Reklamsız Sözcü

Yaşam enerjinizi geri getirecek detoks

Büyük şehirlerde yaşayanlar, detoks yaparak her geçen gün artan toksik maddelerle dolu ortamlardan olabildiğince az etkilenebilirler.
23:3814 Ekim 2016
Yaşam enerjinizi geri getirecek detoks
Büyük şehirlerde yaşayanlar, detoks yaparak her geçen gün artan toksik maddelerle dolu ortamlardan olabildiğince az etkilenebilirler.

Büyük şehirlerde yaşayanlar, detoks yaparak her geçen gün artan toksik maddelerle dolu ortamlardan olabildiğince az etkilenebilirler. Detoksun en önemli kısmı olan besinsel detoks hakkında sizi bilgilendirmeden önce, bu kavramın hidroterapi, nöralterapi, fizyoterapi, biyofoton, geleneksel Çin tıbbına kadar uzanan pek çok farklı daldan oluştuğunu bilmenizi isterim…

Modernleşen dünya düzenine paralel olarak tükettiğimiz besinler ve hareket düzeyimiz değişti. Öngöremediğimiz bir hızla da değişmeye devam edecek. Doğal besinlere ulaşmak için artık ekstra enerji harcamak gerekirken, bir yerden başka bir yere gitmek, haberleşmek ya da ev işlerini halletmek parmaklarımızın ucunda. Vücudumuz ise hareketsizlikten, toksinlerden ve/veya aşırı kaloriden kaynaklanan sayısız hastalıkla baş etmek zorunda… Peki, bütün bu konularda neler yapmalıyız? İşte sorunun cevabı olabilecek yol haritanız…

1

Fiziksel ve ruhsal stres kaynaklarınızı kontrol altına alın

Ruhsal strese karşı işinizde ya da özel hayatınızda sizi her geçen gün aşağı çeken insanlara karşı mesafeli olun. Olaylara bir de dışarıdan bakmayı deneyin. Bu sayede daha gerçekçi kararlar alabilirsiniz. Asıl enerjinizi hayatınızdaki önceliklere verin. Bu öncelik eğer başarılı olmaksa daha sabırlı ve planlı olun. Yapmaktan keyif aldığınız şeylere vakit ayırın. Sonuçta ruhen ya da duygusal olarak hazır olmadan isteklerinizi net olarak ortaya koyamazsınız. Yaşadığınız fiziksel stresin kaynağı iyi yönetilmeyen kronik bir hastalık olabileceği gibi bilinçsizce uygulanan egzersizlerden de kaynaklanabilir. Spor hocası kontrolünde uzun süreli ve şiddetli bir antrenman yapıyorsanız vücudunuzun ihtiyacı olan doğal beslenme programlarını takip etmelisiniz. Egzersizin uzun süre ya da şiddetli yapılması da vücutta stres oluşturabilir. Hayatınıza sadece sevdiğiniz ve düzenli yapabileceğiniz egzersizleri alın. Ilımlı egzersizler, kendinizi iyi hissetmenize daha çok yardımcı olur.

2

Alkol ve sigaraya veda vakti

Alkol ve sigara tam bir ‘retoks' (vücudun toksik madde miktarını arttıran) kaynağıdır. Detoksta karaciğere düşen yük fazlaysa orada alkole yer yoktur. Detoks yaptığınız zamanlarda alkol almamalısınız. Ayrıca cildinizi ve damarlarınızı da kemiren sigaradan uzak kalmalısınız.

5

En masum bağımlılık: Kafein

Kafein detoksta yasak değildir ancak miktarına ve çeşidine dikkat etmek gerekir. Kafein kaynağı olarak günde bir fincan şekersiz, sütsüz, filtre kahve ya da iki fincan çay olabilir. Ama diğer kafein kaynakları çikolata, kakao, enerji içecekleri ve kola listenizde yok.

4

Besin detoksu

Detoks demek, 900-1000 kalorinin altındaki sıvı listeleri tüketmek ya da uygulaması zor listeleri hayatınızda uygulamak olmamalı. Ilımlı tempo ve süredeki egzersizi ya da günlük faaliyetlerinizi yerine getirmekte zorlanmayacağınız doğal besinleri içermelidir. Metabolik süreçleri bilen ve beslenme eğitimi almış kişilerce hazırlanmalıdır. Sonuç olarak her kalori kesimi kilo kaybettirir. Vücudunuz bünyesindeki zararlı maddeleri uzaklaştırma kapasitesine sahiptir ama bunun için ekstra zahmete girmeniz de zaman zaman gerekebilir. Dikkate almanız gereken başlıca tüyolara gelince:
√ İşlenmiş gıdalara detoksta yer yok. Örneğin beyaz unda buğday, lif ve tohumundan ayrılırken detoks sisteminin yakıtı olan B grubu vitaminler, magnezyum, E vitamini ve diyet lifini kaybeder.
√ Paketli çoğu ürün koruyucu, renklendirici, suni tatlandırıcı yani vücuda yabancı maddeleri içerir.
√ Basit şeker tüketiminden uzak durun. Onun yerine meyve ve sebzeden gelen kompleks şekerlere yer verin. İster sevdiğiniz meyve ve sebze suyu karışımları hazırlayın, isterseniz haşladığınız sebzeleri doğal yoğurtla tüketin.

3

√ Karbonhidrat ihtiyacınızı tükettiğiniz sebze, meyvelerin dışında bulgur, karabuğday, kinoa, siyah pirinç, tatlı patates gibi kaynaklardan sağlayın.
√ Baharatların lezzet verici ve antioksidan etkilerini göz ardı etmeyin.
√ Karabiber, pul biber, kekik, sumak kuvvetli etkilerinin yanında tuz kullanımınızı azaltmanıza yardımcı olur.
√ Hayvansal proteinden kısa süreli uzaklaşmak metabolizmanızı şaşırtmak adına yararlıdır.
√ Yiyecekleri hazırlama, pişirme, saklama şekli bile vitamin-mineral kaybına yol açabilir.
√ Detoksta bitkiler de kullanılır. Örneğin akciğerler için ciğerotu, zencefil, meyan kökü ya da çeşitli bitki karışımlarının buhar soluma kürlerini içerir.

DiKKAT!

Detoks konusu suiistimale çok açıktır. Fiziksel, duygusal ve ruhsal olarak bütünsel ve amacına uygun detoks merkezlerinde zaman geçirmeyi düşünenler mutlaka uzman kişilerle çalışmalıdır.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet