Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Yves Rocher; “cilde ve doğaya saygılı ürünler üretiyoruz”
Yves Rocher; “cilde ve doğaya saygılı ürünler üretiyoruz”
Türkiye’nin bir numaralı mono marka kozmetik mağaza zinciri olmayı başaran Yves Rocher, ülkemizde 200 mağazayla 52 ilde hizmet veriyor. Bitkisel kozmetiğin devlerinden olan markanın Türkiye Müdürü Elif Berker, bu yıl hayata geçirdikleri yenilikleri ve hedeflerini anlattı.
Edda SÖNMEZ
Yaşam 16 Eylül 2017 - 02:50

– Ağustos ayında Türkiye'de 200'üncü mağazanızı açtınız. Bu başarıyla ilgili neler söylemek istersiniz?
Bu bizim için gerçekten çok büyük bir başarı hikayesi çünkü Yves Rocher 10 yıl önce tamamen Fransız sermayeli olarak Türkiye'de açıldı. 2010 yılında devir aldığımda 20 mağazalık olan marka, yedi yılda 200 mağazaya sahip bir yapıya kavuştu. 2017 yılını 220 mağazayla kapatmayı planlıyoruz.

– İstihdam anlamında da ülkeye sağladığınız destek çok önemli…
Türkiye'nin 52 ilinde 750 kişi istihdam ediyor olmaktan çok mutluyuz. Bu 750 kişinin ellisi merkez ofisimizde, diğer 700'ü ise mağazalarımızın olduğu 52 farklı ilde istihdam ediliyor. Bu çok gurur verici… Türkiye'nin 1 numaralı mono marka kozmetik perakendecisiyiz çünkü sadece kendi ürünlerimizi, satışa sunuyoruz.

7 yılda 1 milyon dolarlık perakende satış yaptık

– Markayı biraz da rakamlar üzerinden anlatsak…
Marka olarak Türkiye'de 7 yılda 1 milyon dolarlık perakende yaptık. Bugün Fransa 650 mağazayla birinci perakende zincirine sahip. İkinci olarak 300 mağazayla Rusya geliyor. Biz 200 mağazayla Türkiye olarak üçüncü sıraya yerleştik…

– Markanın bu kadar tutulmasını hangi özelliklerine bağlıyorsunuz?
Yves Rocher bitkisel bir kozmetik markası; temel prensibi ise cilde ve doğaya saygılı, etkin kozmetik ürünler üretmek. Ürünlerimizdeki temel aktif ürünlerin bitki içerikli olmasına özen gösteriyoruz ve mutlaka organik tarımla yetiştirilen bitkileri kullanıyoruz.

img_0093

55 hektarlık organik tarım sahamız var

– Bu ürünleri nasıl üretiyorsunuz?
Bretonya'da 55 hektarlık bir organik tarım sahamız var. Orada her sene hasat yapıyoruz. Organik tarım sahamızda temel içeriklerimizi oluşturan bitkilerimiz yoğunlukta. Yani biz kendi içeriklerimizi üretiyoruz.

Bitkisel kozmetiğin yaratıcısıyız

– Kozmetik ürünlerdeki kimyasal madde kullanımı konusunda nasıl adımlar attınız? 
Biz bitkisel kozmetiğin yaratıcısıyız. Hatta bitkisel kozmetik vejeter kelimesi Fransızca'da Yves Rocher patentlidir. Biz bu işin uzmanlığına sahibiz. Yaklaşık 60 yıla yakın bir uzmanlığa sahibiz ama bizim ne kadar hakkıyla bitkisel kozmetik yaptığımızı inkar edemezler. Ürünleri topraktan yetiştirip bütün süreci takip eden başka marka yok.

Markamızın prensibi güzelliği demokratikleştirmek

– Sosyal sorumluluk kampanyalarında da boy gösteriyorsunuz. Gündemdeki yeni projeleriniz neler?
2018 yılında Yves Rocher Türkiye olarak ağaçlandırma projesinin bir parçası olacağız. TEMA Vakfı'yla sıkı bir çalışma başlatacağız. Böylece “Doğadan aldığımızı doğaya ver” prensibimizi yerine getirmiş olacağız. Bir diğer prensibimiz ise güzelliği demokratikleştirmek yani güzelliği bütün kadınlara ulaştırmak. Bu bağlamda da size bahsettiğim fiyatlandırma politikasının sebebi bu prensibe dayanıyor. Markamızın prensibi kaliteli ürünleri uygun fiyata tüm kadınlara ulaştırmak.

Edda SÖNMEZ
Yaşam 16 Eylül 2017 - 02:50