Ayla ÖZDEMİR / ayla@sozcu.com.tr

Hükümete yakınlığıyla bilinen Eğitim-Bir-Sen’in gündeme getirdiği ‘karma eğitim modeli kaldırılsın’ tartışmaları devam ediyor. 19′uncu Milli Eğitim Şurası’nda büyük tartışmalara neden olan Eğitim Bir- Sen’in karma eğitim mecburiyetinin kaldırılması yönündeki önerisi, komisyonda kabul görmemişti.

ddd


Antalya’da Kasım 2015'te Karataş İlkokulu'nda yaşananlar karma eğitim tartışmalarını yeniden başlattı. Eğitimde karma oturma şekline tepki gösteren bir baba 7 yaşındaki kızını okula göndermemeye başladı. Öğrencilerin oturma düzenini değiştirmediği için öğretmenin okuldan gitmesi istendi. Sınıf bölündü, diğer veliler isyan etti.

Eğitim İş Antalya Şube Başkanı Mehmet Balık, ilkokulda yaşananların uzun süredir devam eden ve velileri ikiye bölen olayın sorumlusu olarak, karma eğitim anlayışına son vermek isteyen zihniyeti gösterdi.

Karma Eğitim'i, Eğitimci-yazar Gürşen Kafkas ile konuştuk. Okullarda karma eğitimin de Atatürk aydınlanma felsefesinin gereği olduğuna dikkat çeken Kafkas,  cinsel dürtü, cinsel ayrımla bir yerlere ulaşılamayacağını vurguluyor. 

İşte Kafkas'ın açıklamaları:

“EĞİTİMDE CİNSELLİK DEĞİL NİTELİK GEREKLİDİR”


” Okullarda karma eğitim de Atatürk aydınlanma felsefesinin gereğiydi. Altı yüz yıllık Osmanlı yürüyüşünde ikinci sınıf varlık olarak görülen, eğitim ve sosyalleşmeden uzak tutulan kadının yüzü Cumhuriyet’le gülecekti. Aklını kullanarak, çağdaş bilimin verilerinden yararlandırılacaktı. Sınırlandırılmış (tecrit edilmiş) kız okulları yerine birlik ve bütünlüğün yer aldığı karma okullarda okumaları benimsenmişti. Cinsel dürtü, cinsel ayrımla bir yerlere ulaşılamazdı ki…Eğitimde birlik yasasıyla okullaşma şekillendirildi. Kızların eğitimine önem verildi. Karma eğitime gidildi. Amaç nitelikli insan, gelişkin bireyleri yetiştirmekti. Seksen yıl öncesinin koşullarında gerçekleştirilen karma eğitimin yeniden ayrılması düşüncesi çok sığ bir görüştür. Çocuklar ve gençler yarınımızdır. Onlara en iyi eğitimi vermek yarınlarımızı güvence altına almak demektir. Eğitimde cinsellik değil nitelik gereklidir. Eğitimde aydınlık bir gelecek için kadın erkek eşitliği gereklidir.”

“Bugün ülkemizde uygulanan eğitim sistemi başarısız ve karmaşa içindedir” diyen Kafkas, olması gereken eğitim sistemini de şöyle özetliyor:

“ÖNCÜL KAYNAK AKIL VE BİLİM OLMALIDIR”


” Çağdaş dünya ülkesi olmak için öncül kaynak akıl ve bilim olmalıdır. Ezber, dogma ve dinsel içerikli, eğitim ve kültür yaygınlaşmaktadır. Toplum olarak beklentimiz, okullarda araştırmaya, incelemeye ve üretmeye yönelik kalıcı bilgilerin verildiği bir eğitimdir. Ezberci eğitim yerine öğrenci merkezli bir eğitim, verimliliğe, değişim ve gelişmeye yönelik eğitim çocuklarımızın özlemidir. Çağdaş ülkeler bilgi toplumu olmanın rahatlığını yaşıyor. Genç insanlarımızı biz de bilimde çağdaş, düşüncede özgür, bilgi ve kültürle yetiştirebilmeliyiz.