Reklamsız Sözcü

Midenizi Ramazan’a hazırlamanın 10 adımı

Bedeninizi oruç tutmaya hazırlamanın yolları...
09:492 Haziran 2016
Midenizi Ramazan’a hazırlamanın 10 adımı
Bedeninizi oruç tutmaya hazırlamanın yolları...

Uzun sürecek açlık ve susuzluk metabolizmanızı değiştirmeden önce bedeninizi, midenizi Ramazan’a hazırlayın. Acıbadem Kadıköy Hastanesi Gastroenteroloji Uzmanı Doç. Dr. Suna Yapalı, konu ile ilgili önemli uyarılarda bulundu ve oruç tutacağınız günlere yaklaşırken yapmanız gerekenleri anlattı.

Su tüketiminizi artırın

su-icmek

Ramazan öncesi su tüketmeyerek susuzluğa alışılacağı düşüncesi, yapılan en büyük yanlışlardan biri. Günde en az 8-10 bardak su tüketmeye dikkat edin, su kaybını arttıran kafeinli içeceklerin tüketimini sınırlandırın.

Uyku saatinizi öne çekin
Ramazan'da iftar ve sahur saatleri nedeniyle biyolojik saatimiz değişeceğinden, şimdiden yeni uyku düzenine geçin. Normal uyku saatinizden bir iki saat önce uyumaya başlayın. Uyku saatinizi öne çekmeniz hem Ramazan'da sahura kalkmanızı kolaylaştıracak hem de gün içerisinde uykusuzluğa bağlı halsizlik ve yorgunluk hissinizi önlememeye katkı sağlayacak.

Kahvaltınızı daha erken yapın
Kahvaltı gün boyu kişiyi zinde tutan en önemli öğün. Kahvaltı yapmama alışkanlığınız varsa, Ramazan'a sayılı günler kala mutlaka kahvaltı yapmaya kendinizi alıştırın ve daha erken saatlerde kahvaltı yapın.

Porsiyonlarınızı küçültün

porsiyon

Oruç öncesi özellikle öğle yemeklerinde porsiyonları küçültün, salata gibi hafif yiyecekleri tercih edin, ara öğünleri azaltın. Böylece hem uzun sürecek açlık ve susuzluğa karşı vücudunuz daha kolay adapte olabilecek hem de mide ve sindirim sisteminiz rahatlamış olarak Ramazan'a başlayabilirsiniz.

Ağır yiyeceklerden kaçının
Doç. Dr. Suna Yapalı “Ramazan öncesi yağlı, şekerli ve tuzlu besinleri azaltmak gerekir. Yemeklerinize kattığınız yağ ve tuz miktarını azaltın. Cips, patates kızartması, tuzlu kuruyemiş ve turşu gibi besinlerden uzak durun” diyor.

Meyve ve sebze tüketmeye dikkat edin
Lif içeriği yüksek sebze, meyve ve tam tahıllı yiyecekler sindiriminizi kolaylaştıracağından Ramazan'da olduğu gibi öncesinde de meyve ve sebze tüketmeyi ihmal etmeyin. Ancak meyvelerdeki şeker oranının da yüksek olduğunu göz önünde bulundurarak tüketimini günde bir iki porsiyon ile sınırlandırın” diyor.

Ağrı kesici ilaçları sık kullanmayın
Ağrı kesici ilaçların kullanımı midede tahriş ya da ülser oluşumunu kolaylaştırıyor. Bu nedenle gerek günlük yaşantınızda gerekse oruç öncesinde bilinçsizce ağrı kesici kullanmayın.

agri-kesici

Mide sorununuz varsa uzmana görünün
Açlıkla mide asit salgısı ve sindirim sisteminin hareketliliği azalıyor. Uzun süreli açlık aktif mide ülseri, oniki parmak barsağı ülseri ve gastriti olan hastalarda yakınmaları artırıyor. Bu nedenle mide ülseri olanların oruç tutmaması gerekiyor. Midenizde herhangi bir sorununuz varsa Ramazan öncesi mutlaka bir hekime görünün. Hafif şiddette reflü hastalığı olanlar ilaçlarını sahurdan 30-60 dakika önce almalı.

Sahura mutlaka kalkın
Birçok kişi sahura kalkmadan oruç tutabileceğini düşünüyor. Oysa sahura kalkmadan tutulan oruç açlık süresini daha da artırıyor. Bu da gün içerisinde mide rahatsızlıklarına neden olabiliyor.

sut-urunleri

Sahurda kahvaltı tercih edin
Doç. Dr. Suna Yapalı “Sahurda yumurta, peynir, süt ve yoğurt gibi protein içeriği yüksek besinlerin alınması tok kalmanıza yardım edecektir. Ayrıca ceviz ve badem gibi kaliteli yağ içeren besinler de sahur sofralarınızda yer almalıdır” diyor.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet