Reklamsız Sözcü

Ne kadar ve ne zaman su içmeliyiz?

Kadınların ve erkeklerin içmeleri gereken su miktarı farklı
12:3529 Ocak 2016
Ne kadar ve ne zaman su içmeliyiz?
Kadınların ve erkeklerin içmeleri gereken su miktarı farklı

Uzmanlar su içmenin faydalarını sık sık dile getiriyor. Yetersiz su tüketmenin, yorgunluk, dikkat eksikliği ve hafıza bozukluğu gibi ciddi sağlık sorunlarına neden olduğu biliniyor. Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, bir bardak bile su içmeye üşenenler için ciddi uyarılarda bulundu.

Vücudumuzun % 55-75′ lik kısmını oluşturur. Su; metabolizmanın düzenlenmesinde ve vücudumuzdaki tüm reaksiyonlarda görevlidir. Suyun zayıflama üzerine olan etkisi göz ardı edilemeyecek kadar fazla. Midede yarattığı hacimden dolayı daha az yemeyi ve metabolizmayı çalıştırıp günlük harcanan enerjiyi arttırıyor. Tüm bunlar düşünüldüğünde su içmek eziyet olmamalı, aksine keyif vermeli.

SU İÇMENİN 10 FAYDASI

1-Hücrelere oksijen ve besin öğelerinin taşınmasını, ayrıca atık ürünlerin taşınarak böbreklerden atılmasını sağlar.

2-Ağız, göz ve burun gibi vücut dokularının nemlenmesini sağlar.

3-Vücuttaki kan, gastrik sıvı, tükürük, amniyotik sıvı (gebelikte) ve idrar gibi vücut sıvılarının büyük bir kısmı sudur.

4-Dışkının yumuşamasını sağlayarak kabızlığın önlenmesine katkıda bulunur.

5-Cilt sağlığında, bağışıklık sisteminde, vücut ısısının denetiminde, ödemin atımında rolü vardır.

6-Tükürük ve mide salgısında besinlerin sindirilmesinde görev alır.

7-Kilo alıp vermeden dolayı oluşan sarkmaları sporla birlikte önler.

8-Vücudun ihtiyaç duyduğu iz minerallerin pek çoğunu sağlar.

9-Soğuk algınlığı, idrar yolu enfeksiyonları, böbrek taşları ve mesane kanseri riskini düşürür.

10-Zayıflama diyetlerinde metabolizmayı çalıştırmanın yanında, midede hacim oluşturarak tokluk hissi vermede işe yarar.

Su yaşamın vazgeçilmezleri arasında olmasına rağmen asıl problem su içme kültürünün geliştirilememesidir. Hiçbir sıvı içeceğin suyun yerini tam anlamıyla tutmadığını unutmamak gerekir.

KİM NE KADAR SU İÇMELİ?

Erkeklerde günde 3,7 litre, kadınlar günde 2,7 litre sıvı tüketmeli. Çalışma hayatının vazgeçilmez ikramları çay, kahve, meyve suları, bitki ve meyve çayları gibi içeceklerden bazılarının diüretik etkisi olduğundan vücudun ihtiyacı olan sıvıyı karşılamayacağı ve hatta vücuttan sıvı atımını arttıracağı için suyu su olarak içmek gerekir. Öğünlerden 30 veya 15 dakika önce içilen suyun metabolizmayı hızlandırma üzerine ve midede hacim oluşturarak öğünde fazla besin alımı engellemek adına göz ardı edilemeyecek faydaları bulunuyor.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet