Reklamsız Sözcü

Kediler gibi uyumanızı sağlayacak yoga hareketi

Sağlıklı bir uyku için bu yoga hareketlerini deneyin
11:538 Mart 2016
Kediler gibi uyumanızı sağlayacak yoga hareketi
Sağlıklı bir uyku için bu yoga hareketlerini deneyin

Huzurlu ve rahat bir uyku bütün günün yorgunluğunu alır. Peki daha rahat bir uyku için yoga yapmaya ne dersiniz?

UYKU YOGASI 

Nefes verin ve nazikçe bacaklarınızı duvarla paralel olacak şekilde kaldırın. Omuzlarınızın ve başınızın yerde olması gerekir.

Bu pozisyon bacaklarınızın arkasını gerdirme amaçlı yapılmaz, eğer böyle hissediyorsanız duvardan biraz uzaklaşın. Sırtınızı hep yerde tutun. Eğer boynunuzda düzlük hissediyorsanız bir havluyla destekleyin. Kollarınızı açın ve avucunuz yukarı bakacak şekilde yerde tutun.

Rahatlayın ve gözlerinizi kapatın.

Pozisyon içindeyken nefes alışınız üzerine çalışın

Deneyiminizi derinleştirmek için nefesinize odaklanın. Bir elinizi karnınıza, diğerini de kalbinize koyarak başlayın, nefesinizin doğal ritminin farkına varın.

Rahat edince, yavaş ve nazik bir şekilde derin nefes alıp verin. Nefes alışınızla nefes veriş sürenizi eşit tutun. Eşit nefes alma denilen bu yöntem zihni sakinleştirmeye yarar.

Bu pozisyonda 5 ile 20 dakika arasında kalın. Son dakikalarda nefes alışınızın normale dönmesine izin verin. Bu pozisyonun rahatlığını hissedin. Pozisyondan çıkmaya hazır olduğunuzda, bacaklarınızı göğsünüze doğru çekin ve yanınıza dönün. Kollarınızı kullanarak ayağa kalkın ve yavaş hareket etmeye özen gösterin.

Bu pozisyon çoğu insan için tamamiyle güvenli olsa da, hamile olanlar, yüksek tansiyon veya boyun ve bel ile ilgili ciddi rahatsızlıkları olanların öncesinde doktorlarına danışmaları gerekir.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet