Reklamsız Sözcü

Kilonuz kaç olursa olsun selülit başınıza dert olabilir!

Pürüzsüz bir cilde sahip olmak herkesin hayalini süslüyor.
01:4521 Nisan 2016
Kilonuz kaç olursa olsun selülit başınıza dert olabilir!
Pürüzsüz bir cilde sahip olmak herkesin hayalini süslüyor.

Birgan BİLEKE

Pürüzsüz bir cilde sahip olmak herkesin hayalini süslüyor. Hatta bazılarımız bu uğurda her çıkan yöntemi deniyoruz. Fakat konu selülit olunca, sadece yeni yöntemleri denemek yetmiyor. Sağlıklı bir beslenme düzeni ve hareketli bir yaşam tarzı şart…

Selülitten kurtulmak için tüm hayatınızı düzene sokmanız şart. Beslenmeden spora, dikkat edilecek pek çok konu var...

Halk arasında yaygın olarak ‘portakal kabuğu görünümü' olarak adlandırılan selülit problemine sahip olmak tüm insanları rahatsız eder. Özellikle yaz mevsimine yaklaştığımız ve kumsallarda boy göstermemize çok az bir zaman kaldığı bu dönemde, selülitinden kurtulmak ve pürüzsüz cilde kavuşmak için harekete geçmek isteyen kişilerin sayısı oldukça fazla. Fakat kilo ayırımı yapmadan herkeste görülebilen bu sorun, ancak sağlıklı bir yaşam şekline sahip olmakla giderilebiliyor.

Kıyafetten oturuşa her şeye dikkat!

Selülit oluşumunun temel nedenlerini 10 ana grupta toplayabiliriz

– Sürekli yağlı ve kalorisi yüksek besinler tüketmek.
– Doğum kontrol gibi hormonlara yönelik hapları uzun süreli kullanmak.
– Vücutta toksik maddelerin birikmesine neden olan kahve, çay, alkol gibi içecekleri tüketmek.
– Spordan uzak bir yaşam sürmek.
– Stres.
– Uyku düzenine sahip olmamak.
– Tuz ve su değişikliklerine neden olan besinlerin sıkça tüketilmesi ve ilaçların (idrar söktürücü gibi) alınması.
– Dolaşım bozuklukları.
– Korse kullanmak ve dar kıyafetler, topuklu ayakkabı giymek.
– Dik oturmak vücudunuzdaki organların sıkışmamasını sağlayacağı için oturuşunuza dikkat etmeli ve bu şekilde selülit oluşumunu engellemelisiniz.

Üç temel kategori

Derinin altında bulunan yağ, bağ dokusunu ters yöne doğru iter ve ciltte dalgalı bir görünüme neden olursa, selülit meydana gelir. Bu sorun nedeniyle cilt buruş buruş ve inişli çıkışlı gibi görünür. Selülit insan sağlığı açısından zararlı bir şey değildir ve derecesini belirleyen çeşitli faktörler söz konudur. Selülit temel olarak üç kategoriye ayrılır:

Ciltte görünür olmayanlar.
Parmaklarınızla cildinizi sıktığınız anda ortaya çıkanlar.
Görünür olup ağrıya sebep olanlar.

işte alınması gereken önlemler…

– Uzun raf ömrüne sahip, katkı maddeli gıdaları tüketmemeli ve böylece vücudunuzda toksik maddelerin birikmesini engellemelisiniz.
– Gün içinde 2 litre sıvı tüketmeye dikkat etmeli, bu sırada başta su olmak üzere ayran, bitki çayı, soda, ıhlamur ve sıkma meyve suyu içebilirsiniz.
– Tuz açısından zengin içecek (turşu suyu) ve yiyeceklerden (salamura) uzak durun.
– Abur cubur olarak nitelendirilen gofret ve benzeri yiyeceklerden uzak durmalı ve hamur işi tüketmemelisiniz.
– Haftanın en az beş günü az yağda ya da buharda pişmiş sebze yemelisiniz.
– Et tüketirken hindi gibi yağsız alternatifleri tercih etmelisiniz.
– Hareketli bir yaşam sürmelisiniz. Hazır havalar da düzelmişken, haftanın 4 günü 30'ar dakikalık tempolu yürüyüşler yapın.
– Protein ihtiyacınızı karşılarken süt, yoğurt, peyniri aşırı derecede tüketmeyin ve daha çok yumurta yemeyi tercih edin.
– Vücudunuzun herhangi bir yerini sıkacak, dar kıyafetler giymekten kaçının.

 

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet