Reklamsız Sözcü

Lenf sağlığınız için 11 basit öneri

Sağlıklı bir bedenin olmazsa olmazı lenf sisteminin korunması için öneriler
07:5427 Haziran 2016
Lenf sağlığınız için 11 basit öneri
Sağlıklı bir bedenin olmazsa olmazı lenf sisteminin korunması için öneriler

Lenf sıvısı, lenf damarları ve lenf düğümlerinden oluşan lenf sisteminin ana işlevi lenf sıvısını taşımaktır. Bu sıvı da bizim hastalıklarla savaşmamızı sağlayan bir sıvı olarak önemli bir yere sahiptir.

Bademcikler, dalak, lenf düğümleri gibi organları kapsayan lenf sistemi sağlığı için 11 basit öneri:

trambolin

1.Egzersiz: Lenfatik sistemi harekete geçirmenin en iyi yolu egzersizdir. En etkili egzersiz rebounding yapmaktır. Rebounding, bir trambolinde atlamak olarak özetlenebilir. Günde 10-20 dakika yapmayı deneyin.

2.Kızılötesine yakın sauna: Sauna vücudun ter yoluyla toksinlerden kurtulmasına yardım eder. Sirkülasyon, toksinlerin atılması, dokuların iyileşmesi ve ısı beraber çalışarak lenfatik sisteme yardımcı olurlar.

3.Yin Yoga: Yin Yoga 3-10 dakika boyunca belli bir pozisyonda kalmanızı gerektirir. Yerçekiminde yaşadığımız bu değişim lenfatik sistemin açılmasına yardımcı olabilir.

Yin Yoga 3-10 dakika boyunca belli bir pozisyonda kalmanızı gerektirir.

4.Yürümek: Vücudu hareket ettirip akciğerleri çalıştırmak önemlidir. Yürümek herkesin kolayca evde veya dışarıda yapabileceği bir aktivitedir. Sadece yaptığınız işe ara verin ve yürümeye başlayın. Yürürken derin nefes almayı deneyin.

5.Bacakları duvara koymak: Yere uzanıp bacakları dümdüz olacak şekilde duvara koymak bacaklardaki kan akışını düzenler. Ayrıca toksinlerin atılmasına da yardımcı olur ve daha rahat uyumanızı sağlar.

egzersiz

6.Lenf drenaj masajı: Lenfatik sistemi açmak için yapılan fiziksel bir masaj da iyi gelebilir. İnternette nasıl yapıldığını gösteren birçok video bulabilirsiniz.

7.Yüksek masa: Ayakta durarak çalışmanızı sağlayabilecek yüksek bir çalışma masası gün boyu lenfatik sisteminizin çalışmasına yardımcı olur.

8.Hidroterapi duşları: Hidroterapi duşları sıcak ve soğuk suyun geçişli olarak kullanıldığı duşlardır. Duşunuzun sonuna doğru, ısıyı hızlı bir şekilde sıcak-soğuk olarak değiştirin.

Kuru teninizi fırçalayarak lenfatik sisteme yardımcı olabilirsiniz.

9.Deriyi fırçalamak: Kuru teninizi fırçalayarak lenfatik sisteme yardımcı olabilirsiniz.

10.Derin nefes alma: Derin nefes almak, lenfatik sistemi açma konusunda çok etkilidir.

Deneyebileceğiniz bir nefes egzersizi:

Kollarınızı iki yana açın, ve burnunuzdan nefes alarak kollarınızı kaldırın ve ellerinizle daire çizin. Kısa bir süre nefesinizi tutun. Sonra, nefes verirken kollarınızı aşağı indirin.
Bunu birkaç kez tekrarladıktan sonra biraz garip hissedebilirsiniz. Sebebi fazla oksijen almış olmanızdır, o yüzden biraz dinlenin. Bu, vücudun toksinlerden arındığının bir göstergesidir.

Kollarınızı iki yana açın, ve burnunuzdan nefes alarak kollarınızı kaldırın ve ellerinizle daire çizin.

11.Sağlıklı beslenmek ve su içmek: Susuzluk lenfatik sistemde tıkanmanın en büyük sebeplerinden biridir. Bolca su içmeye özen gösterin. Ayrıca, işlenmiş gıdaları tüketmemeye dikkat ederek toksinlerin vücudunuza girmesini önleyebilirsiniz. Kışın sıcak içecekler ve çorba tüketin, yazın da serinletici besinler deneyin. Taze meyveleri mideniz boşken tüketmeye çalışın.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet