Sözcü Plus Giriş

Dijital zirveye moda damgasını vuracak

Vodafone, Dijital Dönüşüm Zirvesi’ni düzenliyor. Ünlü modacı Arzu Kaprol, hologramla desteklenen dijital defile düzenleyecek.

Güncellenme: 10:48, 08/05/2015
Dijital zirveye moda damgasını vuracak

DEMET CENGİZ

Vodafone Türkiye, 24 yıllık Vodafone tarihinde bir ilke imza atarak Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi'ni düzenlemeye hazırlanıyor. 14 Mayıs Perşembe günü Haliç Kongre Merkezi'nde “Yarına hoş geldiniz” temasıyla gerçekleştirilecek zirve, mimariden modaya, spordan müziğe kadar birçok alanda dünyayı dijitalleştiren lider isimleri Türkiye'de ilk kez buluşturacak.

Zirve öncesi Vodafone Türkiye Kurumsal Pazarlama Direktörü Ebru Özgüç ve dünyaca ünlü modacı Arzu Kaprol ile bir araya geldik. Çünkü Arzu Kaprol, zirve kapsamında hem hologramlarla desteklenmiş bir dijital defile düzenleyecek hem de tasarladığı dört mevsim giyilebilecek akıllı ceket fuayede sergilenecek.

GENÇ MÜHENDİSLER TOPLANDI

Arzu Kaprol'un hazırladığı, dört mevsim giyilebilir özel tasarım ceket, bazı akıllı özeliklerle donatıldı. Kaprol, “Bu ceketi yapabilmek için 23-25 yaşları arasında çok genç mühendislerle bir araya geldik. Genetik, endüstri, elektronik ve teknoloji mühendisleriyle çalıştık. İç tasarımı teknoloji tasarımcıları Hilal Koyuncu ve Burcu Türkmen tarafından yapılan ceketin yakası ve kapüşonu, hava durumuna göre otomatik olarak kapanıyor, boyu ise yine hava koşullarına göre uzayıp kısalabiliyor” dedi. Ceket, üzerinde yer alan mikro güneş panelleri sayesinde, gün içinde enerji toplayarak bedeni ısıtıyor ve/veya soğutuyor. Diğer yandan, Vodafone Locate ürünü ile ceketin nerede olduğu takip edilebiliyor. Üzerinde Vodafone SIM kart ile beraber bir panik butonu da bulunan ceket, bu butona basıldığında, kullanıcının daha önce seçtiği 3 kişiye yine daha önce belirlenen bir mesajı lokasyon bilgileriyle beraber kısa mesaj olarak gönderiyor. Ticari olmayan ceket, sadece yarından haberler vermek için sergilenecek ve  giyerek test etmek mümkün olacak.

6 MİLYAR DOLARLIK PAZAR

Vodafone Türkiye Kurumsal Pazarlama Direktörü Ebru Özgüç “Giyilebilir teknolojiler, akıllı saatlerden gözlüklere, çiplerle donatılmış kıyafetlerden akıllı yüzüklere kadar çok zengin bir dünya sunuyor. 2013 yılında 22 milyon kişi giyilebilir cihaz almış. 2018'de bu 5 katına çıkacak. BCC Research'e göre, 2014'te 6 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan bu pazar, 2018'de 22.1 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak” dedi.

Yayınlanma Tarihi:10:39,