Cornell Üniversitesi'nden bir araştırmacı, bu 500 yıllık felsefi ilkeyi uygulayarak "Büyük Sessizlik" olarak adlandırılan bu durumun şaşırtıcı olmadığını, sadece biraz daha zamana ihtiyacımız olduğunu matematiksel hesaplamalara dayanarak gösterdi.

Gizmodo'da yayımlanan habere göre, Amerikan Astronomi Derneği'nin toplantısında astronom Even Solomonides ve Yervant Terzian'ın Sıradanlık İlkesiyle, Fermi Paradoksunu birleştirerek yaptığı çalışma bu ayın sonlarında duyurulacak. Bu yeni çalışmaya göre 1500 yıl daha uzaylılardan ses çıkmayacak.

Ana neden olarak ise; Samanyolu Galaksimizin büyüklüğünde, radyo sinyallerin uzayda yaymak için oldukça zaman alması ve de bariz şekilde insanlığın ayrıcalığa sahip olmayan sıradan bir seviyede olması gösteriliyor.

Solomonides'in yaptığı basın açıklamasında, "Hiçbir zaman duyulmaması olası bir durum, fakat yaklaşık 1500 yıl sonra duymuş olmamız da ihtimal dahilindedir. Dinlemeyi ve bakmayı durdurursak sinyalleri kaçırabiliriz. Aramaya devam etmeliyiz" diyor.

Fizikçi Enrico Fermi'nin yaklaşık yarım yüzyıl önce belirttiği gibi, Samanyolu büyük bir galaksi ve 200 milyar yıldızla dolu. "Eğer Samanyolu dahilinde yüksek sayıda ileri dünya dışı uygarlık mevcutsa, neden uzaylılara ait uzay araçları ya da sondalar gibi kanıtlara rastlamıyoruz?" diyen Fermi, bunun için uzaylılar için düşündüğümüzden çok daha fazla zamanın olduğunu da belirtiyor. Bu çıkmaz, aynı zamanda bir felsefe ve multidisipliner araştırmalarının da baz kabul ettiği bir paradoksu tarihe geçirmiş oldu.

Sıradanlık ilkesi ise 16. yüzyılda yaşayan matematikçi Kopernik'in öne sürdüğü, Kozmos içinde Dünyamızın insanlığın herhangi bir özel anlam ve sıra dışı olmadığını görüşe verilen isim olarak tarihe geçti.

"Olağanlığımız, sıradan duran galaksi içinde ve diğer galaksilerle kıyaslandığında büyüklük açısından kıyaslamaya değmeyecek olsa dahi, galaksimiz hayal ettiğimizin çok ötesinde" diyen Somonides şöyle devam ediyor, "Fermi Paradoksunu tuhaf kılan rakamlar. Şimdiye kadar çok fazla yıldıza ve gezegene ulaştık. Eminim ki "birisine" de ulaşmış olmalıydık. Bu neden yalnız olduğumuzu da kanıtlıyor."

Somononides, Dünyadan yayılan radyo sinyallerinin 80 ışık yılı içerisinde 8531 yıldıza ve 3555 Dünya benzeri gezegene ulaştığını söylüyor. Bu rakamların her ne kadar çok olduğu düşünülse de, Samanyolu baz alındığında sadece % 0,125'ini temsil ediyor. Mantık yürütüldüğünde aynı parametrelerin uzaylı zekası içinde geçerli olduğu düşünülürse bizden çıkan sinyallerin çoktan uzaylı sinyalleriyle karşılaşması gerektiğini belirten Solomonides, araştırmasında "Ve biliyoruz ki özel değiliz" diye yazıyor.

Bu nedenle, bugünü başlangıç noktası kabul edersek Samanyolu'nun en azında yarısında sinyal duymak için 1500 yıl beklemek gerektiğini söyleyen astronomlar, bunun onlarla bu zamana kadar temasa geçilmeyeceği veya aramayı durdurursak uzaylıların varolmayacağı anlamına gelmediğini belirtiyorlar. Çalışmaları için sadece "şimdiye kadar neden bir ses duymadığımızın" iddiasının taşıdığını söylüyorlar.

Araştırmacılar, bu iddiayı hesaplarken, öncelikle Samanyolu Galaksisi'nin yaşını ele aldı ve ardından sinyal tarihinin ulaştığı ölçüde insanlığınn galaktik tür popülasyonlarının medyan değeri olarak %90'ının içinde olduğu hesaplandı.

Bu insanlığın, radyo sinyali gönderme teknolojisine sahip medeniyetler içerisinde ne ilk ne de son 5 yüzdelik arasında olmadığı anlamına geliyor. Oldukça kötümser olarak, diğer yanda galaktik tarih içinde yaklaşık 210 zeki iletişebilen medeniyet anlamına geliyor ki biz de radyo radyo sinyali teknolojisi geliştiren ilk medeniyetlerin arasındayız. Araştırmaların hesaplarına göre, ortalama bir medeniyetin yaklaşık 80 yıl boyunca radyo sinyali yolladığı düşünülüyor ve radyo yayınını üst limiti yaklaşık 1600 yıl olarak belirlendi.

Ekibin Arxiv.org'da yayımlanan bu hesaplama halen, Büyük Sessizliğin kesin çözümü olarak görülmüyor ve Fermi Paradoksu hala önemli bir sorun gibi gözükürken, Sıradanlık İlkesi ise yeterli derecede bir referans kabul edilen görüş olarak sayılmıyor.