Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanı Ahmet Arslan Avrasya Tüneli'nin açılışında yaptığı konuşmada günde 100-120 bin arası aracın Avrasya Tüneli'nden geçmesini beklediklerini açıkladı. Bu miktarın 68.500'ü hazine garantisi altında. 120 bin aracın köprüden geçeceğini varsaydığımızda  geriye kalan 51 bin 500 araç için geçiş hasılatının yüzde 30'unu ise devlet alacak.

[old_news_related_template title="Avrasya Tüneli'yle ilgili bilmeniz gereken 7 şey" desc="Ve merakla beklenen gün geldi... Avrupa ve Asya kıtalarını kara yoluyla dördüncü kez bağlayacak proje Avrasya Tüneli açıldı. İşte tünelle ilgili bilinmesi gereken 7 şey!" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2016/12/312ph2hp33hp121p2h3.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2016/ekonomi/avrasya-tuneliyle-ilgili-bilmeniz-gerekenler-1575875/"]

Avrasya Tüneli'nin geçiş ücretinin otomobiller için 4 dolar + KDV olacağı açıklanmıştı. Köprüden geçiş ücretinin yılbaşı sonrası 17 TL civarında olması bekleniyor. Böylece devletin fazla geçişlerden günde en az 260 bin TL, yılda ise 94 milyon lira kazanması bekleniyor.

[statistics_releated title="AVRASYA TÜNELİ İYİ KAZANACAK" value="17 TL" sub_title="TÜNELİN BEKLENEN GÜNLÜK GEÇİŞ ÜCRETİ" sub_text="Avrasya Tüneli'nden geçiş ücreti otomobiller için 4 dolar artı KDV olarak belirlendi. Minibüsler ise 6 dolar + KDV ödeyecek. "]

OSMANGAZİ VE 3. KÖPRÜDE ZARARDAYIZ


Bu sene açılışı yapılan mega projelerden Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde hazinenin günlük araç garantisi 135 bin idi. Osmangazi Köprüsü'nde ise bu rakam 40 bin. İki köprüden de söz konusu rakamların çok daha altında insan geçiyor.

[old_news_related_template title="Avrasya Tüneli dün böyle açıldı" desc="İstanbul’un iki yakasını deniz altından birbirine bağlayacak ve Göztepe-Kazlıçeşme arasında ulaşımı 15 dakikaya indirecek Avrasya Tüneli’nin açılışı dün gerçekleşti." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2016/12/880avrasya-tuneli.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2016/gundem/avrasya-tuneli-dun-boyle-acildi-1577665/"]

AVRASYA TÜNELİ KAÇA MAL OLDU?


Avrasya Tüneli olarak bilinen İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi projesinin temeli 2011 yılında atıldı. Projeyi Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım (ATAŞ) şirketi inşa etti. Tünelin yapımının 1.3 milyar dolara mal olduğu belirtiliyor. Ataş, tüneli 24 yıl 5 ay işletecek. Sonunda tüneli kamuya devredecek.

AÇILIŞ ERTELENDİ


Öte yandan Avrasya Tüneli’nin trafiğe açılması yarına ertelendi. Açılış töreni için konulan ekipmanların sökülmesi işleminin uzun süresinden dolayı açılış ertelendi. Vatandaşlar yarın saat 07:00-21:00 arasında tüneli kullanabilecek. 1 Ocak'tan sonra tünel 24 saat kullanılabilir olacak.

[old_news_related_template title="Ulaştırma Bakanı: Osmangazi Köprüsü'nden geçmeyen de para ödeyecek" desc="Osmangazi Köprüsü gündemdeki sıcaklığını korumaya devam ediyor... Köprüye verilen hazine garantisi yüzünden hayatında bir kez bile köprüyü kullanmayacak vatandaşlar parasını ödeyecek. Körfez Köprüsü için daha önce pek çok parsel kamulaştırılmıştı. Yani köprüyü kullanmayacak vatandaşlar bile önceden parasını ödedi. Bu da akıllara Ahmet Kutsi Tecer'in, 'Orda bir köy var uzakta o köy bizim köyümüzdür, gitmesek de görmesek de o köy bizim köyümüzdür' dizelerini getirdi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2016/07/basliksiz-1-248.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2016/ekonomi/ulastirma-bakani-osmangazi-koprusunden-gecmeyen-de-para-odeyecek-1313102/"]