Reklamsız Sözcü

Zayıflamada 10 basit kural

Dr. Fevzi Özgönül, sizi yaza hazırlayacak, 'küçülme'nin 10 altın kuralını anlattı.
08:073 Mayıs 2016
Zayıflamada 10 basit kural
Dr. Fevzi Özgönül, sizi yaza hazırlayacak, 'küçülme'nin 10 altın kuralını anlattı.

Yaza hazırlık yapmak için şok diyetlere kanmayın. Hiçbir yöntem, sağlıklı bir şekilde, size 1 ayda 5-10 vermenizi sağlayamaz. Peki ne yaparsak sağlıklı oluruz? Dr. Fevzi Özgönül, hiçbir yaza paniklemeden girmenizi sağlayacak öneriler sunuyor.

Beden Aklıyla Zayıfla kitabının yazarı Özgönül, “kilo almış şişmanlamış ve bedeninin şekli bozulmuş bir kişinin eski bedenine dönmesi KÜÇÜLME dir. Bir bebeğin bedeninin erişkin hale gelme işlemiyse BÜYÜME dir. Yani büyüme işlemi ile küçülme işlemi aynıdır.” diyor. İşte Özgönül’ün sistemi şöyle:

zayıflama

Eğer biz diyet yapıp aç kalarak kilo vermeye çalışmak yerine, besleyici gıdaları doyana kadar yiyerek küçülmeye çalışsak, hem kalıcı olarak kilolardan kurtulmuş oluruz, hem de hiç sarkma yaşamadan bedenimiz şekillenir ve ideal beden şekline geri döner.

Şimdi yapacaklarımıza gelelim. Bu 10 kurala uyarsanız, aynı burkulan ayak bileğinizin iyileşip şişliğinin kaybolduğu gibi bedeniniz kısa sürede küçülür, şekillenerek ideal ölçülerine geri döner.

1 – Kahvaltımızı hiç atlamayalım ve mümkün olduğunca erken bir saatte yemeye gayret edelim. Madem 1 ay gibi kısa bir sürede bedenimizi şekillendirmeye çalışacağız, o zaman bu zahmete katlanmamız gerekir. Kahvaltı saati olarak ideal saat 07:30 – 08:00 arasındadır. Bu saatten daha erken yapmamızda bir sakınca yok fakat asla geciktirmeyelim.

yemek-saat

2- Kahvaltımızda olmaz ise olmazlar; bedenimizin tekrar yapılanabilmesi için yumurta, peynir ve süt ya da meyve suyudur. Yeşillikler de tam mevsimi olduğu için bolca tüketilmesi gereken yiyeceklerdir. Bu arada zeytini de unutmamalıyız.

3- Kahvaltımızda sindirim sistemimizi desteklemek ve onu tembellikten kurtarmak için ekmek ve unlu mamülleri, bal ve reçeli bir süre rafa kaldırmalıyız. Yerine çiğ badem, fındık ve ceviz yemenizi de önereceğiz. Böylece hem kalori almış, hem de bedeninizin yapılanabilmesi için gerekli en önemli yağ olan omega 3 leri almış olacağız. Yaz meyvelerinden de kahvaltıda veya öğlen yemeğinde vitamin ve mineral katkısı için bir avuç yemenizi tavsiye ederim.

4- Kahvaltı ve öğlen yemeği arasında hiç bir şekilde çiğnenip yutulacak bir gıda maddesi almazsak, sindirim sistemi rahat rahat yediklerimizi sindirerek ihtiyacı olan tüm gıdalara sahip olur. Ara öğünler sindirim sisteminin çalışmasını resetleyerek buna engel olur. Öğün aralarında sadece sıvı olan çay, kahve gibi içecekleri içebiliriz.

yemek-öğle

5- Öğlen yemeği en önemli 2. Öğündür. İdeal saati 12.00 ile 14:00 arasındadır. Bu öğünde mevsimin bize sunduğu tüm imkanlardan yararlanabiliriz. Bu nedenle yemeklerde et, balık ve tavuğu seçebiliriz. Yanındaysa, mevsimin bize sunduğu tüm sebzelerden doyasıya yararlanmak bizim görevimiz olmalı. Mevsim sebzelerinde en önemlileriyse şöyle sıralanabilir.
İlk baharda yeşil yapraklı sebzeler gözdedir.
Marul, ıspanak, maydanoz, fesleğen gibi yeşilliklerin yanında
Havuç, kuşkonmaz, enginar, bakla, bezelye, roka, semizotu, taze sarımsak, biberiye, tere, kekik ve taze soğan sofralardaki yerini alır.

6- Öğlen yemeğinden sonra da en az 5-6 saat bir şey yemememiz gerekir. Öğlen yediğimiz yemeklerin rahat sindirilmesi için sindirim sistemini rahatsız etmeyelim. İçecekler şekerli ve çok olmadığı sürece serbest. Bahar aylarında güneş daha geç battığı için 3. Bir öğünü saat 18:00 -19:00 arasında yapmamızda yarar var. Bu öğünü kolaylık olsun diye kahvaltı gibi yapmanızda yarar var. Peynir, badem, ceviz ve zeytin olabilir, fakat küçük bir kase yoğurt ve badem ceviz de işe yarar.

7- En ideal yürüyüş zamanı akşam üzeri saat 18:00 ile 21:00 arasındadır. Bu dönemde yapılan yürüyüş yediğiniz ve henüz bağırsaklarda olan besinlerin sindirimini hızlandırır. Yediklerimizin en önemli bölümü olan protein ve yağların sindirimi, bağırsağımızın en son bölümünde olduğu için bu saat diliminde yapılan yürüyüş çok önemlidir. Böylece gece küçülme ve yapılanmada kullanılacak protein ve yağlar sindirilerek karaciğerde sentezlenmeye hazır hale gelir.

yürüyüş

8- Akşam çok acıkmadan bir şey yememek gerekir. İyice acıkmayı beklediğimizde, yürüyüşün yardımı ile sindirilen besinlerden gelen enerji gece daha az acıkmamızı sağlar. Bu nedenle sakın gece acıkmadan yemek yemeyin. Eğer acıkmazsanız yoğurt veya çorba ile geçiştirebilirsiniz.

9- Akşam sindirim sisteminizi zorlayacak çiğ salata ve meyveden uzak durun, böylece rahat uyursunuz ve uykunuzda küçülebilirsiniz. Unutmayın küçülmeniz için gerekli hormonal destek gece saat 23:00 ile 02:00 arasında salgılanacaktır. Bunun için sadece rahat bir uyku yeterlidir. Bu nedenle de gece zamanında yatmak bu sürecin rahat işlemesini sağlar.

10-Bedeninize yapabileceğiniz en önemli destek ise, sabah ve akşam alacağınız probiyotiklerdir. Doğru miktar ve çeşidi içeren probiyotik destek, hem sindirim sisteminizi güçlendirecek, hem de yeniden yapılanma ve küçülme döneminde ihtiyacınız olan enerjiyi sağlayacaktır.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet