Reklamsız Sözcü

Yorgunluğunuzun sebebini biliyor musunuz?

Güne isteksiz, yorgun, bir an önce akşam olması hayaliyle başlıyor ve gün içinde dikkatinizi toplamakta zorlanıyor musunuz?
04:4516 Temmuz 2016
Yorgunluğunuzun sebebini biliyor musunuz?
Güne isteksiz, yorgun, bir an önce akşam olması hayaliyle başlıyor ve gün içinde dikkatinizi toplamakta zorlanıyor musunuz?

Güne isteksiz, yorgun, bir an önce akşam olması hayaliyle başlıyor ve gün içinde dikkatinizi toplamakta zorlanıyor musunuz? Peki bunun sebebini düşündünüz mü? İşte olasılıklar…

43

Beslenme düzeniniz nasıl?
Az yemek, dengesiz besin seçimleri veya besin alerjileri sizin gün içindeki enerjinizi etkiler. Dengeli öğünler kan şekerinizin kontrol altında kalmasını ve gün içinde enerjinizi daha iyi kullanmanızı sağlar. Kahvaltınızı atlamayın ve öğünlerinizde protein ve kompleks karbonhidrat içeren besinlere yer verin. Klasik bir Türk kahvaltısı ya da ekşi mayalı ekmeğe peynirli yeşillikli bir sandviç, çay ya da badem sütlü mevsim meyveli chia pudingi ve daha nicesi, seçim sizin. Önemli olan bir yandan enerji harcatırken diğer yandan da size enerji veren sağlıklı seçimleri kullanabilmektir.

40

Kan değerlerinize baktırdınız mı?
Fark edilmesi uzun zaman alabilir. Kronik yanlış ve yetersiz beslenmenin etkisi büyüktür. Kansızlık, başka bir deyişle anemi sizi enerjisiz ve hayattan daha az keyif alan biri haline getirebilir. Demir eksikliği anemisi kansızlığın en sık görülen formudur ve nedeni ne olursa olsun (GİS kanaması, fazla menstrual kanama, çeşitli ilaçlar, kronik hastalıklar, emilimle ilgili faktörlerde sorun vb.) sebebi araştırılmalıdır. Dokulara oksijen taşıyan hemoglobin molekülünün sayısının azalması sonucu halsizlik, bitkinlik, solgunluk görülür. Beslenme tedavisinde balık, kırmızı et, kurubaklagiller, koyu yeşil yapraklı sebzeler ile magnezyum ve C vitamini içeriği zengin olan besinlerin tüketimi önemlidir.

39

İdeal uyku süresi
Yorgunluğun herkesçe bilinen ve en kolay fark edilen ilk nedeni yetersiz uykudur. Yetişkin bireylerin gün içinde daha verimli olabilmesi için 7-8 saat uyuması gerekir. Bu tıpkı telefonunuzun bütün gün sizin taleplerinize cevap verebilmesi için her akşam şarja takmanıza benzer. Kaliteli uykuyu yakalayabilmek için telefonunuzdan, televizyonunuzdan, bilgisayar ve benzeri cihazlardan uzaklaşmayı deneyin. Karanlıkta uyumayı da unutmayın.

41

Glikoz metabolizması bozuklukları
Vücudun ana yakıtı olan glikoz ve vücuttaki kullanım yolları günlük enerjimizde başlıca rol alan bileşendir. Şeker hastalığı, insülin direnci, hipoglisemi, reaktif hipoglisemi ve hiperglisemi gibi kan şekeri dengesizliklerine yol açan rahatsızlıklarda beslenme tedavisinin önemi görmezden gelinemez. Doktor ve diyetisyen tarafından yapılan kontrol ve takip, yaşam kalitesinin arttırılması için elzemdir.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet