Sözcü Plus Giriş

Dev mağazayı ‘online’da açıp satışı 10’a katlayacak

Online mağazacılıkta atağa kalkmaya hazırlanan Mudo, üç yılda satışlarını 70 milyon liraya çıkarmayı planlıyor.

Güncellenme: 10:32, 01/05/2015
Dev mağazayı ‘online’da açıp satışı 10’a katlayacak

MEHTAP Ö. ERTÜRK

Microsoft ve Markafoni ile işbirliğine giden Mudo, online mağazası ile atılım yapmaya hazırlanıyor. Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu, işbirliği ile şu an toplam satışın yüzde 2'sine denk gelen online satışı 3 yılda 10 kat artırarak 70 milyon TL'ye çıkaracaklarını söyledi.

Bu işbirliğini evlilik olarak tanımlayan Markofoni Grubu CEO'su ilker Baydar ise  mudo.com.tr‘nin tüm operasyonel ve pazarlama faaliyetlerinin Markafoni tarafından yürütüleceğini bildirdi.

35 BİN ÇEŞİT ÜRÜN SATIYOR
Türkiye'nin ilk bahçe mağazası olan Mudo Consept Bahçe'de gerçekleştirilen basın toplantısında konuşan Taviloğlu, Mudo'nun 16 kategoride 35 bin farklı çeşit ürün satışı gerçekleştirdiğini belirterek, “Aynı çatı altında bu kadar ürünü bulunduran nadir bir markayız. 2 bin 200 kişiye istihdam sağlıyoruz. Yıl sonuna kadar açacağımız 15 yeni mağaza ile 135 mağazaya ulaşacağız” dedi. Bu işbirliği ile ürünlerini dünyaya satabilecekleri teknolojiyi hizmete sunduklarını ifade
eden Taviloğlu, şöyle devam etti: “mudo.com.tr'yi 2007'de kurduk. 2012'de altyapısını yeniledik. 2013'de yüzde 97, geçen yıl ise yüzde 70 büyüdük. Ayda 10 bin paketle, 20 bin ürün gönderiyoruz. 500 bin kayıtlı müşterimiz var. Mudo mağazaları arasında online mağazamız yıllık ciroda 65'inci sıradaydı, şimdi 9'uncu mağaza oldu. Geldiğimiz noktada birinciliğe taşımak istiyoruz. Online Mudo'yu en fazla satış gerçekleştiren mağazamız yapacağız.”

Ömer Taviloğlu, mudo.com.tr'de 2012'den sonra trafiğin yüzde 30'unu, cironun ise yüzde 20'sini mobil cihazlardan  almaya başladıkları bilgisini verdi.

YÜZDE 20 BÜYÜYECEK

Mudo'nun bu yıl yüzde 20 büyüyeceğini bildiren Ömer Taviloğlu, “Yılın ikinci yarısında 2,5 milyon kartlı müşteriyi 3 milyona taşıma hedefimiz var. Hazır giyimi yeniden yapılandırıyoruz. Tasarımcı işbirlikleri olacak” ifadelerini kullandı.

Mudo'yu dünyaya açacak

Mudo.com.tr‘yi bu yıl dünyaya açacaklarını belirten İlker Baydar  ise Markafoni'nin bağlı bulunduğu Naspers Grubu'nun 65 milyar dolar piyasa değeri ile e-ticaret sektöründe Alibaba ve Amazon.com'dan sonra dünyada   üçüncü sırada geldiğini kaydetti. Baydar, “ Naspers,  Mudo.com.tr'yi 2015 yılı içerisinde dünyaya açacak. Mudo ürünleri, Nespers'in olduğu 139 ülkede satılacak” dedi. Şu an bu işbirliğine kanalize olduklarını belirteren Baydar başka bir marka ile benzer proje yapmayacaklarını belirtti. 3 bin 900 marka ile işbirliği yaptıklarını söyleyen Baydar, her ay  750 bin ile
1 milyon arasında ürün sattıklarını söyledi.

Kur, e-ticareti yavaşlatıyor

ARALIK ayından bu yana kurlarda yaşanan dalgalanmanın perakende sektöründe durgunluğa neden olduğunu kaydeden Markofoni Grubu CEO'su İlker Baydar, “Yıl başından bu yana tüketici güven endeksinde bir düşüş var. Kurdaki artışın finansal sonuçları var. Özellikle alışveriş merkezlerinde kirasını döviz ile ödeyen perakende şirketlerinde bir durgunluk var. Bundan belli bir oranda e-ticaret sektörü de etkileniyor. Büyüme hızında bir yavaşlama söz konusu. Ancak yıl genelinde yüzde 25-30'luk büyüme oranlarına ulaşılır” diye konuştu.

Türkiye' de lojistik sektörünün dönüşüm geçirmesi gerektiğine de değinen Baydar, özellikle cam, ev dekorasyon ve mobilya ürünleri gönderimlerinde ciddi hasarlar meydana gelebildiğini söyledi.

Ortaklık 50 yıllık faaliyeti taçlandırdı

PERAKENDE sektöründe 50 yıldır faaliyetlerinin bu işbirliği ile taçlandığını belirten Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu, “Müşteri deneyimine odaklanarak markamızın dijital dönüşümü için önemli yatırımlar gerçekleştirdik. Bu sayede Dünya Perakende Ödülleri'nde “Yılın Çok Kanallı Perakendecisi” ödülünün de dâhil olduğu iki dalda finale kaldık. Mudo Mobil Kasa uygulamamızla, “En İyi Mağaza İçi Ödeme Çözümü” dalında ödül kazandık” diye konuştu.

Akıllı veri, perakende sektörüne güç katar

Toplantıda açıklamalarda bulunan Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen perakende şirketlerine veriden kâr elde etmelerine önayak olduklarını belirterek, “ Yaptığımız araştırmalar gösteriyor ki akıllı veri ile donatılan perakende sektörü 4 yılda 94 milyar dolarlık kullanılmayan potansiyeli global anlamda sektöre tekrar katabilir.  Bu işbirliği Microsoft Bulut Bilişim altyapısının meyvelerini verdiğinin kanıtıdır” dedi.

Yayınlanma Tarihi:10:31,