Reklamsız Sözcü

Markalar müziğini kendi belirliyor

Mağaza radyoculuğuyla markalar, kurumun ruhunu ve enerjisini yansıtacak müziği seçerek marka konumlandırmasına yeni bir ivme kazandırıyor.

android-time 12:54
Markalar müziğini kendi belirliyor
Mağaza radyoculuğuyla markalar, kurumun ruhunu ve enerjisini yansıtacak müziği seçerek marka konumlandırmasına yeni bir ivme kazandırıyor.

Türkiye'de Lacoste, Swatch, Damat, Tween, Avantgarde Hotels, Cook Shop, Bimeks gibi önemli markalara “retail” radyoculuk hizmeti sunan Dijimedya'nın CEO'su Cüneyt Ortan, “Müzik, mağazacılıkta ve ticarette çok önemli bir unsur. Mağaza içinde nasıl bir düzenleme, ışık dekoru varsa ses dekoru ile marka bütünlüğünü sağlıyor ve pekiştiriyorsunuz. Müzik sayesinde ciroda yüzde 30 oranında artış sağlanabildiği gerçeğini pek çok marka kabul ediyor” açıklamasında bulundu.

Türkiye'de ilk özel radyo kurucularından biri olan eski radyocu, yapımcı ve organizatör Cüneyt Ortan, yayıncı ve yapımcı kimliğiyle yine ilk radyo kurucularından olan Osman Ataman ile birlikte hizmet verdiği Dijimedya şirketi ile retail radyoculuğu profesyonel bir uygulamaya dönüştürüyor.

Türkiye'de deneyimli kadrosuyla kapalı devre müzik yayıncılığı yapan Dijimedya, yurt dışından aldıkları 700bin lisanslı müzik kataloğu ile markaların ruhuna ve müşteri profiline uygun profesyonel reatil radyoculuğu uygulamalarıyla, mağazalara ve satışlara canlılık getiriyor. Mağaza radyoculuğuna yeni bir ivme kazandırdığını söyleyen Dijimedya CEO'su Cüneyt Ortan, “700 bin lisanslı müzik kataloğunu getirmemizin nedenlerinden biri, mağaza zincirlerinin meslek birliklerine ödeme yapmak istememesinden geliyor. Bu konuda Türkiye'de en kapsamlı ve en büyük lisanslı katalog bizde. Bu konuda rakibimiz yok” açıklamasında bulundu. Kurumsal radyo ile markaların kendi kanallarından yapacağı yayınların, rakip markaların reklamları ile karışmamasını Dijimedya'nın yayıncılık anlayışıyla sağladıklarını belirten Ortan, “Geçtiğimiz günlerde Washington State Üniversitesi'nden müşterilerin zevkine hitap eden ancak tanımadıkları bir müzik, tüketicinin mağazada daha fazla vakit geçirmesine neden oluyor şeklinde bir açıklama yapıldı. Biz de yurt dışından getirdiğimiz 700 bin lisanslı katalogla farklı, popüler müzikle yarışacak ve markanın ruhuna göre seçtiğimiz müzik listeleriyle retail radyoculuk hizmeti veriyoruz. Artık markalar kendi kurum enerjisine uygun müziği kendi seçiyor. Kendi seçtikleri müzikle markalarının da konumlandırmasına yeni bir ivme kazandırmış oluyorlar” şeklinde konuştu.

Hollywood'a dahi hizmet veren önemli bir katalog yayıncısı olan Radiosparx’ın Türkiye temsilcisi olduklarını söyleyen Ortan, meslek birliklerine yüklü paralar ödemek istemeyen müşterilere sunduğumuz bir kataloğumuz var; 700 bin eser mevcut. Bütün bunlar popüler eserlerle yarışabilecek eserler. Popüler sanatçılar da var. RadioSparx, dünyanın en büyük perakendecilerine hizmet veren bir firma. Biz de 700 bin eseri 24 saat boyunca 146 adet radyo yayını ile yapıyoruz” şeklinde konuştu. Bunların içinde birçok tarzda müzik yayını yapan ve spor salonlarına özel hatta çocuk mağazaları için çocuk radyoları bile var.

MAĞAZA MÜZİĞİ CİRO YAPIYOR

Perakende sektöründe gittikçe önemi artan retail radyoculuk, sektöre gözle görülür artış yaşatırken pazarlama alışkanlıklarını da değiştiriyor. Yapılan araştırmalar sonucunda müzik, kurumun ruhunu ve enerjisini yansıtacak olan müzik bütünlüğü ile müşterinin keyifli alışveriş yapmasını ve mevcut müşterinin de markaya bağlılığını güçlendiriyor. Mağazacılıkta retail radyoculuğun önemsenmesi gerektiğini vurgulayan Ortan, “aslında müzik, mağazacılıkta ve ticarette çok önemli bir unsur. İçerde nasıl bir dekor varsa, ışık dekoru varsa ses dekoru da lazım. Cirolarda müzik sayesinde yüzde 30 oranında artış sağlanabiliyor. Müşteriler mağazalarda müzik olduğu sürece daha fazla vakit harcıyorlar ve satış temsilcisiyle daha fazla temas halinde olabiliyorlar. Ayrıca müzik her zaman kötü duyguları alır götürür” açıklamasında bulundu. Sözlerine devam eden Ortan, “müziği paraya çevireceksin mağazanda. İnsanla müzik arasındaki ilişki bilimsel bir ilişkidir. Eğer yanlış ellerde müzik yapılırsa müşterinin mağaza içi ürün-müşteri ilişkisi, satış temsilcisi-müşteri ilişkisi ters etki yaratır. Mağazanın bu işi uzmanına bırakması gerekiyor. Ben çok iyi müzik yaparım diyen patronun kızıyla olmuyor maalesef o iş” dedi.

PERAKENDECİLİĞİN KILCAL DAMARLARINA GİRECEĞİZ

Türkiye'de Lacoste, Swatch, Damat, Tween, Avantgarde Hotels, Mercure Hotel, Cook Shop , Bimeks, Saat&Saat, Tefal gibi önemli markalara hizmet veren Dijimedya, perakendeciliğin kılcal damarlarına kadar retail radyoculuğu götürmeyi hedefliyor. Türkiye'de 30 markaya hizmet verdiklerini söyleyen Ortan, “Dijimedya olarak Türkiye'de 30 markaya hizmet veriyoruz. 2016 sonunda 100 marka hedefleniyor. Daha sonra Türkiye yurt dışı genelinde temsilcilik vererek perakendeciliğin kılcal damarlarına kadar bu hizmeti verme hedefindeyiz. 2020 yılına kadar bireyseller dahil binlerce temsilcilik verilecek” şeklinde açıklama yaptı.

Tüm son dakika haberleri için tıklayın.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more