Reklamsız Sözcü

Metabolizmanızı hızlandırma zamanı

Oruçla birlikte değişen metabolizmanızın tekrar normale dönmesi için midenize fazla yüklenmeyin. Fazla kilolara karşı beslenmenizi 5-6 öğüne çıkarın.
01:507 Temmuz 2016
Metabolizmanızı hızlandırma zamanı
Oruçla birlikte değişen metabolizmanızın tekrar normale dönmesi için midenize fazla yüklenmeyin. Fazla kilolara karşı beslenmenizi 5-6 öğüne çıkarın.

DİYETİSYEN Ayşe Tuğba Şengel, mide rahatsızlığı ve kalp rahatsızlığı olanların ve ileri yaştakilerin beslenmesine ayrı bir özen gösterilmesi gerektiğini belirtirken bayramda beslenmeyle ilgili önemli bilgiler verdi.

Oruçla birlikte değişen metabolizmanızın tekrar normale dönmesi için midenize fazla yüklenmeyin. Fazla kilolara karşı beslenmenizi 5-6 öğüne çıkarın.

Sağlık problemleriniz varsa…

KALP hastalığı olan kişilerin yağlı yemek tüketimini olabildiğince sınırlaması gerekiyor. Yağlı yemekler, hamur işi ve kızartmalar yerine sebze ve yağsız et yemekleri tercih edilmelidir. Şeker hastalığı olan kişilerin ise tatlı tüketimine dikkat etmesi gerekiyor. Hamurlu ve kızartma şeklinde yapılan tatlılar yerine, daha hafif olan sütlü ve meyveli tatlılar tüketmesi daha faydalı olacaktır.

Aşırı yeme eğilimine dikkat!

RAMAZAN ayı boyunca açlığa alışan vücudumuz, hızla aşırı yeme eğilimi gösterebilir. Yeme eğilimi sebebiyle yağ oranı yüksek kalorili yemekler, tatlılar, çikolata ve şekerlemeler tüketilmek istenebilir. Yüksek kalorili olan bu besinler sebebiyle aşırı yeme atakları kısa bir süre içerisinde bile kişiye kilo artışı veya hastalık olarak geri dönebilir.

25

İkramlarda seçici olun

BAYRAMIN güzel atmosferiyle bir araya gelinen büyük sofralar, misafirlikler, ikramlar derken sağlığınızdan olmayın. Özellikle aç kalmaya alışan midenize özen göstermeniz gerek. Mutlaka az yiyip, beslenmenize ara öğünler ekleyin. Bol bol da su için.

23

Nasıl beslenmeli?

Günde en az 2.5 litre su tüketilmeli.
İkramları tüketirken sınırlama getirilmeli.
Aşırı miktarda yemekten kaçınıp az ve sık yemek yemeli.
Ayrıca iyi çiğneyerek midenin yükü hafifletilmeli.
Yemek pişirme yöntemi olarak kızartmalar yerine haşlama, fırında ve ızgara tercih edilmeli.
Hamur tatlıları, şekerlemeler, aşırı yağlı, kalori açısından yoğun yiyecekler yerine meyve veya kuru meyve tüketimine ağırlık verilmeli.
Fazla çikolata ve tatlı tüketimi, reflü gibi şikayetlere neden olabilir.
Kafeinli içecekler fazla tüketilmemeli, maden suyu ve su tercih edilmeli.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet