Haydarpaşa-Pendik arasındaki banliyö tren hattı, 19 Haziran 2013 tarihinde yapılan son seferin ardından kapatılmıştı. Kaldırılan raylarından ardından gölet oluştu. 

Kazlıçeşme-Halkalı arasındaki demiryolu hattı Mart 2013’te durdurulmuştu. Yerinde gözlemlediğimiz istasyonlar da harfiyattan sonra çalışma yapılmadan bekliyor.

Hande ZEYREK / İSTANBUL

Ama 2 yıldır hiçbir çalışma yapmadılar ve vatandaşı da mağdur ettiler. Halk, İstanbul’da Kazlıçeşme-Halkalı ve Haydarpaşa-Pendik arasındaki tren hattını dört gözle bekliyor

Duble yol yapmakla övünen AKP’nin “iki yılda yenilenecek” dediği ve Atatürk’ün kurduğu Cumhuriyet’in temel taşlarından olan tren hatları kaderine terk edildi. İki yıldır çivi çakılmayan İstanbul’daki Kazlıçeşme-Halkalı tren hattında işler sarpa sardı. Avrupa Yakası’nda son istasyon olan ve İETT aktarmalarıyla Topkapı, Edirnekapı, Zeytinburnu Metro, Yenibosna Metro gibi bölgelere transfer imkanı veren Kazlıçeşme Tren İstasyonu’ndan Bakırköy’e kadar öncelikli olarak ele alınması hedeflenen projede ilk olarak Kazlıçeşme-Bakırköy arasındaki 5 km’lik bölümün Marmaray’a eklenmesi düşünülüyordu.

105 DAKİKADA ULAŞACAKTIK

Bu bölümde Zeytinburnu ve Yenimahalle istasyonları yenilenip, Bakırköy Garı ise restore edilecek ve güney tarafında yeni bir yapı inşaa edilecekti. Halkalı-Kazlıçeşme’de devam edecek inşaatların ardından banliyöler Marmaray’a bağlanacak ve Gebze’den Halkalı’ya 105 dakikada ulaşmak mümkün olacak deniliyordu. Yenileme çalışmaları geçen martta bitecekti. Ancak eski raylar sökülüp, istasyonlar yıkıldı. Harfiyat toplandıktan sonra da çalışma başlamadı.

KARŞI YAKADA DA HÜSRAN

Anadolu Yakası’nda da Haydarpaşa-Pendik arasındaki banliyö tren hattı, 19 Haziran 2013 tarihinde yapılan son seferin ardından kapatılmıştı. Yapımı 24 ay olarak planlanan ve Anadolu Yakası’ndan Söğütlüçeşme’ye dek yenilenecek olan banliyö hattının 2015 yılının Haziran ayında tekrar hizmete açılması planlanırken, yenileme projesi kapsamında hat üzerinde bulunan ve birçoğu tarihi eser statüsünde olan istasyonların da restore edilmesi planlanıyor. Ancak bir çalışmanın olmadığı dikkat çekiyor.

3 YOL OLACAĞI SÖYLENİYOR

Gebze-Söğütlüçeşme hattının 3 yol olacağını söyleyen yetkililer, “İki yol arasında orta peron oluyor ve yürüyen merdivenlerle orta perona çıkılıyor. Ayrıca bir yol da hızlı tren için yapılıyor ve Marmaray’a bağlanıyor. Gebze-Söğütlüçeşme arası 3 yol olacak. Biri hızlı tren ve yük trenleri için, diğer ikisi de banliyö trenleri için” diyor.



 

‘Trenimi istiyorum’ eylemi


CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran, CHP Küçükçekmece İlçe Başkanlığı tarafından düzenlenen “Trenimi İstiyorum” eylemine katıldı. Halkalı-Gebze arasındaki demiryolunun Marmaray projesine bağlanması çalışmaları nedeniyle Kazlıçeşme-Halkalı arasındaki Mart 2013 tarihinde durdurulmuştu. Küçükçekmece Tren İstasyonu önünde toplanan partililere ve gazetecilere bir açıklama yapan Oran, “ AKP iktidarı demiryolu konusunda tam bir fiyasko, beceriksizlik ortaya koymuş durumda” diye konuştu. CHP’nin İstanbul Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi Nadir Ataman’ın da destek verdiği eylemde, partililerle birlikte kapatılan istasyona giren Umut Oran, incelemelerde bulundu. CHP’li Oran, projenin bazı bölümlerinin yapımının İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne devredildiğini söyleyerek, “Buna da ayrı bir araştırma için bakıyoruz. Kimseye sormadan, bilgi vermeden İBB’ye devretmişler. Bu da ayrı bir soru işareti. Neye göre, kime göre, kaç paraya veriyorlar? O kadar kamu zararı var ki, anlatılamaz” şeklinde konuştu.