Sözcü Plus Giriş

İstanbul trafiği nasıl çözülür?

Dünyanın en kalabalık metropollerinden biri olan İstanbul'un bir türlü çözülemeyen problemi olan 'trafik sorununu' Sozcu.com.tr okurlarına sorduk. Haber merkezimizi mail yağmuruna tutan okuyucularımızdan birbirinden akılcı yüzlerce öneri geldi...

10:21 -
İstanbul trafiği nasıl çözülür?

Hemen hemen her gün milyonlarca İstanbullunun yaşadığı trafik çilesi bitmek bilmiyor. Bugün ise özellikle Anadolu’dan Avrupa yakasına geçmek isteyen vatandaşlar saatlerce trafikte mahsur kaldı. Biz de İstanbul trafiğinin çözümü için doğrudan olayın mağdurlarından yani sizlerden önerilerinizi istedik.

İşte net@sozcu.com.tr’ye gelen yüzlerce öneri mailinden bazıları; 

İyi çalışmalar öncelikle her zaman halkın yanında saf tutan özgür Sözcü gazetesine bize bu imkanı sunduğu için teşekkürler. Önerilerim şu şekilde;

1-Sn.topbaş ve karayolları genel müdürü örneğin aksam 6 da tedbili kıyafet Kadiköy Söğütlüçesme’den Beylikdüzü istikametine yol alsınlar ve not tutsunlar nerelerin kronik sıkıntılar olduğunu gözleriyle görsünler

2-Mahmutbey gişeler Kınalı’ya çekilmeli

3-E.5 istikametinde Halıcıoğlu viyadüğü, Cevizlibağ, Merter, Şirinevler, Küçükçekmece ve Avcılarda gerekirse metrobüs yol altına verilip 3 er şerit eklenmeli bu bölgeler daralma açısından İstanbul Boğazı’nın karayolundaki halidir.

4.ve en onemlisi insanlarin egitilmesi okullarda okadar gereksiz dersler varken bu ulkenin en buyuk sorunlarinda biri olan olan trafigin ,trafik kulturu ve toplu tasima kulturu adi altinda derslerle anaokulundan itibaren cocuklara asilanmasi

Derdim coktur hangisini yazayim kivamindaki bir istanbul sakinine bu imkani sundugunuz icin tekrar tesekkurler.

***

Selam. 1. Kopru ve levent tarafina akan yildiz yokusu trafigini conrad otelin onunden kopruye baglarlarsa bu trafik cozulur.

Turgay Yıldız

***

Merhaba,

İstanbul dışında kalan illerimize üreten, ülkemize değer katan fabrikalar kurulur ise herkes İstanbul'a Turizm amaçlı gelir.
Dünyanın en kalabalık şehirlerinden birini güzel umutlarla, ekmek kapısı görüp mecburen hepimiz akın etmişiz yıllarca. Bu güzel şehre yaşanan akının ancak insanların doğdukları yerde doymaya başladıklarında duracağına inanıyor ve hiç kimsenin saatlerce yollarda sefil olmaktan zevk almayacağını düşünüyorum.
Bence, herkes huzur içinde memleketinde uyanır, huzur içinde işine ulaşır ve huzur içinde çalışır ise bunun insanların psikolojisine dolaylı olarak ülke ekonomiye katkısı büyük olabilir.
Saygılarımla.
İyi Çalışmalar

Atilla Sökmez

***

Benim önerim; bütün trafik ışıkları kapatılsın. İki gün kör döğüşü olar üçüncü gün herkes birbirine saygılı olmayı ve yol vermeyi öğrenir. Kuşadasında dönel kavşak bu güne kadar ışıksızdı, işık yapıldı trafikde uzun kuyruk meydana gelmeye başladı.Bilhassa yan girişlerde yani V şeklindeki katılımlarda ışık koymak çok cahilce bir uygulama. İkinci önerim Kuşadasında ve diğer sahil şehirlerinde olduğu gibi ve hatta Çinde gördüğümüz gibi skuter kullanımı teşvik etmek. Hem yakıt israfından hem zaman israfından hemde hava kirliğinden kurtulmuş oluruz. Bu konuda tanınmış kişilerin de açıklamaları ile destek vermesini öneriyorum. Bildiğim kadarı ile bütün zenginlerin evlerinde hobi olarak Harley Davitsonları var ama kullanmıyorlar. Bilhassa zengin ve genç sanayiciler örnek olmalı. Saygılarımla.

Abdülkadir Çapanoglu

***

Gişeler şehir dışına devlete ait makam araçlarının iptali geçiş üstünlüğü olan araçlar ve ışıklı polis süsü verilen araçlara ağır ceza ve trafikten men deniz ulaşımı için feribot ve bedava devlete ait olmalı bu konuda yurt dışı üniversiteler ve stk lar için proje yarışması çözüm çalıştayı kurulması ist.içindeki tamirci tekstilci küçük sanayi mahalle aralarından kaldırılmalı sokaklar tek yön kapan uygulamalı her mahallede ücretsiz otoparklar olmalı minibüs dolmuş iptal edilmeli sefer sayıları akp li yöneticilerin es dost mahallesine gore değil yoğunluğa göre sefer olmalı trafik ışıkları sensörlü olmalı ki yoğun trafik nerede ise o yön yeşil olmalı. iyi günler.

Murat Metin

***

1-tem otoyoluna da metrobus yapılmalı(kozyatagından bahçeşehire kadar)
2-metro yaygınlaştırılmalı her ilçeye her semte metroyla gidilebilmeli
3-şehirin belli başlı yoğun olan bölgelerine araç ile girmek ücretli olmalı,burda maksat para kazanmaktan çok,şehir merkezine girişi caydırıcı yapmak 4-otopark alanı olmayan inşaatlara ruhsat verilmemeli 5-emniyet şeridi ihlallerine karşı yetkililerin çok daha dıkkatlı olması lazım 6-3 tarafı denizle çevrili olan istda denizden ne yazıkki yeterince faydalamıyoruz,deniz ulaşımı geliştirilmeli, yaygınlaştırılmalı.

Tuğrul Özdinç

***

En kısa sürede ,İstanbu a imar yasağı getirerek. Bu yapılmadığı taktirde,boğaza 10 tane köprü ,5 katlı metro da yapsan bu sorun çözülmez. Şu anda Ülke nüfusunun %30 a yakın kısmı İstanbulda yaşıyor. 4 katlı binaları yıkıp 30 katlı apartmanlara müsade edersen ve sanayi yatırımlarını Anadolu ya kanalize etmezsen,bütün Anadolu İstanbul a akar.

Hollanda da ki rant bölgerinde 40 senedir imar yasağı uyglanmakta. Rant bölgelerine sanayi yatırımları yapanlardan,rant vergisi alınmakta, rant bölgelerinin dışında yatırım yapanlar da ciddi şekikde teşvik edilmektedir.

Saygılarımla,

Övün Atasayar

***

Merhaba,

Okuduğumda bir çok güzel fikir ve önerge olduğunu görmekle birlikte, İstanbul’un coğrafi koşulları nedeni ile bazılarının uygulanması maalesef mümkün değil. Örneğin bisiklet yolu. Örnek verilen şehirlerin ve ülkelerin neredeyse tamamı düzlüklerden oluşuyor ve İstanbul gibi tepeleri yok. Bu nedenle çok faydalı olduğunu düşünüyor olsam da bisiklet yolu sportif amaç dışında çözüm olamayacaktır. Benim bir kaç önerim var ki bunların bazılarına zaten bazı katılımcılar değinmiş.

1. Deniz ulaşımı çok güzel bir çözüm gibi kulağa gelmesine rağmen yalnızca deniz ulaşımı ile bu işi çözemeyiz. Deniz ulaşımının yine toplu taşıma ile birleştirilmesi gerekiyor. Aksi takdirde şehir içi trafiğine çözüm bulmak mümkün değil.

2. İlla ki yer altına inmemiz gerekmiyor ulaşım için. Metro yerine havaray alternatif bir çözüm. Çin’de hem ulaşımı rahatlatmak hem de doğaya zarar vermemek adına havaray kullanılmakta bazı bölgelerde. Hatta o kadar ki güzergah üzerindeki binalar yıkılmamış içerisinden geçirilmiş.

3. Şehir içerisindeki otopark ücretlerinin çok yüksek hale getirilmesi. Amerika’da araç kiraları ülkemize göre çok ucuz. Örneğin 3 günlük orta halli 4×4 kirası 120 dolar civarında. Yalnız aynı aracın NewYork da 3 günlük otopark bedeli 150 dolar. Bu durumda zorunlu olmadıkça kimse araç kiralayıp civar şehirlerden NewYork merkezi gelmiyor. Kendi aracı ile gelenler ise şehrin dışındaki bölgelerdeki uygun fiyatlı otoparklara araçlarını park edip toplu ulaşım ile merkeze geliyorlar.

4. Metro, metrobüs hattında olan minibüs ve otobüsler kaldırılmalı. Diğer güzergahlarda da özellikle minibüslerin durak dışında yolcu indirip bindirmesi engellenmeli. İnsanımız evinin önünden vasıtaya binmeye alışmış. Bisiklet her ne kadar sağlıklıysa da herkesin yapabileceği bir aktivite değil. Ama yürümek herkesin yapabileceği ve çok sağlıklı bir aktivite. İnsanlarımızın durağa kadar ve duraktan eve kadar yürümesi sağlanmalı. Minibüslerin de belli saatleri olmalı. Dolmadığı için yollarda 10 km süratle trafiği yavaşlatmaları engellenmeli

5. Kentsel dönüşümün adına layık bir şekilde yapılması sağlanmalı. Bir bina yıkılıp yerine aynısının güçlendirilmiş hali yapılmamalı. Bir sokak, cadde veya mahalle top yekün ele alınmalı. Siteler oluşturulmalı. Kat yükseklikleri depremi de dikkate alarak biraz daha arttırılmalı. Mutlaka en az 1 araçlık otopark yapılmalı yer altına. Tasarruf edilecek olan alan ise yeşil alana ve sokaklara verilerek yollar genişletilmeli. Yol üzeri otopark uygulaması 2 şeritli yollarda olmamalı.

Mutlaka ki şehir bölge planlamacısı olan bu işin ilmini okumuş kişilerin daha yaratıcı fikirleri vardır. Benim naçizane gezdiğim yerlerde gördüğüm ve aklımın erdiği çözüm alternatifleri bunlardır.

Saygılarımla,

Selçuk Candaş

***

Sayın Sözcü Yetkilileri;

14 yil Istanbul’da yasasdiktan sonra Hollanda’ya tasindim ve son 8 yildir Hollanda’da yasiyorum. Istanbul’un trafik cozumu icin gecici cozumleri birakip Avrupali’lar gibi uzun vadede kalici cozumler uzerinde calismaliyiz. Trafigin sebebi araclar degil insanlardir, oncelikle siz insanlari Istanbul’dan uzaklastirmalisiniz bunu da ulkenin genelinde esit egitim, saglik ve altyapi hizmeti vererek ve tesvik ve/veya cezaya dayali vergi sistemi ile yapabilirsiniz. Ornegin Istanbuldaki 3 buyuk telekom operatorunun merkezlerini, Konya, Karaman ve Isparta illerine tasinmasi konusunda vergi, tesvik ve ceza yontemlerini uygularsaniz, bu 3 telekom sirketi ve onlara is yapan; isci servisi tasimaciligindan yazilim yapan sirketlere toplam 2-3 milyon insani istanbuldan cikarip cok daha genis evlerde, cok daha temiz ve yesil ortamlara tasimis olursunuz. Gemicilik sektorunu Mersin’e, Finans cevrelerini de Borsayi Aydin’a tasiyarak 3-4 milyon insani daha Istanbul’un cilesinden kurtarabilirsiniz. Iste o zaman Istanbul, Film,Kultur,egitim sehri olarak 10 milyon civarinda cok da rahat yasanabilir bir metropol olur.

***

İstanbul nufusu çok fazladır trafige çözüm üretmemeli bu doğrultuda daha fazla yatırım yapılmamalı.

İstanbulun nufusunun azaltılması için önlemler alınmalı.

Mesela
– Devlet Bankaları komple ankaraya taşınmalıdır.
– Çağrı merkezi gibi işyerlerinin tamamı çoruma sivasa yozgata vb şehirlere taşınmalıdır.
– Bilişim şirketleri yurdun başka şehirlerine taşınmalı ve çeşitli cazip vergi indirimleri uygulanmalı.
VB.

Salim Ilgaz

***

Yıllardan beri tartışılan bu sorun çözülemez. Herkes parlak fikirler üretmeye devam etse de, bu çilenin asıl nedeni Anadolu'yu batıya taşıma ve rant hevesidir.
Anadolu insanının batıya teşvik edilmelerindeki maksat da ayrıyeten tartışılmalıdır.
Kentlerdeki 2 şeritli yolları 3,5,7 şerit de yapsalar (ki bu bir çok noktada mümkün değildir), mevcut sorun çözülemez. Denizi daha efektif kullansak da sorun çözülmez.
Her zaman taklit etmeye çalıştığımız gelişmiş ülkelerin büyük şehirleri 4-6 milyon nüfusludur (Londra, Paris, Roma, Barselona, Berlin…). Bu kentlerin her birisine gelen yabancı turist sayısı, bizim ülkemizin tamamına gelenlerden çok daha fazladır. İnsanlarımız meseleye biraz da bu açıdan baksınlar.
Memleket sevdası bahane, rant şahane.

Saygılarımla

Mahmut Çalışan

***

Sözcü selamlar,

Hatırlar mısınız, İBB ABD’li bir Trafik uzmanını İstanbul’a davet etmişti çözüm bulsun diye. Adamcağız bir hafta kalmış, sonunda kusura bakmayın sizden bir cacık olmaz deyip geri dönmüştü.

Neler demişti;
1) Dünyanın hiç bir yerinde ana arterlere bu kadar çıkış/giriş verilmez, verilirse sonu kabus olur. Biz ne yaptık? Birinci köprüden gişelerden sonra bu kadar çıkış yetmezmiş gibi Kadıköy çıkışına doğru yeni çıkışlar , girişler yaptık !!??…Üsküdar çıkışı, Acıbadem girişi gibi. Yaa gişelerden geçtikten sonra tıkanıklık bunlar yüzünden kilitleniyor.

2) Ana arterlerdeki köprüler / üst geçitlerin altları yolcu indirme bindirme duraklarına dönüştü. Al sana kilit. Örnek :PENDİK köprüsü….bu indirme bindirme yüzünden kuyruk Tuzlaya kadar uzuyor.

3) Yaptığın sokakların boyutlarını, yollarını arabanın enine göre yapacaksın. 2,5 araba eninde yaparsan bizim uyanıklar hemen park ederler yolda sana daralır.

4) Dünyanın neresinde görülmüş? Trafik ışıklarının hemen yanına otobüs durağı koymak !! Körüklü bir yanaşıyor yolcu indirmeye yeşil ışık yandığı vakit gitti sana bir şerit. Arka felç.

5) Kim akıl ettiyse bravo, bu kırmızı beyaz kukalar, hani yollara sabitledikleri. Bizim insanımız trafik kurallarını çiğnemek üzere programlandığından bu kukalar hiç olmazsa bunları hizaya sokuyor. BUNLARIN HER YERDE KULLANILMASI ŞART ! Arter girişler / çıkışlarda , park edilmez yerlerde gibi. Başka türlü insanlarımızı hizaya sokamayacağız….tabii, bu İstanbulu katleden bu damperli kamyonlar bunları parçalamasa :)

Erkut Baykal

***

Merhabalar,

Istanbul’ da bulunan fabrikalarin hepsi tesvik verilerek ( Bedava Arazi, vergi muafiyeti, eletkrik indirimi vs) Turkiye icinde dagitilmali, Calisanlarina da tesvik verilerek (5 yil Vergisiz maas vs) tasinmasi saglanmali. Bu vesile ile nufus fazlaligi ve dolayisi ile trafik sorunu cozulmus olur.
Istanbul’ da fabrikalar yasaklanmadigi surece goc alimi ve trafik yogunlugu artacak.

Onur Talaş

***

trafik çözülmez.

bundan sonra yapılacak varolanı korumaya çalışmaktır. mesela 3. köprü yapılmayacaktı.

yol yaptıkça bina yaptıkça nüfus artar. dar sokaklardaki kaldırımlara bariyer konup parkı engelleyeceksin. araba alırken banamı sordun?

tek kişi yaşayanlara araba satılmayacak.

Demir Can

***

Standart çözümler işe yaramayacaktır.

– Öncelikle şehir nüfusunun artması engellenmelidir. ( Çocuk sayısının kısıtlanması da düşünülebilir. )
– Kriterleri belirlenerek, hangi şirketin hangi gün kapalı olacağının belirlenmesi gerekiyor. Standart C.tesi – Pazar tatili kaldırılmalıdır. Haftanın her günü, şehir iş hayatının %15'i trafiğe çıkmamalıdır.
– Hususi otomobillerin trafiğe çıkış günleri, plaka numaralarının tek yada çift olmasına göre ayrılmalı. Kurala uymayan araçlar 1 ay bağlanmalıdır.

Eser YELKENCİ

***

Merhabalar

Köprülerde ek şerit kaldırılmadıgı sürece ana yollar akmaz
Ek şerit yüzünden hem işe giderken hem iş dönüsü trafik berbat oluyor.hangi ülkede bu uygulama var örnek göstersinler
Ek şerit kararını kim veriyor belli degil trafık yogunlugana bakmadan ek serit acan insanları
Yıllardan beri bunun sorumlusu bulunamadı bulunamayacakta.

Serkan Akyol

***

Merhaba,

İstanbul trafiği için çözüm önerilerim;

1) Kesinlikle ücretli geçişler kaldırılmalı, 34 plaka alacaklardan extra vergi alınsın ancak köprü ve otoyollar tamamiyle ücretsiz olmalı.

2) Metro seferleri kesinlikle (Kartal-Kadıköy) 8 vagonlu olmalı

3) Avcılar'dan Bostancı, Kartal ve Pendik'e kadar transit feribot ve vapur seferleri olmalı Yurtdışında gayet hızlı kullanılabilecek ve bir metrobüsten daha fazla yolcu kapasitesine sahip vapurlar var. Bunlar ile sürekli taşıma yapılabilir.

4) Her iki yakada'da sahilyoluna alternatif olarak dolgu sahil otobanı yapılmalı, insanlar ışıklara ve yaya geçidine takılmadan ilerleyebilmeli.

5) Toplu taşımada en önemli sorun; Zincirlikuyu. Burada neden aktarma yapıldığını hiç anlayamadım. Burası bir durak olmalı ve tüm metrobüsler uçtan uca ilerleyebilmeli…

Görkem Kaya

***

-Para hırsı ve Rant aşkı ile şehri büyütmekten derhal vazgeçip,Yeni işyerleri,fabrikalar,AVM ler,Plazalar ,Lüks konut projeleri yapmak yerine,şu anda mevcut bulunan atölyeler,fabrikalar,sanayi siteleri derhal şehir dışına taşınmalı.
-Anadolu da yatırımlar artırılarak tersine göç sağlanmalı,
-Trafikte ambulans ve itfaiye aracı dışında hiçbir araca ayrıcalık tanınmamalı,
-Deniz ulaşımı en az 10 kat artırılmalı
-H.paşa-Gebze ve Sirkeci Halkalı tren seferleri derhal başlamalı
_Metrobus yerine doğru dürüst bir raylı taşıma yapılmalı(ayrıca bunun adı yıllar önce tercihli yol idi ve hem İstanbul da hem Ankara da vardı,Verimli olmadığı için İptal edildi.)
-Tüm çevre yolları bağlantılarında sürekli ve kesintisiz denetim olmalı ve hatalı tüm araçlara istisnasız ceza uygulanmalı.
-Çılgın projeler uyduran değil,şehri yönetebilecek,vizyon sahibi,bilgili,medeni,insan ve doğa sever kişi ve kadroların işbaşına gelmesi gerekir.

ALİ İHSAN GÖKTÜRK

***

İstanbul ve büyük şehirlerin trafik sorunun kesim çözüm,

okulların ve üniversiteler
açılış saat 10:00 öğlen y:13:00 kapanış 17:30
devlet daireleri
açılış saat 10:00 öğlen y:13:00 kapanış 17:30
özel sektör
açılış saat 08:30 kapanış 18:00

devlet daireleri ve okullar cumarteside çalışacak sadece istanbul değil bütün büyük kentleri yaşam şekli ve trafik sorunları giderilecek

Zafer ÜNGÖR

***

Öncelikle belli yaşın altındaki araçların İstanbul trafiğine çıkışını yasaklayacaksınız uymayanlara ağır para cezası vereceksiniz !!! Örnek olarak Paristeki 1996 model araçların trafiğe çıkışının yasaklaması ve uymayanlara ağır para cezası uygulaması gibi .
2. Olarak tek plaka çift plaka uygulaması yapılmalıdır haftanın belirlenen günlerinde belirli araçlar trafiğe çıkmalıdır .
3. ve bana göre en önemlisi de E-5 karayolu üzerine 2. Bir E-5 inşaa etmektir .(Mecidiyeköy deki altlı üstlü yol stili)
Ve bu yol belirli noktalardan giriş çıkış sağlanan transit yol özelliği taşımalıdır. Bu yol metro da içermelidir.
Ayrıca Metrobüs hattı sistemi acil metroya çevrilmelidir.
Saygılar, iyi çalışmalar

Özgür Kömooğlu

***

İYİ GÜNLER İSTANBUL TRAFİĞİNDE ETKEN…YETKİ VE SORUMLULUKLARDAKİ ÇOK BAŞLILIK.

ULAŞIM SİSTEMLERİNİ KULLANAN SÜRÜCÜ,YOLCU VE YAYALARIN BİLİNÇSİZLİĞİ

HIZLI VE KONTROLSÜZ NÜFUS ARTIŞI.

BİRDE BİLİYORMUSUNUZ İSTANBULDAKİ ARAÇLARIN EN AZ YÜZDE 65 DEN FAZLASI HER AN PARK HALİNDE BİRDE BUNLARIN TRAFİKTE OLDUĞUNU DÜŞÜNÜN.

SELAMLAR.

AHMET DURMAZ

***

-Öncelikle yüksek katlı bina yapımından vazgeçilmeli ve her binanın yeterli otopark yapması sağlanmalı,
– Metro ağı hızla yaygınlaştırılmalı,
-Birbirlerine yakın semtler arasında yürüyüş ve bisiklet yolları yapılmalı. Araç olmadan yürüyerek ya da bisikletle yakın bir çok yere gitmek mümkün. Ama şehirlerimiz yaya düşmanı,
– Minibüsler kesinlikle kadırılmalı. Gelişmiş ve medeni hiçbir ülkede minibüs diye bir şey yok,
– Deniz ulaşımı yetersiz birçok noktada alternatif yaratılabilir bu konuda,
-Tek çift Plaka uygulaması yapılabilir,
– Her semtte yer altı otoparkları kurulmalı,
– İşlek ve dar sokaklar genişletilmeli. Gerekirse kamulaştırma yapılmalı. Buna çok maliyetli olur diyecek olanlar çıkacaktır. Peki trafikteki kaybedilen zaman, yakıt ve insan ömrünün maliyetini hiç hesapladılar mı? İnanın bu ondan çok daha maliyetli çıkar.

Saygılarımla,
Uğur S.

***

1. istanbulun en kalaabalık e5 güzergahındaki topkapı bakırköy avcılar beylikdüzü metro ihalesini iptal edip yerineemetrobüs yapılması en büyük hataydı!!!
dolayısı ile kentin en kalabalık yerlerinden biri olması özellikle ayvcılar, esenyurt, beylikdüzü,tuyap buraya metrobüs yerine e 5 güzergahının altına yerin altına metro gelmesinin bir an önce projelendirilmesi gerekmetedir yapılması gerekmekte ama belediye bu konuya israrla el atmıyor niçin ??

Yeni bosnadan metro nun bir an önce beylikdüzüne e5 altına alınması gerekmekte ve mevcut yol üstünü kullanan metrobüsünde trafiğe açılmasıdır…. bakınız uçaktan mecidiye köyden taki tuyapa kadar koskoca yol metrobüs yüzünden bomboş oysa yan yollar trafik tıkanık metrobüsün yolları alta alınsa ve bu yollar tekrar trafiğe açılsa sıkışma olmaz
çözüm metrobüslerin derhal kaldırılması METRO METRO METRO
Tıpkı rusyadaki gibi orada jızlı metrolar trenler hep yer altında….
saygılar.

F. Taştemel

***

İstanbul’u boşaltmanın ekonomik olarak teşvik edilmesi, Park ihlallerinin anında cezalandırılması, Deniz ulaşımından azami yararlanılması, metrobusün acilen kaldırılarak raylı sisteme dönüştürülmesi, metronun yaygınlaştırılması. Bunlar her kesin bildiği şeyler olmasına rağmen ancak uygulamak için kararlılık gerekiyor. Selamlar.

Bülent BARLAS

***

Merhaba;

Bugünkü yazınıza/talebinize istinaden fikrimi paylaşıyorum:

Tüm arabalara GPRS konulsun ve bu sistem üzerinden her aracın ayda kac saat trafikte kaldıgını gösteren bir veri kullanılsın.

Ayda 24 saat trafige cıkan arabalara devlet teşvik yapsın ve bu kullanıcılara örnek veriyorum % 20 vergi indirimi uygulansın.

Ne kadar az kullanan olursa devlet maddi anlamda teşvik uygulaması yapsın.

Teşekkürler,

Batuhan Baysal

***

Yüzyıllar öncesi belediye/trafik/karayolları vs.nin yapması gereken bu anketi başlattığınız için teşekkür ediyorum. Her zaman olduğu gibi gazetemiz SÖZCÜ doğruları konuşuyor. Umarım ilgili/yetkili arkadaşlarımız izleyip, önerileri okurlar ve uygularlar.

Birçok akıllı çözüm önerisi yapılmış. Tabii ki en önemlisi; Türkiye’nin sosyoekonomik yapısını değiştirerek tersine göçü başlatabilmek. Daha önce devlete ve Trafik genel müdürlüğüne de yazdığım önerimi tekrar edeceğim, diğer akıllı önerilere ilaveten.

Türkiye’de büyük çoğunluk şerit kullanmayı bilmiyor. Kimisi bilmemekten, kimisi alabildiğine bencillikten ve en çok da trafiğin sıkışmasından kaynaklı yanlış şerit seçimi, akması gereken trafiği bence en az %40 oranında yoğunlaştırıp, akmaz ya da yavaş akar hale getiriyor.

Yeni ehliyet alan oğlumdan öğrendiğime göre kurslarda bu konuda kimse bir şey anlatmamaktaymış.

Herkes trafikte sadece trafikle ilgilenmeli, arkadan gelen trafiği çok sık denetlemeli, en sol şeritte 100-110 km’nin altında gitmemeli, gidecekse hızına göre bir sağ şeridi tercih etmelidir. Yurt dışında; özellikle otobanlarında hız sınırı olmayan Almanya’da en sol şeridi sürekli işgal etmek (isterseniz 200 km ile gidin) yasaktır mesela, ceza yersiniz.

Sürücüler bu bilinçle araç sürerse, polisimiz de bir zahmet bunu yolda denetlerse, bu konuda yazılı/görsel/işitsel medya aktif kullanılırsa işimiz biraz daha rahatlar diye düşünmekteyim. (Bana Trafik Gn. Md’lüğünden gelen cevapta bu tür yayınların sık sık yapıldığı vardı ama ben hiç rastlamadım)

Bir de araçlarda telefonun bağlandığı bluetooth sistemi zorunlu hale getirilmeli bence. (Sonradan da takılabiliyor)

Yazacak çok şey var aslında. Trafiği de liyakatlılara bırakmak önerisini çok destekliyorum.

Saygılarımla,

Turhan Günay

***

Merhaba,

Uzun uzun yazıp vaktinizi almak istemiyorum. Ama öncelikle kanımca yanlış olan ve hemen düzeltilmesi gereken bir kaç öneriyi aşağıda maddeler halinde sizinle paylaşmak istedim.

1- Şehir içinde yer alan gişelerin derhal kaldırılması. Örneğin mahmutbey çamlıca gişeleri. Bu gişelerin şehrin tam dışına çıkartılması, mahmutbey çatalca veya daha ileri. Çamlıca gişeleride gebze veya daha ileri.
2-köprülerdeki gişelerin derhal kaldırılması istanbul plakalı araçlar için yıllık geçiş ücretinin 1 sefer alınması ve benzin sarfiyatının azaltılması.
3- istanbul dışından gelecek istanbul plakalı olmayan araçların hatırı sayılır bir bedel ödemesi. Böylece kimse keyfe keder bu şehire gelemez.
4- Metrobüs denilen çağ dışı balık istifi ulaşımın derhal kaldırılması ve yolun araç trafiğine açılması. Metrobüs güzergahına havaray veya metro yahut her ikisinin yapılması.
5- Bisiklet veya motorsiklet kullanımı yaygınlaştırılmalı.

Saygılarımla,

Serdar Karaer

***

İstanbul’un trafik sorunu için ilk akla gelen olmazsa olmaz elbette raylı sistemler ve İstanbul’un nüfus artışını kontrol altına almak.

Hızlı bir çözüm ise; Belediye şuandan itibaren toplu ulaşımda kar amacı gütmeyecek. Gerekirse zarar edecek. Bu doğrultuda

Toplu taşıma araç hareket sıklıkları 4 katına çıkarılacak. Daha çok express seferler eklenecek. Böylelikle İnsanlar otobüs durağına gittiğinde birkaç dakika içerisinde otobüsün geleceğini bilecek ve ayrıca artan otobüs seferinden dolayı

otobüsün içerisinde sıkışıklık azalacak. Ve ayrıca Toplu taşıma ücretleri ciddi oranda indirilmeli

Özet: Otobüs durağına gittiğinde durakta fazla süre beklemeyeceğini ve otobüse bindiğinde rahat gidebileceğini bilen ve bunu uygun fiyatla sağlayan bir birey aracını evinde bırakarak toplu taşımayı tercih edecek.

Belediyenin bu durumdan edeceği zarar düşündürücü ise bu zarar başka şekilde telafi edilsin. (Ötv arttırılsın.)

Yetkin Efe

***

Park Et Devam Et uygulamasının olduğu alanlar genişletilsin ve ucuzlasın, Park Et Devam Et uygulamasının olduğu otoparklara abonelik sistemi gelsin. Ben aracımla Marmaray’ın yanındaki İSPARK otoparkına parkediyorum ancak abonelik olmadığını öğrendim. Günlük de 7 lira. Abonelik olsa günlük 4 lira olsa çok iyi olabilir.

Aynısı metrobüste de yapılabilir, köprü trafiğinden hemen önce Perpa gibi bir yerde Park Et Devam Et otoparkı olsa oradan insanlar metrobüse binse, köprü trafiği başlamadan biter.

Burak Yavuzalp

***

Tüm trafik mağdurlarının en büyük sorunu olan saatlerce trafikte beklemenin çeşitli çözümleri var.

1. Beylikdüzü’nden köprüye kadar ve diğer yerlerdede görüldüğü üzere yokuş yukarı çıkışlar ve yokuş aşağı inişler mevcut. İnsanlar yokuş yukarı çıkarken araba zorlandığı için yavaşlar, tabiki arkalarındaki araçlarda yavaşlayarak trafik oluştururlar. birde araçlar yokuş aşağı giderken yavaşlar. herhangi bir kaymaya veya kazaya karşı çekinildiği için yokuş aşağı yavaşlayan araçlardan dolayı arkalarındaki araçlarda daha fazla yavaşlayarak trafik oluştururlar. (bunları önlemek için çıkışların ve inişlerin olmaması lazım. Tüm yolların olabildiğince köprülere hizalanması lazım, yada köprülerin yollara hizalanması lazım.

