Cengiz Aldemir/Sozcu.com.tr

CHP Gaziantep Milletvekili Mehmet Şeker, Halk Bankası'nın yüksek tirajlı gazete ve TV'lere reklam vermezken, tirajı oldukça düşük yayın kuruluşlarına reklam vermesinin nedenlerini meclis gündemine taşıdı.

Mehmet Şeker konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamasında, '' Firmalar, kurumlar ürettikleri mal ve hizmetlerin satışını artırmak için bir pazarlama yöntemi olarak reklamı yazılı, görsel ve işitsel medya aracılığıyla yoğun bir şekilde kullanmaktadırlar. Reklamın amacına ulaşabilmesi yani üretilen mal veya hizmetin satışını artırması için de tiraj payı, izlenme veya dinlenme oranları yüksek olan medya kuruluşları seçilmektedir. Ancak, özellikle son yıllarda kamu kuruluşları reklamı asıl amacı dışında, bazı imtiyazlı medya kuruluşlarına kaynak aktarmak, maddi destek olmak için kullanmaktadırlar. Tiraj payı ya da izlenme ve dinlenme oranları çok düşük medya kuruluşlarına oldukça yoğun reklam verilmesi bunun bir göstergesidir. Örneğin Türkiye Halk Bankası A.Ş.’nin yüksek oranda reklam verdiği gazetelerin tamamına yakınının tiraj payı % 5 ‘in altındadır. Diğer taraftan Banka, tiraj payı %9’un üzerindeki gazeteye ise hiç reklam vermemiştir'' dedi.

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'a, "Ocak – 31 Aralık 2013 arasında, T. Halk Bankası A.Ş.’nin TV kanallarındaki reklam ve sponsorluk kullanımlarının tarihleri, süreleri, bu TV kanallarının adları, izlenme payları ve reklam, sponsorluk için yapılan harcamanın miktarı nedir? " diye soran CHP'li Şeker, şu sorulara da yanıt istedi :

-1 Ocak – 31 Aralık 2013 arasında, T. Halk Bankası A.Ş.’nin radyo kanallarındaki reklam ve sponsorluk kullanımlarının tarihleri, süreleri, bu radyoların adları, dinlenme oranları ve reklam/sponsorluk için yapılan harcamanın miktarı nedir?
-1 Ocak – 31 Aralık 2013 tarihleri arasında, T. Halk Bankası A.Ş. hangi gazeteye kaç adet reklam vermiştir, bu reklamlar için ne kadarlık ödeme yapmıştır? Bu gazetelerin reklamın verildiği tarihteki tiraj payları nedir?
-T. Halk Bankası A.Ş.’nin reklam vereceği yazılı, görsel ve işitsel medya kuruluşlarını seçerken kullandığı kriterler nelerdir? Bu kriterler arasında “hükümet yanlısı yayın yapıyor olmak” yer almakta mıdır?
-T. Halk Bankası A.Ş.’nin düşük tirajlı ya da izlenme/dinlenme oranı açısından oldukça düşük olan gazete, TV ve radyolara reklam vermesinin, diğer taraftan yüksek tiraj, izlenme ve dinlenme oranı olan medya kuruluşlarına hiç reklam vermemesinin nedeni nedir?