Hayri ÇETİNKAYA / İSTANBUL

Yaklaşık üç yıldır TMSF bünyesinde bulunan ve geçen yıl Katarlılara satışı kararlaştırılan Digiturk’te devir işlemlerinde taraflar arasında tüm pürüzlerin giderildiği ve satışın önümüzdeki iki ay içinde tamamlanacağı belirtildi. Digiturk İcra Kurulu Başkanı Ümit Önal, şirketin Katarlı beIN Media Group’a satışından derbi maçının reklam gelirine, yayın ihalesinden ‘Süper Final’e, müşteri şikayetlerinden Süper Lig fikstürüne kadar pek çok konuya açıklık getirdi.

Türkiye Futbol Federasyonu’na (TFF) yılda 400 milyon dolar verdiklerini ve Digiturk’ün futboldan zarar ettiğini aktaran  Önal, “Futbola ilgi azaldı. Böyle devam ederse yeni yapılacak yayın ihalesinde 400 milyon dolara ulaşmak zor. İhalenin ocak ayında yapılması gerekiyor” dedi.

AL-KHELAİFİ TAMAMINI ALIYOR


Digiturk’ün 3 yıl önce Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’na (TMSF) devredildiğini hatırlatan Ümit Önal, “İçine kapanmış bir şirket vardı. Katarlı beIN Media Group ile anlaşmaya varıldı. Vergi ile ilgili prosedürler tamamlandı. Aradaki pürüzler de çözüldü. Katarlı gruba satış için son iki aya giriyoruz. 1.2 milyar doların üzerinde bir satış olacak. Son dönemlerin en büyük yabancı medya yatırımı. Katarlı şirket Digiturk’ün yüzde 100’ünü alıyor. Dünyada içerik yatırımı yapan şirketin sahibi de futbola büyük ilgi duyuyor. Şirketin sahibi aynı zamanda Paris Saint Germain (PSG) Kulübü’nün sahibi Nasser Al-Khelaifi” dedi.

Ocak ayında Süper Lig’in yayın hakları için ihaleye çıkılması gerektiğini hatırlatan Ümit Önal, şu bilgileri verdi:
“Bu ihaleyi kim yapacak. Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) mu yoksa Kulüpler Birliği mi? Henüz bu konuda net bir şey yok. Kulüpler Birliği, ‘futbol yayın ihalesini’ düzenleyebilmek için bu konuyu torba yasaya eklemek istiyor. Bizim için ihaleyi kimin yapacağı önemli değil. Ancak yayın haklarına talip olan kuruluşlarla mutlaka görüşmeler yapıp ortak fikir geliştirilmeli. Çünkü futbola ilginin azaldığı, gelirlerinin düştüğü bir ortamda 400 milyon dolarları yakalamak kolay olmayabilir. Süper Lig maçları ortalama 8 bin kişiye oynanıyor. Bu rakam İngiltere ve Almanya’da 40 binleri geçiyor. Futbolda sadece seyirci değil, sponsor ilgisi de azaldı.”

PAKETLERDE SADELEŞME OLACAK


Tüketicilerin iptal süreçlerinden şikayetçi olduğunu dile getiren Ümit Önal, “Bu konuda çok farklı çalışmalar başlattık. Şikayetlerin biz de farkındayız. Paketlerde sadeleşmeye gideceğiz. Uzun süreli taahhütler ve eskiden kalan alışkanlıklar son bulacak. Sisteme giriş ve çıkış daha kolay hale gelecek. Üyeliklerde kaotik ortamı ortadan kaldıracağız” dedi.

KAMERALAR SOYUNMA ODASINA GİRMELİ


SÜPER Lig’deki takımlara yayın gelirlerinden 2009-2010 sezonundan beri 4.6 milyar lira kaynak aktardıklarını dile getiren Ümit Önal, şu bilgileri verdi: “Yeni yayın ihalesi sektörün gerçeklerinden uzak olmamalı. Yayın ihalesinde birçok unsur düzeltilmeli. İhale sadece 90 dakika ile sınırlı kalmamalı. Maç öncesi ve maç sonrası bazı düzenlemeler yapılmalı. Özellikle soyunma odasına kameralar girmeli. Maç sonrası röportajlarda belirli futbolcular kamera karşısına çıkmalı. Hafta içi programlar kulüplerle ortak hazırlanmalı.”

GS-FENER REKLAM GELİRİ 5 MİLYON LİRA


SÜPER Lig’de bir futbol maçının canlı yayınlanması için 10-11 saat çalışıldığını anlatan Ümit Önal, “Özellikle derbi maçlarında daha fazla efor sarf ediyoruz. Geliri en yüksek maçlar ise derbiler. Galatasaray ve Fenerbahçe derbisinin reklam geliri 5 milyon lirayı aşıyor” dedi. Süper Lig’de yarışın kızıştığı dönemlerde gelirlerin arttığını vurgulayan Önal, “Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş’tan birinin şampiyonluk yarışından erken kopması gelirlerimizi etkiliyor. 3.4 milyon abonemiz var. Bunun 1.5 milyonu futbol üyesi” açıklamasını yaptı.