Reklamsız Sözcü

Okul çocuklarında uyku sağlığına dikkat!

İlköğretim yaşındaki çocukların beyni hızlı bir gelişim süreci içindedir, bu nedenle fiziksel ve bilişsel gelişme bakımından uyku büyük önem taşır.
00:1520 Eylül 2016
Okul çocuklarında uyku sağlığına dikkat!
İlköğretim yaşındaki çocukların beyni hızlı bir gelişim süreci içindedir, bu nedenle fiziksel ve bilişsel gelişme bakımından uyku büyük önem taşır.

Beyin uykuda dinlenmez!

Beynin uyku sırasında tam anlamıyla dinlendiğini söylemek yanlış olur. Erişkinlerin tam anlamıyla dinlenebilmesi için gerekli olan ideal uyku süresi kişiye göre değişir. Bunlar, genetik faktörler ve alışkanlıklar olarak iki grupta ele alınabilir. Bilimsel araştırmalar, ilkokul öncesi küçük çocukların 11-13 saat, ilk ve orta öğrenimdeki çocukların 10-11 saat uyumaları gerektiğini ortaya koymuştur.

Gece uyuyamamanın yaşamı olumsuz yönde etkilediği yetişkinler tarafından çok iyi bilinir. Çocuklarda ise kalitesiz uyku psikolojik durumlarını bozar ve akademik başarılarını negatif yönde etkiler. Beyni çok karmaşık bir bilgisayara benzetirsek; verileri işlemek gibi işlemlerin çoğu uyku sırasında gerçekleştirir. Amerikan Hastanesi Uyku Kliniği Bölüm Şefi Dr. Sabri Derman uyku hakkında önemli bilğiler verdi.

shutterstock_358646807

Sağlıklı bir uyku için dikkat edilmesi gereken genel kurallar

– Her sabah aynı saatte uyanarak biyolojik saatinizi düzenleyin.
– Okul sonrası yaptığınız şekerleme yarım saati aşmasın.
– Yatağa aç gitmeyin ama akşam yemeklerini hafif yiyin ve gece çok su içmeyin.
– Yatmadan en az dört saat önce spor yapmayı bırakın.
– Yatak odası sessiz, karanlık ve 24 derece olsun.
– Yatmadan önce video oyunu oynamayın ve korku filmi seyretmekten kaçının.
– Dertleri, sorunları, endişeleri yatağa taşımayın, olumlu düşünün.
– 20 dakika içinde uyuyamazsanız başka bir odaya geçin, uykunuzu getirecek faaliyetlerde bulunun ve uykunuz gelince yatağa dönün.
– Ders için gece geç saatlere kadar çalışmanın kalıcı yararı olmadığını unutmayın.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet