Reklamsız Sözcü

Tok tutan 20 sihirli yaz lezzeti

Bu lezzetli yiyecekler sizi uzun süre tok tutacak
10:0824 Mayıs 2016
Tok tutan 20 sihirli yaz lezzeti
Bu lezzetli yiyecekler sizi uzun süre tok tutacak

Bu lezzetlerden mutlaka size uyan vardır… Metabolizmayı hızlandıran, uzun süre tok tutan, ödem atıcı bu yiyeceklerden size uyanları seçin, yaz aylarında sık sık tüketin. İşte Şişli Florence Nightingale Hastanesi- Beslenme ve Diyet Uzmanı Dr. Dyt. Tuba Kayan Tapan, 20 sihirli lezzetle yazın tok kalmanızı sağlıyor.

Demir deposu-Kırmızı kapya biber tüketin: İçeriğinden dolayı metabolizmayı hızlandırır. Demir içeriği yüksektir.

İşte tokluk onda gizli-Mango tüketin: Yüksek miktarda A, E, C vitamini içerdiğinden antioksidan kapasitesi oldukça yüksektir. İçerdiği lif sayesinde hem tok tutar, hem de sindirim sistemine yardımcı olur.

ayran

Geleneksel lezzetleri tadın-Yoğurt yada ayran: Protein ve kalsiyum içeriği yüksek besinlerdir. Yüksek kalsiyum dokulardaki yağlanmayı azaltmada etkindir. Bol naneyle, dereotuyla ve salatalıkla yapılmış bir cacık, hem posa içeriği yüksek, hem de dereotuyla beraber daha fazla kalsiyum içerir.

Anneanne çorbasına dönüş-Soğuk çorba: Haşlanmış nohut, haşlanmış buğday, sulandırılmış yoğurttan yapılan soğuk çorbanın üzerine bol nane ve dereotu eklendiğinde, hem posa içeriği artar hem de C vitamini artar. İçine eklenen kurubaklagil ve buğday posa içeriğini arttırdığından doygunluk hissi verecek ve geç acıkmayı sağlayacaktır.

Her yemeğin yanında 5 dal maydanoz: A, C ve E vitamini kaynağıdır. Yemeklerin yanında yenen 5-10 dal maydanoz, günlük C vitamini gereksiniminin 1/3'ünü karşılamaktadır. İdrar söktürücü ve ödem atıcı etkisi bulunmaktadır.

Acıkmayı geciktiren bir sihirdir barbunya: Midede kalış süresi uzundur, dolayısıyla sindirime geç katıldıklarından dolayı tokluk hissini arttırırlar. Hem acıkmayı geciktirir, hem de barsak hareketlerini artırır.

İştahı tarçınla baskılayın: İnsülinin hücrelere bağlanmasını sağlayan enzimi etkinleştirir, engelleyen enzimi azaltır. Dolayısıyla insülin direncinin azaltarak, iştah kontrolüne katkı sağlamaktadır. Iştahı baskılayarak, özellikle karbonhidrat isteğini kırmaktadır.

tarcin

Liflerin krıraliçesi-Yulaf: İçindeki çözünebilir lif hem tokluk hissi verir, hem de açlık hissini geciktirir. İçerdiği dirençli nişastayla, metabolizmayı hızlandırmaktadır.

Protein deposu börülcenin dünyasını keşfedin: Bitkisel kaynaklı doyurucu protein yüklü ve sindirim sistemi için oldukça yararlıdır. Vitamin ve mineral içeriği oldukça yüksektir.

Hazmı kolaylaştıran ananas: Aynı zamanda yemekle beraber oluşan şişkinliğin ve ödemin vücuttan atılmasına oldukça yardımcıdır.

Vitamin depoları-Kalp dostu Ahudu/Frambuaz: C, E ve K vitamini, folik asit, potasyum, bakır, mangan mineralleri, lif açısından zengin bir meyvedir. Antioksidan özelliği sayesinde kansere karşı koruyucu etki gösterir. Kalp sağlını koruyucu ve kan sulandırıcı özelliği bulunmaktadır.

Kansızlığa çare-Kırmızı üzüm: Kalp hastalıklarında olumlu etkisi vardır. Her gün 7-8 det çekirdekli kuru kırmızı üzümün tüketimi önerilir. Kansızlık durumunda, iyi bir ara öğündür

kirmizi-uzum

Böğürtlen ile güzelleşin: Böğürtlenin içinde bulunan ellagik asit, antioksidandır. Böğürtlenin en önemli etkisi cildi gençleştirmesi ve hücre yaşlanmasını geciktirmesidir. Böğürtlen kan şekerini dengeler, kanı temizler, cildi güzelleştirir. C vitamini deposudur ayrıca B grubu vitaminleri de içerir.

Bağışıklık sitemi dostu-Kara dut: İçinde C, B ve K vitamini, diyet lifi ve demir içerir. İçerdiği demir sayesinde, bağışıklık sistemini güçlendirerek kan yapımını arttırır.

Kırmızın kralı-Domates tüketin: Yapılan araştırmalarda kalp hastalıkları oluşum riskini azalttığı görülmüştür.

Bir portakalın dört katı vitamin-işte Guava: Guava yüksek oranda içerdiği diyet lifleri, A,C vitamini, folik asit, potasyum, manganez, bakır gibi elementler sayesinde süper meyveler grubu içerisindedir. Öyle ki düşük kalorili bilinen türden bir tane guava (elma guavası) bir portakalın 4 katı kadar vitamin içerebilir. Özellikle kırmızı ve pembe olanı çok fazla oranda likopen içerir.

Antioksidan deposu-Kızılcık: Kalp hastalığı ve kansere karşı koruyucu etki göstermektedir. Özellikle yaz aylarında sık oluşan idrar yolu enfeksiyonlarını(sistit) gidermede oldukça önemlidir.

Mordan vazgeçmeyin-Mürdüm eriği: Potasyum ve magnezyum açısından oldukça zengindir. Içinde bulunan lif içeriğinden dolayı sindirim sistemine yardımcıdır.

karpuz

Yazın vazgeçilmesi-Karpuz: Yüksek oranda C ve a vitamini içerir. Karpuz çekirdeğinde bulunan cucurbocitrin adlı madde böbrek fonksiyonlarının düzenlenmesinde yardımcı olur. Ara öğünlerde alınan miktar2 dilimi geçmemelidir!..

Doğal uyku desteği alın-Kiraz ve kiraz sapı: Eklemlerdeki iltihaplanmanın azalmasına yardımcı olmasının yanı sıra içerdiği vücudun doğal uyku düzenini destekler. Kiraz saplarından demlenerek hazırlanan içeceğin de böbrek fonksiyonlarını hızlandırarak, idrar çıkışını arttırması ve ödem oluşumunun giderilmesinde yardımcı olur.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet