Sözcü Plus Giriş

Türkiye uçurumun eşiğinden döndü

18 bin bayrak dağıtan Sabancı Holding, 29 Ekim’e hazırlanıyor Zafer Kurtul, kutlamaların bu yıl çok daha anlamlı olduğunu söyledi.

Sayime BAŞÇI
09:30 -
Türkiye uçurumun eşiğinden döndü

Sabancı Holding CEO'su Zafer Kurtul, Cumhuriyet Bayramı için yeni kampanyaya imza attıklarını açıklayarak, tüm beyaz yaka çalışanlarına 18 bin bayrak dağıttıklarını açıkladı. 2014 yılında “Birlikten Cumhuriyet Doğar” sloganı ile ilk kampanyalarını düzenlediklerine işaret eden Kurtul, 15 Temmuz'da
Türkiye'nin uçurumun eşiğinden döndüğünü ve bu nedenle bu yılki Cumhuriyet Bayramı kutlamalarının
farklı bir anlam taşıdığını belirtti.

BAYİLER DE BAYRAK İSTEDİ

Kurtul, çalışanların ardından bayilerin de yapılan etkinliğe katılmak istediğini aktarırken, bin adet Türk Bayrağı'nın da bayilere dağıtıldığını dile getirdi. Kurtul'un verdiği bilgilere göre holding, bu yıl Cumhuriyet Bayramı'na özel bir film hazırladı. Film çıkış noktasını, Sabancı Holding ve Cumhuriyet'in bu yol arkadaşlığından alırken kampanya ise, merhum Sakıp Sabancı'nın “İşte Hayatım” adlı kitabındaki
gençliğe 10 öğüdünden esinlenerek hazırlandı.

Kurtuluş Savaşı'nın ardından şartların oldukça güç ve her şeyin aslında pamuk ipliğine bağlı olduğu bir dönemde Cumhuriyet'in kurulduğunu ve 93 yıl önce kurulan Sabancı Holding'in neredeyse Cumhuriyet ile yaşıt olduğunu anlatan Kurtul, “1925'te Adana'da Hacı Ömer Sabancı'nın pamuk ticaretiyle temellerini attığı Sabancı Holding, çalışmalarıyla ve faaliyetleriyle Cumhuriyet'in ekonomi, üretim, sanayi alanlarında kilit atılımlar yaptı, Türkiye'nin Sabancı'sı oldu” diye konuştu.

Sabancı Holding'in 18 bin çalışanı bayraklarını aldıktan sonra işyerinde çektikleri Selfie'leri sosyal medyada da paylaştı.

Sabancı Holding'in 18 bin çalışanı bayraklarını aldıktan sonra işyerinde çektikleri Selfie'leri sosyal medyada da paylaştı.

HIZLI BÜYÜMEK İÇİN MODEL DEĞİŞTİRİLMELİ

Sabancı Holding CEO'su Zafer Kurtul, 2017'de daha iyi bir ekonomi beklediklerine işaret ederek, Türkiye'nin büyüme modelini değiştirmesi gerektiğini kaydetti. Türkiye'nin 2002-2009 yılları arasında yakaladığı hızlı büyüme oranlarına dönebilmesi için ‘model' değişikliğine gitmesi gerektiğini anlatan Zafer Kurtul, Türkiye'nin kısa vadede büyümeyi yine iç tüketimin etkisi ile sağlayabileceğini dile getirdi. Bu sistemde yüzde 3.5 olarak hedeflenen büyüme rakamının üzerine çıkılamayacağını kaydeden Kurtul, “Büyümeye destek olan yine iç tüketim olacak, artı kamu harcamaları devreye girecek, tasarruf ise daha sonraki yıllarda başlıyor. Aslında doğru model özel yatırım, tasarruf ve ihracat şeklinde olmalı. Sağlıklı büyüme bu şekilde yakalanabilir” yorumunu yaptı.

 

Son güncelleme: 09:46 28.10.2016
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more