Yapımı 45 önceden planlanan Gotthard Base'in test sürüşleri Ekim ayında başlayacak.



57 kilometre mesafeyle dünyanın en uzun tüneli olacak olan Gotthard Base, test sürüşlerinden geçerse Haziran 2016'da yolcuların kullanımına açılacak.



Tünel, Avrupa kıtasında 'Mavi muz' olarak bilinen İtalya, İsviçre, Avusturya ve Almanya hattını birbirine bağlayacak.



1999 yılından beri inşaat çalışmaları süren Gotthard Base Tüneli'nde, şimdiye kadar 2 bin işçi görev aldı.



Çalışmaları gece ve gündüz süren tünelk için, yerin altından tam 31 MİLYON TON toprak çıkarıldı. Bu sayı ise 2 milyon kamyon yüküne denk geliyor!



Tünelin inşaatı sürerken şimdiye dek 8 işçi hayatını kaybetmiş. İşçiler, hayatını kaybeden arkadaşlarını işte bu anıtla anıyor.



İşçiler, mesafelerin çok uzun olduğu tünelde bisikletle seyahat etti.



İşçiler tünelin yapımını 31 Ekim 2014'te, son rayı ekleyerek bitirdi...



Ve bu anı hep birlikte kutladı!



Gotthard Base Tüneli'nde 2 adet acil çıkış noktası bulunuyor.



Tünelde her 235 metrede bir, tüneli dikey kesen geçitler bulunuyor. Bu geçitler iki tüpü de birbirine bağlayarak tüneldeki hava devinimini sağlıyor.



Tünelin sabit bir ısıda durması gerekiyor zira trenler, kış döneminde İsviçre'nin soğuk ikliminden tünele giriş yapacak.



Yapılma fikri İsviçre'de ilk olarak 1960 yılında ortaya atılan Gotthard Base Tüneli'nin kazı işlemleri tam 20 yıl önce başladı.



Sissi adı verilen kazı makinasıyla açılan tünelin, 2017 yılında tamamlanması planlanıyordu.



Tahmin edilenden bir yıl önce tamamlanan Gotthard Base Tüneli'nin, Nisan 2016'da ulaşıma açılması hedefleniyor.



Gotthard Base Tüneli'nin 2016 yılındaki açılışında bir festival düzenlenecek ve 500,000 kişilik festivalden sadece 1,000 kişi ilk sefere binme 'şansına' sahip olacak.



Alp Dağları nedeniyle 111 milyon kişinin yaşadığı bölgede inşa edilen tünelin, Avrupa ülkeleri arasında zor şartlar altında gerçekleştirilen ulaşım sorununu çözmesi bekleniyor.



Tünelde her gün çift yönlü olarak yaklaşık 300 trenin, saatte 250 kilometre hızla sefer yapması öngörülüyor.



Yaklaşık 14 milyar euroyu bulan Gotthard Base Tüneli, Avrupa kıtasının güneyi ve kuzeyi arasındaki mesafeyi İsviçre Alplerinin altından 2 kilometre kısaltacak.



Gotthard Base, hali hazırda dünyanın en uzun tüneli olan Japonya'nın yaklaşık 24 kilometre uzunluğundaki Seikan tünelinin ünvanını elinden alacak.

Çeviri: Seda TÜRKOĞLU