Sözcü Plus Giriş
EGE CANSEN

Hem elim oynaşta, hem canım cennette

8 Haziran 2014

Hayat üniversitesinde insana, ikisi bir arada olmayacak şeyleri istememek öğretilir. Lakin insanlar, hayatları boyunca hep ikisi bir arada olmayacak şeyleri ister. Çünkü ne oynaşmanın zevkinden ne de cennete gitme arzusundan vazgeçer. Bu yüzden sürekli kendini ve çevresini aldatır. Yolun ikiye ayrıldığı kavşağa geldiğinde “Neden olmasın? Bal gibi ikisi de birlikte olur” diyerek kendi aklınca üçüncü bir yol bulur.

HEM CARİ AÇIK VERELİM,
HEM DE TL DEĞERLİ OLSUN

Doğuşu 1930'lara kadar giden bir “TL'nin Kıymetini Koruma” mevzuatı vardı; şimdi yok. Hapis cezalarıyla çok sıkı uygulanan bu mevzuat, bizi, TL'nin değerinin milyonda bire indiğini resmen kabul edip 6 sıfır atma noktasına getirmiştir. Çünkü bir ulusal paranın değerinin ancak “cari fazla” vererek korunabileceği gerçeğini bir türlü kabul etmedik. TL'nin değerini, önceleri yasakla şimdilerde de yüksek faiz rüşvetiyle hep yüksek tuttuk. Devalüasyon krizinin yaşandığı yıllarda cari fazla verip, sonra yine bildiğimiz yola devam ettik. Şimdi “cari açık kırılganlık” yaratıyor demek moda. Ama kimse bunun sebebi aşırı değerli TL'dir diyemiyor.
DELİ DUMRUL KÖPRÜSÜ

Deli Dumrul'un aklına kuru dere üzerine görkemli bir köprü yaptırma fikri gelmiş. Bunu da “Yap-İşlet-Devret” yoluyla özel sektöre ihale etmeye karar vermiş. İhaleyi kazanan, hem köprüyü kendi bulduğu parayla inşa edecek, hem de üstünden geçen kişi başına Deli Dumrul'a
1 lira ödeyecekmiş.
Peki müteahhidin geliri nereden gelecek? Deli Dumrul, köprücü müteahhide, “Geçenden
5 lira, geçmeyenden 10 lira alırsın, vermeyeni ben döverim, ayrıca ihtiyacın olan parayı
Galata bankerlerinden alırsın ben de sana
kefil olurum” demiş.

ATATÜRK HAVALİMANINI YIK,
YENİSİNİ YAP
Elimizde kapasitesi 70 milyon yolcuya çıkarılacak Atatürk Havalimanı ve sonsuz büyüme imkânı olan ve tüm Türkiye'ye hizmet verecek bir Sabiha Gökçen havalimanı var. Biz ne yapıyoruz? İstanbul'un yolu izi belli olmayan en kör yerine, ormanları kesip dev havalimanı inşa ediyoruz. Tabii o zaman 3. köprü ve çevre yolları yapmak da vacip oluyor. Parası nereden bulunacak? Londra bankerlerinden Hazine garantisi ile borç alınarak. Döviz girince TL değerlenecek, hem cari açık artacak hem de Yeşilköy imara açılınca iç taleple büyüme gerçekleşecek. Başbakan'ın bahsettiği “cari açıksız” büyüme böyle mi olacak?

Son söz: Amaca hizmet etmeyen
her araç, kötüdür.

Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more