CHP Mülteci ve Sığınmacıların Sorunlarını Araştırma Komisyonu üyesi 4 milletvekili, Ege'de yaşanan kaçak göçmen sorununa AB ülkeleriyle köklü çözüm bulabilmek amacıyla üretilecek projelere destek için bugün denize açıldı. Milletvekilleri, Aylan bebeğin minik bedeninin karaya vurduğu plajda basın açıklaması yaparak Avrupa'nın 3 milyar Euro rüşvetle yükümlülüğü Üzerlerinden atamayacaklarını ifade ettiler.

[caption id="attachment_1000733" align="alignleft" width="670"] Foto: DHA[/caption]

CHP Mülteci ve Sığınmacıların Sorunlarını Araştırma Komisyonu'nda yer alan CHP Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba, CHP Muğla Milletvekili Nurettin Demir, CHP Adana Milletvekili Elif Doğan Türkmen ve CHP İzmir Milletvekili Özcan Purçu, can yeleklerini giyerek zodiak botla bu sabah, saat 06.20'de, Turgutreis D- Marin Marina'dan Ege Denizi'ne açıldı. Komisyon üyelerine CHP Bodrum İlçe Başkanı Recai Seymen, Muğla Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyesi CHP'li Önder Batmaz, CHP'li Bodrum Belediye Meclis Üyesi Niyazi Atare de eşlik etti. Basın mensupları da komisyonu, bindikleri ayrı bir tekneyle takip etti.

GEÇİŞLERİN YOĞUN OLDUĞU BÖLGEDE İNCELEME

Jandarmanın karadan, Sahil Güvenlik Botlarının da denizden geniş güvenlik önlemi aldığı görüldü. Rüzgarlı havaya rağmen sahilden bir mil açılan ve mültecilerin yoğun olarak geçişlerini yaptığı Hüseyin Burnu, Ali Hoca Burnu, Günbatımı plajları ve Akyarlar Fener Burnu'nu gezen heyet, Aylan Kurdi'nin geçen 3 Eylül'de minik bedeninin sahile vurduğu plajda incelemeyi sonlandırdı. Hafızalara kazınan Aylan'ın o fotoğrafını çeken DHA muhabiri Nilüfer Demir'den bilgi alan heyet ardından açıklama yaptı.

[caption id="attachment_1000734" align="alignleft" width="670"] Foto: DHA[/caption]

"İNSANLIĞIN KARAYA VURDUĞU YER"

Yaşadığı üzüntü nedeniyle duygulanarak açıklamasına bir süre başlayamayan CHP Genel Başkan Yardımcısı Ağbaba, şunları söyledi:

"Burası sadece Aylan bebeğin değil, insanlığın karaya vurduğu yer. Sadece bizim açımızdan değil, Avrupa açısından, dünya açısından insanlığın sahile vurduğu sahil burası. Geçen pazar gününden itibaren mülteci konusu bir kat daha önem kazandı. Maalesef Türkiye'ye 3 milyar Euro para verilerek. Türkiye Avrupa'nın mülteci kampı durumuna, tampon durumuna getirilmek isteniyor. Özellikle Avrupa'nın dikkatini çekmek istiyoruz. Çünkü bu mesele sadece Türkiye'nin meselesi değil. Bu mesele Dünya'nın meselesi. Belirttiğimiz gibi ikinci dünya savaşından sonra belki bu coğrafyanın yaşadığı en büyük kriz. Türkiye'ye haksızlık yapıldı böyle bir meselede. Bunu kabul etmiyoruz. Bütün siyasi partilerin de bu konuda ortak tavır alması gerekiyor. Bu iş sadece AKP'ye bırakılmayacak kadar ciddi bir iştir. Bu konuda Avrupa Birliği ile yükleri birlikte taşımamız gerekiyor. Pazar gününden itibaren bu işin daha sıkı tutulduğu, mültecilerin gitmesine izin verilmediği yönünde bilgi var. 3 milyar Euro bir rüşvet vererek, bu yükümlülüğü Avrupa üzerinden atamaz. Ne kadar para verirse versin bu yükümlülük, dünyanın yükümlülüğüdür, insanlığın yükümlülüğüdür. Buna dikkat çekmek için geldik. Avrupa Birliği ülkelerine buradan çağrıda bulunmak istiyorum. İnsan halklarında ilerlediğini söyleyen Avrupa'nın derhal sorumluluk alması gerekiyor. Dünyanın gözü önünde bir rüşvet olayı gerçekleşiyor. 3 milyar Euro verilerek Türkiye'yle bir mülteci kampına çevrilmek isteniyor."

