Faturayı eline alan BEDAŞ’ın ödeme merkezlerinin yolunu tuttu. BEDAŞ, son faturalardaki yüksek miktarları geç okumadan kaynaklanan gün fazlası ile açıklamaya çalıştı. Tüketiciler ise elektrik dağıtımının özelleştirilmesiyle birlikte faturaların zaman sorumsuzca şişirildiğini söylüyor.

ŞİKAYETLER SON BULMUYOR
Yenişafak gazetesinde yer alan habere göre, Ocak ayında gelen elektrik faturaları tüketicileri şok etti. 2015’te zam olmamasına rağmen yüksek gelen faturayı görenler şikayete başvurdu. Tüketici Denekleri Federasyonu (TÜDEF) ise elektrik firmalarına ateş püskürdü. TÜDEF Başkanı Hasan Atak, “Aynı bölgede oturmasına rağmen anormal zamlarla karşılaştıklarını, kabarık fatura gönderildiğini söyleyenler var. Denetim yok” dedi.

ŞİRKETİN KURNAZLIĞI
Elektrik dağıtım şirketlerinin yaptıkları işlemlerde bir nevi kurnazlık yaptığını iddia eden Atak sözlerine şöyle devam etti: “Firmalar örnek veriyorum 1 milyon abonesine 1’er liralık ek yapıyor. Bunlardan 100 bin kişi fark ederse bunlara parasını iade ediyor. Kalanı ise kendine kar sayıyor. Burada ben zihniyetin böyle olduğunu düşünüyorum. Osmangazi Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (OEDAŞ)’nden arkadaşlar geldi. Bana söyledikleri az önce verdiğim örnekteki gibi örnekti. Resmen nitelikli dolandırıcılık yapıyorlar. EPDK üzerine düşen görevi yaptığında bu sorunların hepsi ortadan kalkacaktır.”

Boğaziçi Elektrik’ten komik savunma
Tüketiciler şaşkına dönerken şişkin faturanın sebebini CLK Boğaziçi Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (BEDAŞ) açıkladı. Bedaş’ın yaptığı savunma şu şekilde: “Abone yönetim sistemindeki bir problem münasebetiyle Aralık 2014’te 20 günlük okuma yapılıyor, Ocak 2015’te ise 40 günlük bir okuma yapılıyor. Buna müteakip de faturalardaki tutar değişikliğine sebep oluyor. Ancak takip eden Şubat ayı faturalarında eğer göz önünde bulundururlarsa, takibinde olurlarsa şikayetler doğrultusunda iletişime geçmeleri halinde yardımcı oluruz. Tüketim aynı tüketim, tüketici aynı tüketici fakat aradaki fark tamamen bundan kaynaklı” açıklaması yapıldı.