Reklamsız Sözcü

Squat’ı sevmeniz için 5 neden

Temel egzersizlerden biri olan Squat'ı her gün yapmak isteyeceksiniz
08:5619 Şubat 2016
Squat’ı sevmeniz için 5 neden
Temel egzersizlerden biri olan Squat'ı her gün yapmak isteyeceksiniz

Eğer spor yapıyorsanız programınıza Squat’ı mutlaka ekleyin. Fitness hocalarının her programa dahil ettiği bu hareket özellikle sıkı bir kalçaya sahip olmayı sağlıyor. İşte yaz yaklaşırken size her gün Squat yaptıracak 5 neden:

1-Üst bacak, arka bacak ve kalçayı güçlendirir

2-Kalça ve bacakları şekillendirir: Temel Squat hareketi ile hızlı bir şekilde kas yapıp sıkı kalça ve bacaklara kavuşabilirsiniz. Harekete ağırlık da eklerseniz daha etkili olacaktır.

3-Kalça ve ayak bileklerinin hareket kabiliyetini arttırır: Vücut ağırlığı ile doğru şekilde yapılan squat hareketi eklemlere zarar vermeden kalça ve ayak bileklerinin hareket kabiliyetini arttırır.

4-Karın kaslarını güçlendirmeye ve şekillendirmeye yardımcı olur: Sağlam ve sıkı bir karın sakatlanmayı engeller.


5-Duruşunuzu düzeltmenize yardımcı olur

Temel Squat çalışması için öneriler

Ayakta dik olarak durun ve bacaklarınızı kalça genişliğinde yanlara doğru açın. Sırt ve belinizi sabit tutarak, sanki sandalyeye oturuyormuş gibi yere doğru çömelin.

Ağırlığınızı topuklarınıza verin ve diz kapaklarınızın ayak uçlarını geçmemesine dikkat edin. Dizleriniz ayaklarınızla aynı hizada ve kalçanız yere paralel olmalı. 15-20 defa tekrarlayın.

Bu hareketi ellerinize bir ağırlık alıp göğsünüzün önünde tutarak zorlaştırabilirsiniz.

Son güncelleme: 09:4425.02.2016
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet