Reklamsız Sözcü

Omni Diyeti nasıl yapılır

Tana Amen, sizi fazla kilolarınızdan kısa sürede ve sağlıklı bir şekilde kurtaracak olan Omni Diyeti’nin faydalarını anlattı
00:264 Mart 2016
Omni Diyeti nasıl yapılır
Tana Amen, sizi fazla kilolarınızdan kısa sürede ve sağlıklı bir şekilde kurtaracak olan Omni Diyeti’nin faydalarını anlattı

Tana Amen, sizi fazla kilolarınızdan kısa sürede ve sağlıklı bir şekilde kurtaracak olan Omni Diyeti'nin faydalarını anlatırken “Bir yandan hafiflerken diğer yandan da kendinizi daha iyi hissedecek ve gençleşeceksiniz. Beyniniz daha iyi çalışacak. Üstelik hastalıklardan da korunacaksınız” diyor…

Bir günlük liste

– Kahvaltı: Lahana salatası, taze kırmızı ve yeşilbiber, soğan ve sarımsak, bir bardak şekersiz yeşil çay.
– Ara: Taze sebze ya da meyve suyu.
– Öğle: Büyük bir porsiyon bir domates, salatalık, biber, soğan salatası.
– Ara: Bir avuç kuru yemiş.
– Akşam: Izgara pirzola, tatlı patates ve brokoli püresi.

‘Omni Diyeti' kitabının yazarı Amerikalı Beslenme ve Sağlık Uzmanı Tana Amen, önerdiği beslenme programıyla sadece kilonuzu değil hayatınızı da değiştirebileceğinizi belirterek, tüm sorularımızı yanıtladı.

– Omni Diyeti'nde sınırlamalar var mı?
Omni Diyeti kendini bir şeylerden mahrum etmekle değil bollukla ilgili. İnsanlara sevdikleri her şeyi hayatlarından çıkarmak zorunda olduklarını öğretmek yerine, işlerine yaramayan yiyecekleri değiştirmeyi öğretmekle ilgili bir diyet bu. Omni Diyeti ilk iki hafta için bir eleme diyeti önerir. Bu diyet, metabolizmanın hormonlarını tekrar düzenlemeyi, karbonhidrat bağımlılığını azaltmayı, bağırsakları iyileştirmeyi ve insanlara hangi yiyeceklere karşı duyarlı ya da alerjik olduklarını anlamakla ilgili yardım etmeyi amaçlar. Bundan sonra yiyecekler diyete dahil edilip, yavaş yavaş tekrar tanıtılır. Böylece insanlar hangi yiyeceğin onları olumsuz etkilediğini kolayca anlayabilir. Genel olarak çoğu insana iyi gelmeyen bazı yiyecekler vardır; aşırı şeker, işlenmiş gıdalar, glüten, süt ürünleri, mısır gibi. Bunlar enfeksiyonu, kan şekerini yükseltebilir veya bağırsak yoluna zarar verebilir. Omni Diyeti'nin temel esaslarından biri, insanlara yanlış bir yemek kültüründe (tahıl, işlenmiş ve glisemik gıda ağırlıklı) öğrendikleri yeme alışkanlıklarını tersine çevirmeyi öğretmektir. Ben de kitap okuyucularıma küçük miktarda proteinlerle bitkisel besinleri ağırlıklı olarak kullanmayı öğretiyorum. Bu diyette her gün olmamak koşuluyla hemen şekere dönüşen tahıl ve yiyecekler küçük miktarlarda tüketilebilir. Tıpkı baharat gibi…

İşte diyet listesi

Uzak durmanız gerekenler

– Kraker, jöle, patlamış mısır, dondurulmuş gıdalar, ketçap, işlenmiş etler gibi işlenmiş yiyecekler.
– Şekerleme, sos, patates cipsi, şurup, içecek, dondurma, yapay tatlandırıcı, trans yağ ve hidrojenize yağ içeren tüm yiyecekler.
– İşlenmiş gevrek, hazır yulaf ezmesi, buğday, arpa, çavdar.
– Mısır, kanola, soya gibi sebze yağları.
– Kurabiye, kek, şekerleme ve diğer tatlılar.
– Yüzde yüz meyve bile olsa meyve suyu kan şekerinin yükselmesine sebep olur.
– Genetiği değiştirilmiş bileşenler içeren yiyecekler ve kesinlikle alkol.

Tüketmeniz gerekenler

– Her türden sebze.
– Az miktarda meyve.
– Yağsız et, balık ve kümes hayvanları.
– Yumurta.
– Çiğ, tuzlanmamış tohum ve kabuklu yemiş.
– Kuru fasulye ve mercimek.
– Taze-kuru baharat.

Smoothie'leri fast food yapın

Smoothie'ler mükemmel ve dengeli bir öğün olması açısından benim en sevdiğim içecek. Beslenme açısından çok uygunlar. Protein, sağlıklı yağ, fito besinler, vitaminler, mineraller, lif ve diğer harika besinleri lezzetli bir şekilde almanızı sağlıyorlar ve aceleniz olduğunda çok işe yarıyorlar. Onları Omni Diyeti'nin fast food'u gibi düşünebilirsiniz. Daha önce hiç smoothie yapmadıysanız mutlaka denemenizi öneririm. Farkına bile varmadan daha önce onlar olmadan nasıl yaşadığınızı merak edeceksiniz!

Güzel smoothie yapmak için ipuçları

– Bize bir tarif verebilir misiniz?
Güçlü bir blender kullanın. Malzemelerle oynayın ve yaratıcı olun ama şeker ve kalori içeriğine dikkat edin. Kuru dondurulmuş yeşillikler ekleyin. Probiyotik ve meyve, sebze özü içerenleri tercih edin ama glüten içermediklerinden emin olun. Çiğ yeşillikler smoothie'lere birçok harika besin ekler ama tatları biraz ekşimsidir ve buna alışmak zaman alabilir. Çiğ yeşilliklerin tatlarına karşı hassassanız küçük miktarla başlayın ve alışana kadar kademeli olarak miktarı arttırın. Hedefiniz bir parça meyveye karşılık dört parça yeşillik olmalı. Ayrıca yeşilliklerin acısını almak için bir çay kaşığı çiğ bal (insülin dirençli değilseniz) ekleyebilirsiniz ama bu tada alışınca diğer tüm tatlandırıcıları kesin. Antioksidan ve fito besinle doludur ve hoş bir tat katar. Smoothie'ye kıvam katmak için içine badem ezmesi ekleyin.

 

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet