Sözcü Plus Giriş

Bursa-Çanakkale duble yolunun Lapseki ilçe sınırları içindeki bölümünde yaşanan çökmeni ardından, dolgunun yapısının topraktan ibaret olduğu ortaya çıktı. Cumhuriyet’ten Zeki Tezer’in haberine göre İstanbul-Zonguldak duble yolunun Akçakoca mevkiinde çökme meydana geldi. Bodrum'un Yalıkavak beldesi Gökçebel mevkiindeki duble yol da dayanıksız çıktı. Geyve- Taraklı arasındaki yol bu yıl mart ayında yağan kara dayanamadı.

AKP, 12 yılda toplam 17 bin kilometre duble yol yapmakla övünüyor. Ancak yaptıkları duble yolların sadece beşte biri uzun ömürlü asfalt. Bizzat Ulaştırma Bakanı, iktidarları döneminde yapılan duble yolların yüzde 80'inde 2-3 yıl dayanan sathi kaplama kullanıldığını itiraf etti. Bunun hem maliyeti normalden dört kat fazla, hem de sürekli milyarlar harcanarak yenilenmesi gerekiyor. Yani astarı yüzünden pahalı. Aynı güzergâhtaki yolun yeni bir bölümü için ihaleye çıkma sürecinde, daha önce bitirilmiş olan bölümü çöküyor, yarılıyor.

Gelişigüzel ihaleler

AKP iktidarı altında, ülkenin duble yol uzunluğu ile ihalelerdeki yolsuzluklar kıyasıyla yarışırken, gelişi güzel ihale edilen, gerekli teknik özellikleri taşımayan, göz boyamaya yönelik olarak alelacele yapılan duble yollar, bir bir çöktü.

Konya-Adana Karayolu 52. kilometresi İsmil Beldesi civarındaki duble yol, gevşek malzeme kullanımı nedeniyle yağış yiyince yarıldı.

10 gün sürmedi

Adapazarı ile Karasu İlçesi arasındaki duble yolun Ferizli – Limandere arasındaki bölümünde, açılışından 10 gün sonra, çökmeler meydana geldi.

Aydın'ı Çine ilçesine bağlayan duble yolda, dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete açılışından bir ay sonra çökmeler başladı.

Malkara-Tekirdağ Karayolunun Ahievren ve Yörük köyleri sapağı arasında kalan mevkideki duble yol çöktü, asfalt yarıldı.

Malatya'nın Hekimhan ilçesinde 2008 yılında tamamlanan duble yol, Adapazarı-İzmit arasındaki duble yolun yeni yapılan bölümü birkaç ay geçmeden çöktü.

Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more