Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Sonbahar hastalıklarına
Sonbahar hastalıklarına
Okulların açılmasıyla birlikte çocukların toplu olarak bir arada bulunması ve kapalı alanlarda geçirilen sürenin artması enfeksiyon hastalıklarının hızla yayılmasına yol açabiliyor. Mevsim değişikliğinden olumsuz etkilenen bağışıklık sistemini güçlendirmek, enfeksiyonlara karşı alınabilecek önlemlerin başında geliyor…
Yaşam 16 Eylül 2017 - 02:50

Nasıl beslenmeli?

Sonbaharda bağışıklık sistemini ayakta tutmanın en önemli yollarında biri dengeli ve doğal beslenmektir. Bu dönemde bol miktarda antioksidan, fitobesin, mineral, lif ve vitamin içeren sebze ve meyvelerden yeterli miktarda tüketmeye gayret edilmelidir. Rengarenk, bol, taze, kaliteli sebze ve meyve bol miktarda tüketilmelidir. Yeşil yapraklı sebzeler, metabolizmayı hızlandırıcı, kanı sulandırıcı etkiye sahip omega 3 yönünden zengindir. Ispanak, roka, marul, maydanoz, semizotu en çok tüketilen yiyecekler olmalıdır ve her gün tüketilmelidir. Bunun dışında Brüksel lahanası, brokoli, karnabahar, bamya, havuç, biber, domates gibi sebzeler sağlık açısından son derece yararlıdır. Bugünlerde Karadeniz ve Marmara Denizi'nde bol miktarda bulunan ve omega 3 içeriği somon gibi balıklardan bile daha fazla olan hamsi, istavrit, sardalya tüketilmesi sağlık açısından çok önemlidir. İçinde omega 3, vitamin, mineral, arginin gibi aminoasitler bulunan kuruyemişlerden ceviz, badem, fındık ve çam fıstığı her gün 1-2 avuç dolusu miktarda tüketilmelidir. Bu tarz beslenmek solunum yolunun nemli kalmasını sağlayarak, enfeksiyonların sıkça ortaya çıkmasını engellemektedir.

nasil-beslenmeli

D vitamini depolamaya devam

Yaz aylarında güneşlenerek depolanan D vitamini hastalıklara karşı koruyucu etkiye sahiptir. Yeterince güneş ışınlarına maruz kalınmamış ise bol güneşli bu günlerden yararlanılmalıdır.

d-vitamini

El hijyenine dikkat!

Sonbahar enfeksiyonlarına karşı hijyen kuralları da ihmal edilmemelidir. Alınabilecek en basit önlemlerden biri ise ellerin sık sık yıkanmasıdır.

el-hijyeni

Uyku düzeni de önemli 

Mevsim geçişlerinde erken uyuyup, erken kalkmaya özen gösterilmelidir. Sindirim sisteminin rahatlaması için akşam saat 20.00'den sonra yemek yenmemelidir. Günde ortalama 7 saatlik kaliteli bir uyku sağlık açısından son derece önemlidir. Yeterli uyku kişiyi diyabet, kanser, obezite gibi hastalıklardan koruyucu etkiye sahiptir. Sabah erken saatlerde veya akşamüzerleri yapılacak tempolu yürüyüşler kalp ve damar sağlığı, sindirim sistemi sağlığı için önemlidir. Tempolu ve en az 30 dakika süren bir yürüyüş şifa gibidir, hastalıklardan ve obeziteden insanı korur, metabolizmayı hızlandırır.

uyku-duzeni

Bu gıdalardan uzak durun 

Çok fazla omega 6 içeren ayçiçeği, mısır, aspir, safran gibi işlenmiş yağlardan, doymuş yağlar ve trans yağlardan uzak durulmalıdır. Omega 6 yağ asitleri metabolizmayı yavaşlatır ve kilo aldırır. Marketlerde satılan ambalajlı, üzerinde son kullanma tarihi olan yiyecekler; fruktozdan zengin mısır şurubundan yapılan hazır gıdalar ve içecekler (özellikle asitli içecekler) tüketilmemelidir. Fazla miktarda kafein içeren çay, kahve ve kolalı içecekler az miktarda tüketilmelidir.

gidalardan-uzak-dur

Grip ve zatürreye karşı önlem alın

Grip ve zatürre sonbahar ile kış aylarında en çok korkulan ve sık karşılaşılan enfeksiyon hastalıklarıdır. Özellikle kronik bir hastalığı olan, kanser tedavisi gören, bağışıklık sistemini baskılayıcı ilaç kullanan yaşlı hastalarda aşı tedavisi son derece etkili ve gereklidir.

grip
Yaşam 16 Eylül 2017 - 02:50