Sözcü Plus Giriş
GALERİ Sık seyahat edenler dikkat! 20 Aralık 2016 15:54
1 İşadamları yurtiçi ya da yurtdışı birçok yere seyahat ediyor. Çok sık seyahatin sağlığa zarar verdiği belirlendi; ya yeni sağlık problemleri çıkabiliyor ya da var olan hastalıklar tetiklenebiliyor. İş seyahatlerinden vazgeçmek mümkün değil fakat alınacak önlemlerle ortaya çıkabilecek sorunları en aza indirmek mümkün.
2 Uçakla sık seyahat edenlerde ortaya çıkan en önemli risk ise radyasyon. Sadece bu da değil, hava değişimi kişinin bağışıklık sistemini de altüst edebiliyor.
3 Sık uçan kişilerin nasıl beslendikleri önemli. Sebze ve meyveye ağırlık vermeleri ve bol bol sıvı almaları gerekiyor. İçki ve şekerli gıdalardan uzak durulmalı. Kesinlikle C vitamini alınmalı.
4 İş seyahatine yoğun olarak çıkan kişilerin (pilot ve hostesler dahil) şikayetleri olmasa bile bağışıklık sistemlerine belli periyodlarla baktırmaları gerekiyor.
5 Sık seyahate çıkanlarda yorgunluk, uyku bozukluğu, halsizlik, konsantrasyon eksikliği, unutkanlık, bağışıklık sisteminde zayıflama ve sık hastalanma gibi rahatsızlıklar görülüyor. Bunlardan en az şekilde etkilenmek için bağışıklık sistemi destekleri alınabilir. Uykuya da önem verilmesi gerekiyor.
6 Uzun süren hareketsizlik, özellikle de kanın bacaklarda toplanması sonucu oluşan rahatsızlıklar sık aralıklarla basit egzersizler yapılarak azaltılabiliyor. Hava yolculukları için özel olarak tasarlanmış kompresyon tüplü çoraplar giyilmesi yararlı olabilir.
7 El çantası bacaklar ve ayakların hareketini kısıtlayacak yerlere konumamalı. Giysiler bol ve rahat olmalı. Yeterli sıvı alımı olmazsa uzun uçuşlarda dehidratasyon (vücudun susuz kalması) meydana gelebilir.
8 Uçak kabinlerindeki düşük nem, gözlerde, ağızda ve burunda rahatsızlığa yol açabilir. İyi bir sıvı alımı, deniz suyu burun spreyi kullanımı ve kontakt lens yerine gözlük takma ile bu rahatsızlıklar giderilebilir.
9 Uzun seyahatlerin neden olabileceği bir diğer sorun da jet-lag yani kısa sürede birçok zaman alanından geçme (batıdan doğuya ya da doğudan batıya uçma sonucu oluşuyor). Jet-lag uyku kalıplarının, vücudun iç saatini oluşturan biyolojik ritmin bozulması anlamına geliyor.
10 Gitmeden önce iyice istirahat edin ve kısa süreli uykular da dahil olmak üzere yolculuk boyunca mümkün olduğunca dinlenin.
11 Yolculuktan önce ve yolculuk sırasında bol bol sıvı alın.
12 Hafif yemekler yiyin ve yolculuk öncesi ve sırasında alkol tüketimini sınırlandırın.
13 Gidilecek yer zaman dilimine kendinizi mümkün olduğu kadar çabuk ayarlayın
14 İşadamları yurtiçi ya da yurtdışı birçok yere seyahat ediyor.
15 Çok sık seyahatin sağlığa zarar verdiği belirlendi; ya yeni sağlık problemleri çıkabiliyor ya da var olan hastalıklar tetiklenebiliyor.
16 İş seyahatlerinden vazgeçmek mümkün değil fakat alınacak önlemlerle ortaya çıkabilecek sorunları en aza indirmek mümkün.
17