Reklamsız Sözcü

Tatilde yenilenmenin 6 yolu

Tatil yapmak, mevcut rutinin dışına çıkmanızı ve stres yaratan tüm faktörlerden uzaklaşmanızı sağlar. Değişiklik herkes için gereklidir ve tatil bu değişikliği oluşturarak sizi rahatlatır. Ancak bu dönemde sadece vücudunuzu değil, ruhunuzu da dinlendirmeniz gerekir.
03:3225 Ağustos 2016
Tatilde yenilenmenin 6 yolu
Tatil yapmak, mevcut rutinin dışına çıkmanızı ve stres yaratan tüm faktörlerden uzaklaşmanızı sağlar. Değişiklik herkes için gereklidir ve tatil bu değişikliği oluşturarak sizi rahatlatır. Ancak bu dönemde sadece vücudunuzu değil, ruhunuzu da dinlendirmeniz gerekir.

Tatil yapmak, mevcut rutinin dışına çıkmanızı ve stres yaratan tüm faktörlerden uzaklaşmanızı sağlar. Değişiklik herkes için gereklidir ve tatil bu değişikliği oluşturarak sizi rahatlatır. Ancak bu dönemde sadece vücudunuzu değil, ruhunuzu da dinlendirmeniz gerekir.

İş hayatı, ailevi sorumluluklar, yoğun koşuşturma, trafik derken bir yılın ardından gerek fiziksel gerekse zihinsel yorgunluk kıskacına giriyor, deyim yerindeyse tatili dört gözle bekler oluyoruz. Yapılan birçok araştırma, hem vücudumuzun hem de zihnimizin ‘tatile çıkmaya' ihtiyacı olduğunu ortaya koyuyor. Öyle ki bilimsel çalışmalar, düzenli çalışma hayatı olan kişilerde tatilin mutlak bir ihtiyaç olduğuna, tatile çıkmayan kişilerde kalp krizi ve depresyon gibi hastalıkların görülme sıklığının tatile çıkanlara göre önemli ölçüde arttığına işaret ediyor. Acıbadem Fulya Hastanesi'nden Psikolog Sena Sivri, yaz tatilinde yenilenmenin altı püf noktasını anlattı; önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.

1. Eve hapsolmayın
Yoğun koşuşturmaca döneminin ardından kendinizi tükenmiş hissedebilir ve evden çıkmak istemeyebilirsiniz. Ancak izninizi evde geçirmeyin. Psikolojik olarak dinlenmeye ihtiyaç duymanıza neden olan faktörlerden uzaklaşmak gerektiğinden, farklı bir şehirde veya ülkede tatil yapmak bu uzaklaşmayı sağlayacaktır. Şehir dışındaki bir yakınınızın yanına gitmek de günlük telaşlardan sizi uzaklaştırabilir.

12

2. Tatil arkadaşlarınızı iyi seçin
Çok iyi anlaştığınızı düşündüğünüz arkadaşınızla bile tatilde farklı beklentiler nedeniyle sorun yaşamanız olası. O nedenle zaten kısa olan bu süreyi iyi değerlendirmek ve keyif almak için tatil arkadaşlarınızı iyi seçin. Tatile keyif aldığınız kişi veya kişilerle çıkın. Sırf ayıp olmasın diye beraber tatile çıkacağınız insanlar tatilden keyif almanızı engeller ve kendinizi onları memnun etmeye çalışırken bulmanıza neden olurlar!

3. Laptopunuzu yanınızda götürmeyin
İşle ilgili hiçbir şeyi, özellikle laptopunuzu tatile yanınızda götürmeyin. Cep telefonunuzu acil işler dışında çok kullanmayın. Maillerinizi ve mesajlarınızı sürekli kontrol etmeyin. Unutmayın, zihinsel rahatlama, onu yoran şeylerden uzak kaldıkça gerçekleşir. Aksi halde vücudunuzu dinlendirmiş olsanız da zihninizi dinlendiremediğiniz için tatil dönüşünde kendinizi yorgun hissetmeye devam edeceğiniz kesin.

1

4. Uyku düzeninizi bozmayın
Tatilde uyku düzeninizi bozmayın. ‘Ne de olsa tatildeyim' deyip gece çok geç saatlere kadar uykusuz kalmayın, sabah da çok geç uyanmayın. Dönüşte uyku düzeninizi tekrar eski haline getirmeye çalışmak psikolojinizi olumsuz yönde etkiler.

6

5. İşyerindeki arkadaşlarınızla iletişimde olun
İşyerindeki sorumluluklarınızı veya sizi rahatsız eden gelişmeleri düşünmeyin. Buna karşın işyerinde yakın arkadaşlarınızla iletişiminizi kesmeyin. Tatilde olsanız da onlarla sohbet edin ve gerekirse dertleşin. Tatilde sizi üzen ve mutsuz eden olayları objektif bir bakışla yeniden değerlendirin. Belki işin içindeyken mesele ettiğiniz şeylerin o kadar da önemli olmadığını görebilirsiniz.

2

6. ‘Her yeri gezmeliyim' düşüncesine kapılmayın!
Deniz ve doğa manzarasını seyredin. Deniz ve orman manzarası zihninizi boşaltmanıza ve sakin bir ruh hali edinmenize yardımcı olur. Gittiğiniz yerdeki gezilecek, görülecek yerleri ziyaret edin ama bunları bir görev ve mecburiyet haline getirmeden yapın. ‘Bir kere geldim; her yeri ziyaret etmeliyim' düşüncesiyle strese girmeyin.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet