Reklamsız Sözcü

Sağlık için günün ilk öğünü önemli!

Bir öğrencinin beslenme programında mutlaka süt, et, sebze-meyve ve tahıl yer almalıdır.
00:4425 Mart 2016
Sağlık için günün ilk öğünü önemli!
Bir öğrencinin beslenme programında mutlaka süt, et, sebze-meyve ve tahıl yer almalıdır.

Bir öğrencinin beslenme programında mutlaka süt, et, sebze-meyve ve tahıl yer almalıdır. Okulda bu besinleri tüketmekten hoşlanmayan öğrenciler başta olmak üzere herkes mutlaka güne kahvaltıyla başlamalıdır. Çünkü bütün gece süren açlıktan sonra vücut ve beyin enerjiye gereksinim duyar.

Uzmanlar yaptıkları araştırmalar sonucunda, düzenli olarak kahvaltı eden çocukların derslerinde daha başarılı olduklarını ortaya koymuştur. Kahvaltı yapmayan öğrencilerde dikkat dağınıklığı, yorgunluk, baş ağrısı ve zihinsel performansta azalma gözlemlenmiştir. Bu nedenle güne mutlaka dengeli bir kahvaltıyla başlanması gerekmektedir.

Beynin enerji deposu yağ

EFA adı da verilen yağ asidi, beyinde anıların yaratılması ve sürdürülmesine neden olan kromozon birleşmesi için gerekli bir maddedir. Bu maddeyi içeren yumurta, uskumru ve sardalye yüksek EFA değerine sahiptir. Hafızanın yanı sıra öğrenme gücünü de geliştiren bu gıdaların dışında öğrencilerin tüketmesi gereken farklı besinler vardır.

Kahvaltıda tüketilebilecek besinler ve faydaları

Çilek: İçeriğindeki fisetin maddesi hafıza kaybının etkilerini azaltıp, bunamayı geciktiriyor.
Tahıl: Önemli bir B vitamini kaynağı olan tahıllar, kan şekerini dengeliyor.
Yoğurt: İçinde bulunan tirozin isimli madde hafızayı güçlendirip, beyni uyarıyor.
Üzüm suyu: Dopamin salgılanmasını artırarak problem çözme yeteneğini geliştiriyor.
Ceviz, fındık, fıstık: Sinirleri kuvvetlendiriyor.

 

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet