Seçmene cepten ulaşmanın maliyeti aylık 100 bin lira
Seçmene kısa mesaj göndermek için 20 bin liranın gözden çıkarılması gerekiyor.
Bora ERDİN
Twitter’da tanıtım yapacak aday 10 bin lira harcayacak.
Haziran ayında yapılacak genel seçimler öncesi milletvekili aday adayları seçmene kendini tanıtmak için sosyal medyaya yöneldi. Sosyal medya danışmanlığı yapan şirketler aylık 10 bin liraya yakın ücret alıyor. Seçmene kısa mesaj atmak veya mail göndermek ise 20 bin liradan başlıyor. Facebook’ta bir takipçi 25 kuruş iken Twitter’daki takipçi fiyatı 50 kuruşa çıkıyor.
CEP DAHA PAHALIYA GELİYOR
CRM Medya, Sosyal Medya Uzmanı Ata Demir, “Tahmini olarak bir adayın dört ay boyunca aylık Twitter masrafı 8 bin ila 10 bin lira arasında değişir. Twitter’da 1 milyon kişiye ulaşmak için takip başına maliyet 50 kuruşu buluyor.
Facebook’ta takipçi başı maliyet 25 kuruş oluyor” dedi. İletişim listesi pazarlayan şirketler ise İstanbul 1’inci Bölge adayları için 100 bin kişilik aktif elektronik postayı (e-mail) 20 bin liraya satıyor.
Seçmene cep telefonu ile ulaşmanın maliyeti ise çok daha yüksek. Kısa mesaj (SMS) ile seçmene ulaşmak isteyen aday adayları seçime kadar 30 bin lirayı gözden çıkarmak zorunda. Sosyal Kontak şirketinin sahibi Ege Yılmaz, “Şu an 20 kişilik ekiple otuza yakın adaya adayına sosyal medya desteği veriyoruz. Facebook ve Twitter hesaplarının yönetilmesi dışında seçmene kısa mesaj ve maille de ulaşıyoruz. Ücret ise talep edilen hizmete göre değişiyor. Türkiye geneline mesaj atmanın 4 aylık maliyeti 20 ila 30 bin lirayı bulur” dedi. Vekil adaylarının 1 aylık sosyal medya tanıtım kampanyası yaklaşık 100 bin liraya mal oluyor. Sosyal medya sitesi Twitter’ın yaklaşık 750 milyon kayıtlı kullanıcı sayısına sahip olsa da, sadece 250 milyon gerçek kullanıcısı bulunuyor.
Keseyi açmadan olmuyor
ADAYLARIN Twitter’da trend topic (gündem) olmak istemeleri durumunda bir defaya mahsus 20 bin lira ödemesi gerekiyor. Ancak bunu doğrudan Twitter’ın Türkiye’deki operasyon ajansı ile yapmanın maliyeti ise minimum 10 bin dolar. Reklam amaçlı ‘trending topic’ trend konusu olmak ise minimum 15 bin dolara mal oluyor.