Süper Lig maçlarının yayın hakkı satışı ve pazarlamasından en azından 1.5 kat fazla kar etmek isteyen Süper Lig kulüpleri, Süper Lig A.Ş.’nin kurulması için harekete geçti. Süper Lig A.Ş.’nin kurulmasının ardından kulüpler, Kulüpler Birliği Vakfı adını da ‘Futbol Vakfı’ olarak değiştirecek ve alt profesyonel liglerde yer alan kulüpleri de kapsayan bir vakfı hayata geçirecek.

Her forma olacak
Süper Lig A.Ş., CEO’nun yöneteceği 5 kişilik Futbol Ligi İcra Kurulu tarafından yönetilecek. Süper Lig A.Ş.’nin asıl amacı lig maçları yayınının satışını üstlenmek olacak ama amaçlar arasında ‘üstel büyüme’ de yer alacak. ‘Üstel büyüme’nin anlamı ise Süper Lig karşılaşmalarının başta Azerbaycan ve Türki Cumhuriyetler olmak üzere pek çok ülkeye satılması için çalışılması olacak. Süper Lig daha sonraki aşamada ise müslüman ülkelere de açılacak ve bu ülkelerde tüm lig takımlarının formalarının bulunduğu mağazalar açılacak ve pazarlama yapılacak.

CEO aranıyor
Kulüpler Birliği’nin önceki gün gerçekleştirdiği toplantıda Süper Lig A.Ş.’nin kurulması kararı ile birlikte yeni yapılanmada profesyonel CEO’luk görevini kimin üstleneceği konusunda da zihin cimnastiği yaptığı öğrenildi. Toplantıda futbol dünyasının tanıdığı bazı isimlerin gündeme geldiği, son kararın çalışmalar netleştikten sonra verileceği bildirildi.