"EGE DENİZİ, ÖLÜM TARLALARI OLMUŞTUR"

Ardından konuşan CHP Milletvekili Nurettin Demir, "Buradan binlerce kilometre uzaktan Afganistan'dan, Pakistan'dan Suriye'den İran'dan insanların gece gündüz yürüyerek buraya kadar gelmesi, araba bagajlarında gelip, umuda yolculuğa giderken, birçok canın birçok çocukların ailelerin denizin içinden karaya vurması, insanlığın karaya vurmasıdır. Dolayısıyla Ege Denizi, barış denizi olması gerekirken; ölüm tarlaları olmuştur. Bu insanlığın bir ayıbıdır. Avrupa'nın bir ayıbıdır. Bu bölgenin insanları olarak, bundan üzüntü duyuyoruz. Karaya vuran Aylan bebek ve diğer bebekler, insanların vicdanında leke olarak kalacaktır" dedi.

"VE İNSANLIK KARAYA VURUYOR ARTIK"

Çok üzgün olduğunu söyleyen CHP İzmir Milletvekili Özcan Purçu da, "İnanın çok zor. Allah o insanlara, çocuklara yardım etsin. Özür dileyerek belirtiyorum. Artık insanlığın da değeri kalmamış. Sırf para için maddi imkanlar uğruna tüm dünyada savaşlar oluyor. Ve insanlık karaya vuruyor artık. Biz de bugün onların yerine geçmek istedik ve çok zor. Türkiye'de kaç milyon Suriyeli var onu bilmiyoruz. Gelecekte bu anlaşmalarında Türkiye'ye ne kadar zarar vereceği hesap edilmiyor" dedi.

"BURAYA ANNE OLARAK GELDİM"

"Ben buraya bugün bir CHP milletvekili ve aynı zamanda bir anne olarak geldim" diyerek sözlerine başlayan CHP'li Milletvekili Elif Doğan Türkmen, "Şu anda medeniyetin öldüğü sahilde açıklama yapıyoruz. Ve şu anda burada bulunurken Aylan bebeğin bizi izlediğini düşünüyorum ama bu yalnızca bir Aylan bebek sorunu değil. Aylan bebekten öncede sonrada çok çocuk öldü. Ne yazık ki şu andaki hükümet ile AB el birliğiyle şu anda Türkiye'yi bir mülteci çöplüğüne çevirmek istiyorlar. Ben bir anne olarak burada daha kaç tane bebeğin canının kaybedeceğini düşünüyorum. Ve ağlamamak için gerçekten kendimi zor tutuyorum. Şu anda binlerce çocuk eğitim alamıyor binlerce kadın sağlıksız koşullarda yaşıyor" dedi.

SURİYELİ TÜRKMENLERLE SOHBET

Açıklamanın ardından karayoluyla Turgutreis'e dönen CHP'li milletvekilleri mahalle girişinde dört ayrı çadırda yaşayan yaklaşık 30 Suriyeli Türkmen ile bir araya geldi. Ayakkabıları dahi olmayan çocukların görüntüleri yürekleri burktu. Altı çocuk babası 35 yaşındaki Hassan Kayari, "İki yıldır Türkiye'deyiz. Şehir şehir dolaşıyoruz. İnsanlar bize çok yardım ediyor. Bodrum'a geldik ancak Yunan adalarına geçmek istemiyoruz. Çünkü mültecilerin botlarını batırdıklarını öğrendik. Şimdilik buradayız. Ne yapacağımız bilmiyoruz. Kış geldi, hava soğuk, bir çadırda sekiz kişi kalıyoruz" dedi. CHP'li Ağbaba da, "Sizlerin sorunlarını yakından görmek, çözüm bulmak amacıyla buradayız, inşallah acılarınız sona erer" yanıtını verdi.

Yaklaşık iki saat süren incelemelerin ardından Ağbaba, komisyonun incelemelerine Adana, Hatay, Kilis, Gaziantep ve Şanlıurfa'da devam edeceğini belirtti.