Sözcü Plus Giriş

‘Yemekten sonra’ alışkanlıkları Türk kültürüne aykırı!

Uzmanlar yemekten sonra düzenli olarak yapılan bazı alışkanlıkların ciddi hastalıklara neden olabileceğine dikkat çekti.

Güncellenme: 14:14, 05/03/2015
‘Yemekten sonra’ alışkanlıkları Türk kültürüne aykırı!

Yemekten sonra yapılan alışkanlıklar ciddi rahatsızlıklara neden olabiliyor. Özellikle Türk kültürünün getirisi olan bazı alışkanlıklarsa kanserden, sindirim sistemi hastalıklarına dek geniş bir skalada tehlike yaratıyor.

İşte insan hayatını olumsuz etkileyen yemekten sonra alışkanlıkları:

Sigara içmeyin

Uzmanlar tarafından yapılan araştırmalara göre, yemeğin hemen ardından yakılan tek bir sigara, 10 sigara içmeye eşdeğer sayılıyor. Bu durumsa kansere yakalanma riskini normalden daha çok arttırıyor.

Meyve yemeyin

Yemeğin hemen üstüne yenilen meyve, midenizin hava ile dolmasına sebep oluyor. Meyveyi yemekten 1 saat önce veya yemekten 1-2 saat sonra yemeniz sağlığınız açısından daha faydalı olacaktır.

Çay içmeyin

Türk kültürünün en önemli alışkanlıklarından biri olan yemek üstüne çay içmek de sağlık açısından faydalı görülmüyor. Çay, tükettiğimiz gıdalardan aldığımız proteinleri geç sindirmemize ve alınan vitaminlerden tam fayda sağlanılmamasına sebep oluyor.

Özellikle “anemi”si olanların buna çok dikkat etmesi gerekiyor. Çay için en doğru zamanlama, yemekten en az bir saat sonra…

Yemekten hemen sonra içilen çay, demir içeren besin tüketildiyse, yemekle birlikte alınan Demir (Fe) mineralinin vücut tarafından kullanımını sınırlar.

Sakın kemerinizi gevşetmeyin

Yemekten sonra kemer gevşetmek, bağırsak düğümlenmesine sebep olabiliyor.

Yürüyüş yapmayın

Yemeğin hemen ardından yapılan yürüyüş, tükettiğimiz gıdalardaki besin öğelerinin sindirilememesine, yani yediğimiz yemeğin fayda bakımından hiçbir anlamı kalmamasına sebep oluyor.

Yürüyüşü 1 saat sonra ertelemeniz her yönden daha faydalı olacaktır.

Banyo yapmayın/Duş almayın

Yemekten hemen sonra alınan duş, kan akışını el ve ayaklara doğru çoğaltırken, mide etrafında kan akışını azaltır. Bu da sindirim sistemi açısından zararlıdır.

Hemen uyumayın

Yemeğin hemen ardından uyumak da sindirim sisteminin yeterince çalışamamasına ve bağırsak iltihaplanmalarına ve mide rahatsızlıklarına sebep olur. Ayrıca yemeğin ardından hemen uyumak kilo almanıza sebep olur.