CHP Genel Başkan Yardımcısı Sezgin Tanrıkulu, “Milli Eğitim Bakanlığı'ndaki görevde yükselme, unvan değişikliğinin yazılı sınavdaki başarı puanı değerlendirme dışı bırakılarak, sözlü sınav sonuçlarına göre oluşturulmasının nedeni nedir?” diye sordu.

Tanrıkulu, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığına sunduğu soru önergesinde, Milli Eğitim Bakanlığının Danıştay 2. Dairesinin kararını neden uygulamadığını sordu.

Tanrıkulu soru önergesinde şöyle dedi:
"Milli Eğitim Bakanlığı'ndaki görevde yükselme, unvan değişikliğinin yazılı sınavdaki başarı puanı değerlendirme dışı bırakılarak, sözlü sınav sonuçlarına göre oluşturulmasının nedeni nedir?
Milli Eğitim Bakanlığı'ndaki görevde yükselme, unvan değişikliğinin yazılı sınavdaki başarı puanı değerlendirme dışı bırakılarak, sözlü sınav sonuçlarına göre oluşturulması siyasi torpil, kadrolaşmaya neden olmaz mı?
Milli Eğitim Bakanlığı'ndaki görevde yükselme, unvan değişikliğinde, yazılı sınavdaki başarı puanı değerlendirme dışı bırakılacaksa neden yazılı sınav yapılmıştır?
Milli Eğitim Bakanlığı'ndaki görevde yükselme, unvan değişikliğinin; yazılı sınavdaki başarı puanı değerlendirme dışı bırakılarak, sözlü sınav sonuçlarına göre atanan personel sayısı kaçtır?
Milli Eğitim Bakanlığı'ndaki görevde yükselme, unvan değişikliğinin; yazılı sınavdaki başarı puanı değerlendirme dışı bırakılarak, sözlü sınav sonuçlarına göre atanan personel hangi görev ve unvanlarda çalışmaktadır?
Danıştay 2. Dairesinin 2013/10363 Esas sayılı kararı ne zaman uygulanacaktır?”