Milli Eğitim Bakanlığının 29 Aralık 2013 tarihinde 1709 kişilik 'Taşra Teşkilatı Şube Müdürü Kadrosu'na atama yapmak için yapmış olduğu sınavda 6 sorunun iptaliyle ilgili Diyarbakır'da bir adayın dava açtığını belirten Tanrıkulu, "Ankara 1. İdare Mahkemesi, bilirkişi raporuna binaen, 4 sorunun hatalı olduğu gerekçesiyle 4 soruyu iptal etmiştir.MEB ve ÖSYM, hatalı ölçme etkinliğini görmezden gelerek, dava açmak için 'aday önce ÖSYM'ye itirazda bulunmalıdır' şeklinde savunmayla davanın reddini talep ederek Danıştay'a temyize gitmiştir. Sınavın geçerliliği ve güvenirliği tartışmalı hale gelmiştir.Danıştay 2. Dairesi karar aşamasındayken davacı vefat etmiştir. Davacının vefatı nedeniyle Danıştay 2. Dairesi 22.10.2015 tarihinde 'Dilekçe İptal Kararı' vermiştir. Sınavın üzerinden iki yıl geçmesi nedeniyle dava açma süresi dolmuştur." dedi.

4 SORU DA İPTAL Mİ?

Bu bağlamda Tanrıkulu şu soruları yöneltti: "29 Aralık 2013 tarihinde 1709 kişilik Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü Sınavı ile ilgili olarak 4 sorunun hatalı olduğu gerekçesiyle 4 soruyu da iptal ettiği doğru mudur?

Doğru ise Milli Eğitim Bakanlığının sınava giren adayların, hatalı sorular nedeniyle mağduriyetini gidermemesinin sebebi nedir?

Milli Eğitim Bakanlığının 'Dava açmak için aday önce ÖSYM'ye itirazda bulunmalıdır' şeklinde savunma ile hatalı soruları ve sınavı savunmasının sebebi nedir?

29 Aralık 2013 tarihinde 1709 kişilik Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü Sınavında 4 sorunun hatalı olması nedeniyle kaç aday sınavı kazanamamıştır?

29 Aralık 2013 tarihinde 1709 kişilik Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü Sınavında 4 sorunun hatalı olması adayların başarısına yüzde kaç etki etmiştir?

Milli Eğitim Bakanlığının 29 Aralık 2013 tarihinde 1709 kişilik Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü Sınavında hatalı soruları tespit etme ve mağduriyetleri giderme yükümlülüğü yok mudur?

İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde ve okullarda mobbing'e karşı alınan önlemler nelerdir?"