Reklamsız Sözcü

Unutkanlıkla baş edebilme yolları

Unutkanlık ve konsantrasyon bozukluğunu yenmenin 7 formülünü Prof. Dr. Osman Müftüoğlu anlattı.
15:1817 Mart 2016
Unutkanlıkla baş edebilme yolları
Unutkanlık ve konsantrasyon bozukluğunu yenmenin 7 formülünü Prof. Dr. Osman Müftüoğlu anlattı.

Son zamanlarda herkesin yakındığı durum; unutkanlık ve konsantrasyon bozukluğu… Çalışma hayatındaki yoğunluk ve şehir hayatının yarattığı konsantrasyon sorunları unutkanlığı da beraberinde getiriyor. Peki bu durumla nasıl mücadele edebiliriz?

KONSANTRASYONUN DÜŞMANI: STRES

Konsantrasyonun en belalısıdır. Sorunlar ağır basıp işlerin kötüye gidiyor olmasının yarattığı gerginlik, baş ve boyun ağrılarına, çarpıntı, titremelere ya da terlemeye neden olur. Yakınmalarınız konsantrasyonunuzu bozar. Birkaç dakika mola alıp nefes teknikleri ile rahatlamayı deneyebilirsiniz.

UYKU VE KAHVALTIYA DİKKAT

Yorgunluğun pek çok sebebi var: Uykusuzluk, kan şekeri düşüklüğü, demir, D ve B12 vitamini eksikliği… Bir erişkin için 6-8 saatlik verimli uyku, güne enerji dolu başlayıp başarıyla tamamlayabilmesi için yeterlidir. Mutlaka kahvaltı edin, öğün atlamayın, karbonhidratların kompleks olanlarını (tam tahıl, bulgur gibi) seçin.

BİRDEN ÇOK İŞLE UĞRAŞMAYIN

Aynı anda birden fazla işe yönelmek konsantrasyonunuzu baltalar. İşlerinizi önem sırasına koyup teker teker halletmeye bakın. Bazı işleri bir arada yapmak da zaman kazandırabilir: Telefonla konuşurken dosyalarınızı tertiplemek, yazıcıdan çıktı almak gibi… Bunu uyguladığınızda faydasını görebilirsiniz.

TELEFONDAN KURTULUN

Susmayan telefon, yanıp sönmesi bitmeyen ekran, aramalar, iletiler dikkatinizi dağıtmak için birebirdir. Yakınlarınıza iş saatlerinde ancak acil aramaları yanıtladığınızı söyleyebilirsiniz. Sesli mesaj servisine yönlendirme yapabilirsiniz. Elektronik postanızı belirli saatlerde kontrol edebilir, bunu çevrenizdekilere de bildirebilirsiniz.

KAHVE ARASINI UNUTMAYIN

Sürekli aynı işler, sıkıcı tekrarlar, monotonlaşan toplantılar bir süre sonra dikkatinizin dağılmasına, konsantrasyonunuzun bozulmasına neden olabilir. İşlerinizin tekdüzeleştiğini hissettiğinizde kafanızı dağıtacak bir şey bulun: Bir kahve için, çıkıp 10 dakika yürüyün… Tazelenip yeniden kendinizi işe verebilecek enerjiyi toplayın.

SÜREKLİ HAREKET EDİYORSANIZ…

Hiperaktif olmak, dikkat eksikliği yaşamak çocuklara özgü değildir, erişkinlerin de başına gelebilir. Aldığınız sorumlulukları sürdürmede güçlük çekiyor, verilen işe odaklanamıyor, dikkat eksikliği yaşıyorsanız bunu bir uzmanla paylaşmanızda yarar vardır. Aksi takdirde sorun büyüyebilir…

NASIL BESLENMELİ?

BUNLARI YİYİN
• Kuru kayısı ve erik
• Kuru fasulye
• Öğütülmüş keten tohumu
• Mercimek
• Probiyotikle güçlendirilmiş yoğurtlar
• Kuru üzüm, hurma
• Ispanak
• Kereviz
• Pancar
• Portakal
• Kivi
• Kırmızı meyveler
• Tam tahıllı ekmek

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet