Sözcü Plus Giriş

Mavi'nin CEO'su Cüneyt Yavuz, Mavi'nin hissedarı olan Akarlar Ailesi'nin satış konusundaki düşüncelerini bilmediğini belirtti.

Mehtap Ö. ERTÜRK

AMERİKALILARA “Bu Türkler de çok oluyor” dedirten Türk denim sektörünün önde gelen markalarından Mavi'deki hisseler 3 yıl içinde yine el değiştirecek. Özel girişim sermayesi fonu olarak faaliyet gösteren ve halen Ziylan, Tekin Acar, Golf, Doğtaş, Domino's Pizza, UNO, Intercity ve Pronet gibi şirketlerde de yatırımları bulunan Turkven, 2008'de ortak olduğu Mavi'deki hisselerini satıyor. Konuyla ilgili açıklama önceki akşam bir grup gazeteci ile bir araya gelen Mavi'nin CEO'su Cüneyt Yavuz'dan geldi.

YILDA 6.5 MİLYON JEAN SATIYOR

1991 yılında İstanbul'da kurulan Mavi, Türkiye'nin yanı sıra yurtdışında da en iyi markalar arasında öne çıkıyor. Yılda ortalama 6.5 milyon jeans satan marka, 2008'den bu yana her yıl yüzde 30'un üzerinde büyüyor. Mavi'nin geçen yıl 966 milyon liralık ciroya ulaştığını kaydeden Cüneyt Yavuz, halen 50 ülkede toplam 379 mağaza ve 5 binin üzerinde satış noktasında hizmet verdiklerini vurguladı. 2015'te 71 milyon TL yatırım ve 1.2 milyar lira ciro hedefleyen Mavi, bu yıl 500 kişi daha işe alıp çalışan sayısını 3 bin 500 çıkarmayı hedefliyor.

BU İŞİN AKIŞI BÖYLE

Mavi'nin kıs dönemde hızlı bir markalaşma süreci yakaladığının altını çizen Yavuz, Turkven'nin hisselerini satıp şirketten çıkacağını açıkladı. 2000 yılından bu yana özellikle Türkiye'de aktif olan özel girişim sermayesi Turkven'in 2008'de Mavi'nin yüzde 35'ini satın aldığını hatırlatan Yavuz, şunları söyledi: “Bu tür fonlar, şirketleri belli dönemler itibariyle alırlar ve satarlar. Bu süre de 10 yıldır. Bu fonun da Mavi'deki yatırımı 7'nci yılına girmiş durumda. İlave süre talebi olmadığı sürece Turkven, Mavi'deki hisselerini üç yıl içinde satıp çıkacaktır. Bu işin akışı böyle.”

Yayınlanma Tarihi:06:43,