Sözcü Plus Giriş

Harcamaya asgari zam bütçede tedbire devam

Asgari ücrete ocakta yapılan yüzde 30’luk zammın ardından, öğle yemeğiharcamasını 2.5 lira artıran çalışanlar, promosyonlu ürünlere yöneldi.

Sayime BAŞÇI
Güncellenme: 09:29, 23/08/2016
Harcamaya asgari zam bütçede tedbire devam

Son 5 yıldır ev dışı tüketim harcamalarında yaşanan büyüme, asgari ücretle birlikte yeni bir ivme kazandı. Geçen yıl Türkiye'de 12.5 TL olarak ölçülen ortalama öğle yemeği harcaması, asgari ücrete yapılan zammın ardından 15 TL'ye çıktı.

Bu rakamın çalışan kesim için ölçüldüğünü kaydeden, KFC Türkiye Pazarlama Müdürü Zeliha Şener, “Ancak bir süredir tüketicide tedbirli harcama görülüyor. Promosyonlu ve ucuz ürünlere doğru bir yönelme var. Tüketici hem bilinçlendi hem de bütçeyi kısmak adına bu çözüme yöneldi” açıklamasını yaptı.

Zeliha Şener, toplam yemek sektörünün 3 yıl yüzde 3-4'lük büyümenin ardından 2015 büyümesinin ise yüzde 7'ye ulaştığını açıkladı. Bu büyüme rakamı içinde fast food kategorisinin ise yüzde 25 büyüdüğünü anlatan Şener, “Yemek sektörünü büyüten hızlı zincir restoranlar. Çünkü bu büyümeyi ve ülke potansiyelini gören yabancı yatırımcı gelip yeni yatırımlar yapıyor. Dolayısıyla da tüketimle birlikte pazar hızlı bir büyüme kaydediyor” diye konuştu.

SEKTÖR HIZLI BÜYÜR

Şener, Euromonitor gibi kuruluşların araştırmalarında da sektör büyümesinin tescillendiğini ve özellikle Anadolu'da açılan AVM'lerde ilk yemek katlarının dolduğuna işaret etti. Bu yıl için de sektörde yüzde 25'lik bir büyüme beklediklerini açıklayan Şener, fast food segmenti içinde ‘tavuk ürünlerinin' yüzde 24'lük oranla en hızlı büyümeyi kaydettiğini dile getirdi.

Son iki yıldır özellikle eve servis alanında hızlı bir çıkış gözlemlediklerini aktaran Zeliha Şener, sosyolojik ve kültürel değişimlerle birlikte yemek yeme alışkanlıklarının da değiştiğini ifade etti. Şener, paket servis alanında pazarın yüzde 50 büyüdüğünü bu yıl da benzer bir çıkışı yakalamayı beklediklerini açıkladı.

ANADOLUDA DÜRÜM SATIŞLARI ARTIYOR

ZELİHA Şener, eve sipariş dışında Anadolu açılımının da büyüme açısından yeni bir dinamik oluşturduğunu aktardı. Şener, Türkiye'nin damak lezzetine düşkün bir toplum olmasına rağmen farklı tat arayışlarına açık olduğunu kaydetti. Özellikle Anadolu'ya açılan restoranların bu anlamda büyük ilgi gördüğünü aktaran Şener, “Ciddi bir şehirleşme ve trend takibi var. Teknoloji ile birlikte tüketici yenilikleri ve farklılıkları görebiliyor. Anadolu'da bizim gibi markalara çok ciddi talep var. Biz özellikle Konya ve Trabzon'dan büyük talep alıyoruz. Anadolu'ya doğru gittikçe ‘dürüm' satışları artıyor” açıklamasını yaptı.