ve kusma gibi durumlara neden olabilir.

12

İdeal miktarda alınırsa…

– Konsantrasyonunuzu ve odaklanmanızı kolaylaştırır.
– Baş ağrılarına neden olan damarları rahatlatır.
– Günde beş fincan kahve tüketimi büyük tansiyonunuzu arttırır. Bu yüksek bir etki değildir ancak riskli hastaların kahveyi günde bir fincanla sınırlaması gerekir.
– Bitkinliğinizi kısa süreli olarak alır. Ancak uyanıklığınızı sürekli uyarmak için bu yola başvurmanız uyku düzeninizi kötü yönde etkileyebilir. Kafein tüketimine sıklıkla uykusuzluk ve uyku kaçması eşlik eder.

11

– Bilimsel çalışmalar günde en az üç kupa kahve tüketenlerin tip 2 diyabet yani obeziteye bağlı gelişen şeker hastalığına yakalanma riskinin daha düşük olduğunu gösteriyor.
– Kafeinin 200 -300 mg'dan fazla alımı idrarla birlikte kalsiyum kaybını arttırarak kemik dokusu harabiyetine yol açabilir.
– Enerji içecekleri de içerdiği kafein nedeniyle merkezi sinir sistemini uyararak artmış bir uyanıklık hali, değişen uyku düzeni, aritmiler ve nadiren görülen nöbetlere yol açabilir.

9

Spor yapıyorsanız

Kafein, merkezi sinir sistemi üzerinde baskı oluşturarak kas gücü ve dayanıklılığını arttırır. Böylece egzersiz süreniz artar. Egzersizin ilk 20 dakikasında enerji kaynağı olarak karbonhidratlar kullanılır, sonrasında yağlar enerjiyi sağlamak için devreye girer ve egzersizinizin süresine bağlı olarak yanmaya devam eder. Hatta siz dursanız bile metabolizma hızlandığı için bir süre daha enerji yakımı devam eder. Bu nedenle yapacağınız egzersizin orta şiddette ve uzun süreli, süresini en az 45 dakika-bir saate yakın tutmak ve gün sayısını arttırmak daha çok yağ yakıp artan kas kitlenizle daha kolay kilo vermenize olanak sağlar.

10

Hamileler tüketebilir mi?

Gebeler, hamilelik durumuna eşlik eden bir sağlık sorunu yoksa günde iki fincan kahve tüketebilir. Şeker hastalığına yakalanan kadınlarda, kafeinin insülin duyarlılığını azalttığı kanıtlanmıştır.

Ne kadarı güvenilir?

Kafein günde 250-300 mg alınmalıdır ve bu üç kupa kahvedeki miktardan azdır. Günde 750-1000 mg'dan fazla alımı tehlikelidir ancak her gün yüksek miktarlarda kafein almaya alışmış bünyelerde olumsuz durumlar meydana gelmeyebilir.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet