Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Uykusuzluğa çare bulmakta gecikmeyin!
Uykusuzluğa çare bulmakta gecikmeyin!
Ilık bir süt içerek keyifli bir uykuya dalmak gibisi yoktur.
Yaşam 17 Mart 2016 - 23:52

Ilık bir süt içerek keyifli bir uykuya dalmak gibisi yoktur. Kimi de kitap okumadan uykuya dalamaz. Fakat yöntem ne olursa olsun uykusuz kalmamaya özen göstermek sizi birçok problemden uzak tutabilir.

Bilimsel araştırmalar yetişkinler için yedi saat uyumanın ideal olduğunu ortaya koyuyor. Belirtilen saatten az ya da fazla bir süre uyumak beyinde hücre ölümüne neden olabiliyor. Ayrıca az uyumak yaşlanmayı hızlandırdığı gibi, bağışıklık sistemini ve hafızayı da olumsuz yönde etkiliyor. İşte bütün bu nedenler ve çok daha fazlası için rahat bir uyku çekmenizi engelleyen nedeni bir an önce bulmalı ve çözüme kavuşturmalısınız…

Uykuya dair minik bilgiler

– Az uyuyanlar diğer kişilere göre ortalama 10 yıl daha az bir süre yaşıyor.
– Gündüz hep aynı saatte 15 dakika uyumak iş verimini olumlu yönde etkiliyor. Bu uyku iki saatlik gece uykusuna eşdeğer kabul ediliyor.
– Derin uykuya dalmak için genellikle 40 dakika gerekiyor.
– Uykusuzluk çekenlerin bir doktora danışmadan ilaç kullanması pek çok yan etkinin yanı sıra depresyon riskini de arttırıyor.
– Yatmadan bir saat önce yeme-içmenin kesilmesi gerekiyor.
– Uyku düzeni bozuk olan kişiler demans ve Alzheimer hastalıklarına daha kolay yakalanabiliyor.

Sonuçlarına dikkat!

– Sürekli uykulu olma hali
– Duygudurum bozuklukları
– Dikkat kaybı
– Enerjinin çabuk tükenmesi
– Sosyal yaşamın ve hayat bağlarının kötüleşmesi
– Baş ağrısı

Yaşam 17 Mart 2016 - 23:52