Sözcü Plus Giriş

Koalisyon da çıksa yolumuzda gideriz

Londra’da bir araya gelen perakende liderlerinin gündeminde seçim vardı.

Güncellenme: 07:01, 31/05/2015
Koalisyon da çıksa yolumuzda gideriz

Füsun Kuran, Abdullah Kavukcu, Sami Kariyo, Suat Soysal ve Mehmet Ziylan 10'uncu yıl anısına pasta kesti.

Demet CENGİZ

BMD Başkanı Kariyo “Seçim sonucuna göre yatırım kararımızda değişiklik olmaz. Koalisyon olsa daha az mağaza açacak değiliz” dedi

Seçime sayılı günler kala Londra'da bir araya gelen perakende liderleri, piyasadaki durgunluktan yakındı. Soysal Danışmanlık tarafından bu yıl 10'uncu kez düzenlenen Perakende Liderler Konferansı'nda (LİDKO) perakendecilere piyasaya dair görüşlerini sorduk. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo, seçim ortamı sakin olunca insanların psikolojik olarak fazla etkilenmediğini söyledi. Sektörün yaptığı kampanyaların da etkili olduğunu vurgulayan Kariyo şöyle konuştu: “Asıl önemli olan kârlılık. Kâr yoksa sürdürülebilirlik olmaz. Seçimden çıkacak sonuçlara göre yatırım kararlarımızda keskin değişiklikler olmaz. Bir yola çıktık, büyüyerek gidiyoruz. Koalisyon da olsa yolumuzdan gideceğiz. Daha az mağaza açacak değiliz. BMD üyelerinin şu an 65 binden fazla mağazası var ve 2023 hedefi 90 bin mağaza. Her şekilde bu hedefe gideceğiz. Türkiye'de her zaman bir çözüm bulunuyor.”

HAVALAR PİYASAYI BOZDU

Mudo Başkanı Ömer Taviloğlu da seçimlerin perakendeye direkt bir etkisinden söz etmenin mümkün olmadığını kaydetti. Taviloğlu, “Piyasa sıkışık ancak bunun nedenleri arasında ilk sırada bir türlü ısınmayan havalar var. Hazirana giriyoruz ancak hâlâ fırtına yaşanıyor; hava çok serin” dedi. Perakendedeki durgunluğun ekonomideki genel durgunluktan kaynaklandığına değinen Taviloğlu, “Ekonomik büyüme yavaşladığı gibi kişilerin geliri de artmıyor. Üçüncü etken ise dolardaki yükseliş. Bu tüketiciyi tedirgin etti. Ancak hiçbiri havalar kadar etkili değil” diye konuştu. LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük ise seçimden ziyade havaların belirleyici olduğunu bildirdi.

Talep seçimden sonra artar

Özlenir Giyim Başkanı Tahsin Özlenir, dolardaki yükselişin ve ısınmayan havaların perakende sektörünü olumsuz etkilediğini vurguladı. Özlenir, “Haziranda kampanyalı dönem başlayacak. İstanbul Shopping Fest başlayacak. Bayram geliyor. Yaz dönemi hareketli geçecek” dedi. Brooks Brothers Türkiye Genel Müdürü Füsun Kuran da seçimden sonra satışların artacağına dikkat çekti.

Bu sonuçlarla başkanlık hayal

Konda Genel Müdürü Bekir Ağırdır, seçime ilişkin yaptıkları araştırmalardan derlediği bir sunum yaptı. Ağırdır şunları söyledi: “8 yıldır ilk kez AKP karşıtları, yandaşlarını geçti; 3 milyon AKP seçmeni çözüldü. AKP'nin oy oranı yüzde 42'ler civarında, 275-277 vekil çıkarabilir. Bu sonuçlarla başkanlık hayaldir. Bugün referandum yapsak başkanlık sistemi geçmez.”

Mirasınıza sahip çıkın!

İNGİLİZ Marks&Spen­ce­r'­ın ka­dın gi­yim bö­lü­mü­nün ba­şı­na çok genç yaş­ta atanan ve şim­di­ler­de ken­di kur­du­ğu Win­ser Lon­don şir­ke­tiy­le dün­ya ça­pın­da ta­nı­nan bir isim olan Kim Win­ser, Tür­ki­ye'de­ki pe­ra­ken­de ve üre­tim gü­cü­ne değindi. Win­sor, “Tür­ki­ye'de­ki üre­tim ve iş­gü­cü ka­li­te­si çok yük­sek. Türk mar­ka­la­rı­na tav­si­yem şir­ket­le­ri­nin mi­ra­sı­na sa­hip çık­ma­la­rı­” dedi.