Kaş'ın Kaputaj Plajı'nın bulunduğu kanyondan viyadükle geçecek otoban projesi, bölgede yaşayanları isyan ettirdi. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası ve Kaş Turizm ve Tanıtma Derneği’yle birlikte 77 kişinin açtığı ilk dava Antalya Valiliği tarafından otoban projesi için verilen 'ÇED gerekli değildir' kararına karşı açıldı. İkinci dava da aynı kurum ve kişiler tarafından projede yer alan, 1’inci derece SİT alanı Kalkan Güney Yamaçları için Koruma Kurulu’nca verilen karara karşı açıldı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 'ÇED gerekli değildir' kararı verilen proje kapsamında Kaş ilçesinde yapılması planlanan Kaş-Kalkan otoyolunun 28 kilometrelik bölümü doğal ve arkeolojik SİT alanlarından geçirilecek. Maliyetinin 73 milyon lirayı bulması beklenen otoban projesinde dört viyadük ve toplam uzunlukları 5 kilometreyi aşan üç tünel inşa edilmesi planlanıyor. DOĞAL HABİTATLAR YOK OLACAK 'ÇED gerekli değildir' kararına karşı açılan davada Orman Bölge Müdürlüğü’nün Likya Kaş Orkidesi’nin bulunduğu bölge için “Başta endemik bitki türleri (Likya Orkidesi) ve yabani hayvan varlığını tehdit ederek türlerin yok olmasına ve bölgede korunmuş olan doğal habitatların parçalanmasına neden olacak, bu parçalanma ilerleyen zamanlarda habitat kayıplarına ve türlerin yok olmasına neden olabilecektir” uyarısına yer verildi. KÜLTÜREL MİRAS VARLIKLARI TAHRİP OLACAK Otobanın geçeceği güzergahta altı arkeolojik SİT, 1 büyük 1. Derece Doğal SİT, endemik bitki türü yayılma alanı mevcut olduğu, güzergâh boyunca yapılacak yoğun patlatmaların, patlatma sonucu çevreye yayılan kaya parçaları ve tozun, yarma kazılarının, ağır tonajlı kamyonların sirkülasyonun vb. sonucunun kültürel miras varlıklarının etkilenmesinin, tahrip olmasının kaçınılmaz olacağına vurgu yapıldı. [old_news_related_template title="Kuzey Ormanları Savunması, çevre katliamına ve kamyon terörüne 'Dur' dedi" desc="Çevreci oluşum Kuzey Ormanları Savunması, bir yılda yaşları 5 ile 85 arasında değişen 25 insanımızın yaşamına mâl olan hafriyat kamyonlarına yönelik basın açıklaması yaptı. Kuzey Ormanları Savunması'nın yetkilileri, Cengiz-Limak-Kolin-Kalyon-MA-PA ortaklığında 3. havalimanı ve Kuzey Marmara Otoyolu inşaatı sürecinde çalışan hafriyat kamyonlarının; Arnavutköy, Sarıyer, Kemerburgaz ve Göktürk başta olmak üzere İstanbul'un birçok semtinde ölümlü kazalara sebep olduğunu, kamyonların sadece insanların değil, hayvanların da hayatını tehdit ettiğini belirtti. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/08/dgspjazxsaa8lhw.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/yasam-haberleri/kuzey-ormanlari-savunmasi-cevre-katliamina-ve-kamyon-terorune-dur-dedi/"] ANTİK DÖNEME AİT KALINTILAR Dava dilekçesinde bölgede bulunan tarihi kalıntılar şöyle sıralandı: “Otoyolun geçeceği Kaş-Kalkan güzergâhı, Çukurbağ’daki Phellos antik kenti territoryumu içinde kalmaktadır. Phellos antik kentine bağlı olarak bu territoryumda bölgeye yayılmış ancak bugüne kadar tescil edilememiş tarımsal amaçlı çok sayıda antik çiftlik merkezlerine ve kulelere ait kalıntılar vardır. Antik dönemlerde yoğun olarak kullanılan bu bölgede yine tescili yapılmamış, hemen her yerde yaygın olarak görülen çok sayıda lahit, sarnıç, işlik, kuyu vb kalıntıları mevcuttur.” Otoban projesinin planlandığı bölgede yoğun trafik akışı olmadığına dikkat çekilen dilekçede 73 milyonluk yatırımın çöpe gideceği, öte yandan doğal SİT bölgelerinin yok olacağı belirtilerek “ÇED gerekli değildir” kararının yürütmesinin durdurulması talep edildi. 'SAATTE 1 ARAÇ İÇİN 73 MİLYON TL HARCANACAK' Koruma Kurulu kararına açılan ikinci davada da "Halihazırda bir yol varken üstelik üst kotlardan geçen köy yolları da varken (asfalt halde) yeni bir yol geçirilmesi zorunlu değildir" ifadelerine yer verilerek, araç geçiş sayıları hakkında şöyle dendi: "2014 yılında yoldan toplam 2 bin 17 araç geçtiği hesaplanmıştır. Bunu yıllık yüzde 5 artışla bugüne uyarlarsak… 2 bin 320 araç sayısına ulaşırız. Bu yıllık rakamdır. 365 güne böldüğümüzde günde 6,36 araç geçtiğini görmekteyiz. Kış aylarında bu yol daha da az kullanılmaktadır. Yoğun olduğu turizmin hareketlendiği yaz aylarıdır. Sadece bu trafiğin üç ay olduğunu varsayalım. 2320/90 gün=25,78 araç. Yani saatte bir araç geçecek yol için 73 milyon lira harcanacaktır. Bu hesaplar ya tamamen hatalıdır ya da Karayolları bizimle dalga geçmektedir. Buradan da hazırlanan proje tanıtım dosyasının akılla bilimle izahı mümkün değildir.” aylinkapak 'TAKTILAR KAFAYI KAŞ'A!' İstanbul'dan Kaş'a taşınan Aylin Aslım da konuya Twitter üzerinden tepki gösterdi. Aslım, attığı tweet'te, "Taktılar kafayı Kaş'a. Bakir ve güzel olan ne varsa ölmeli!" diyerek isyanını dile getirdi. [old_news_related_template title="Hayko Cepkin: 'Konu ne? Beşiktaş! Bitti...'" desc="Türk müzik dünyasının belki de en keyifli, enerjik ve başarılı isimlerinden biri Hayko Cepkin’le Lipton Ice Tea, Migros ve Toplum Gönüllüleri Vakfı, “Renksiz Kutular Renkli Okullar” kampanyası ile köy okullarındaki yüzlerce çocuğun hayatını renklendirecek olan sosyal sorumluluk projesinde buluştuk. Sorularımıza içtenlikle yanıt veren Hayko ülkenin gidişatını takip etmeme kararı almış." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/08/haykooo.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/kultur-sanat-haberleri/hayko-cepkin-konu-ne-besiktas-bitti/"]