Sözcü Plus Giriş

Belçika’da kriz yönetimi nasıl yapıldı?

Yetkililer hem sosyal hem de geleneksel medya aracılığıyla kamuoyuna gerekli mesajları iletti

Güncellenme: 15:11, 22/03/2016
Belçika’da kriz yönetimi nasıl yapıldı?

Brüksel’deki patlamalar sonrası saldırılarla ilgili bilgi ve uyarılar televizyon kanalları, haber siteleri ve sosyal medyada sık sık paylaşıldı, kamuoyu sürekli olarak bilgilendirildi.

Foto: Reuters

Belçika Kriz Yönetim Merkezi, Twitter’daki (Crisis Center Belgium) @CrisiscenterBE hesabı üzerinden Flamanca, İngilizce ve Fransızca uyarılarda bulundu. Merkezin paylaştığı mesajlarda çocukların okullarda kalması, halkın da dışarı çıkmaması gibi uyarılar yapıldı.

Bir diğer mesajda da acil durumlar için 1771 numarasını aramaları, ancak önceliği ‘mağdurlara ve ailelerine vermeleri, gerekli olmadıkça aramamaları’ söylendi.

Foto: Reuters

Merkez ayrıca telefon hatlarının yoğun olması nedeniyle halka cep telefonu mesajları ve sosyal medya üzerinden iletişim halinde olabileceklerini duyurdu.

BAŞBAKANDAN MESAJLAR

Brüksel Havaalanı da @BrusselsAirport Twitter hesabından uçuşların durdurulduğunu duyurup, havaalanında arkadaşları ve aileleri olanların aramaları için bir telefon numarası verdi.

Brüksel’de metro hatlarından sorumlu resmi birimin hesabı @STIBMIVB, seferlerle ve ölü-yaralı sayısıyla ilgili sık sık bilgilendirici mesajlar paylaştı. Havaalanındakiler için ayrı bir yardım hattı açıldı.

Foto: Reuters

Başbakan Charles Michel, acil yardım hattı 1771’in aranmasını tavsiye etti. Belçika Başbakanı Charles Michel de hem televizyondan hem de Twitter hesabı @CharlesMichel’den kamuoyunu bilgilendirdi.

Öte yandan Kızılhaç saldırı bölgelerinde yaşayanların güvende olduklarını bildirebilmesi için bir web sitesi devreye soktu. Tüm telefon şirketleri de Hotspot bağlantısındaki şifreyi kaldırararak ağı herkesin kullanımına açtı.

BBC

Yayınlanma Tarihi:15:09,