2. Günden güne araç sayısının arttığı istanbulda trafiği azaltmak için plaka son numaralarına göre kısıtlama yapmak gerekli. 1-3-5-7-9 ve 0-2-4-6-8 numaralara sahip araçların haftanın farklı günlerinde trafiğe çıkışına izin verilmeli. Bilhassa ana yollara çıkışlarına izin verilmemeli. Bu düzgün uygulanarak insanların kurallara uyması sağlanmalı. örneğin Pazartesi, Çarşamba, Cuma günleri 1-3-5-7-9 numaralı araçlar çıkmalı trafiğe. Salı, Perşembe, Cumartesi 0-2-4-6-8 numaralı araçlar çıkmalı trafiğe. Pazar günleri her iki plakaya ait araçlarda çıkabilmeli.

3. Toplu taşıma araçlarının sayıları arttırılmalı ve ücretsiz yapılmalı. İnsanların şahsi araçlarından toplu taşıma araçlarına geçmeleri teşvik edilmeli. Konfor ve rahatlık olmazsa kimse aracını bırakıp toplu taşımaya geçmez.

4. Görüldüğü üzere trafikteki araçların çoğunda birer kişi seyahat ediyor. Bir yasa çıkarılarak şahsi veya ticari araçlarında 1 kişi seyahat edenlere ceza kesilmeli. şahsi veya ticari araçların kişi sayısı durumuna göre 2 kişilik araçsa iki kişi, 4 kişilik araçsa 4 kişi araçta olmak zorundadır. Böyle bir yasayla hükümet insanları toplu seyahat etmeye teşvik etmelidir.

5. Bir çok köprüde, paralı geçişlerde ve diğer yollardaki huni şeklinden vazgeçilmesi gerek. Tüm büyük yolların aynı şerit sayısına sahip olmalı veya en fazla +1 şerit fazla olmalıdır. Örnek olarak, Mahmutbey gişelerine giden yol 3-4 şeritken gişelerle birlikte 10 şeride çıkmaktadır, sonrasında tekrar 3 şeride inerek göz göre göre trafik yaratılmaktadır. Aynı durum köprülerdede vardık. FSM köprüsündeki blokların kaldırılması ve isteyenin istediği şeritten geçebilmesi güzel bir uygulamadır. aynı durumun diğer köprü ve paralı yollara giriş çıkışlardada yapılması gerekmektedir.

Bu uygulamalardan yasaklar tercih edilecekse, insanları sınırlarken birde güzellik yapılmalı, araç yakıtlarındaki ötv kaldırılmalı.

Biz halk olarak bu kadar aksaklığı görebiliyorken, bu işleri yapması gereken ve binlerce tl maaş alan hiçbir halttan anlamayıp uygulayamayan sorumlularıda kınıyorum. İşleri düzeltemiyorsanız o mevkilerde durmanız sadece israftır ve israfta günahtır.

Erdem Çelik

***

merhaba
uzuun yıllar rusyada kaldım , oradaki ana farkı istanbul ile kıyaslayacağım boşu boşuna metrobüsler ve o yolları işgal etmeleri zaten her durakta zaman kaybı bekleme doluluk istanbul da gereksiz metrobüs ile E5 i işgal etmekte bunu yapan müh. basit işe kaçmışlardır

Çözüm

yer altı aynı güzergah aynı yol aynı şekilde yer altından rahatlıkla olur üstelik üst yol ise trafiğe açılmış olur diyer bir husus hızlı teren bu trenler saatde en az 200 km hızla gider her yerde durmazlar bu tren için istanbul uygun ana halterlerde durak olsa yine yer altından en az durma mesafesi iki durak arası mesafesi 50 km şehir içi şehir dışında ise her 100 km de durağı olsa ulaşım daha seri olur

ben rusyanın özellikle moskovanın altı örümcek ağı gibi olduğunu tren yolu için söylüyorum ve çok kullanışlı bunun için sizlerde gündeme getirin
öellikle maltepe ila beylikdüzü tuyap arası e 5 güzergahı metrobüs kaldırılıp metro ve yer altına ayrıca ana istasyon olabilicek yerler var havalanına gidecek ortak alanlar bunlar hep rusyadaki o yüzölçümü büyük istanbuldan büyük moskavanın yaptıkları
şu metrobüsler kalksın daha güzel olacak METRO METRO METRO ODA YER ALTINA BAKIN ÇÖZÜM NE OLACAK İSTANBUL UÇÇAR
SAYGILARIMLA

F. Taştemel

***

Merhaba.
Elektrikli bisiklet, bisiklet, motorsiklet trafik sorununu çözer. Ama (aması önemli) bunun işe yaraması için iyi planlanmış alt yapı (bunlar için yol ve trafik düzenlemesi, şehrin iş yerleri, ev yerlerinin planlanması) gerekir. Bu araçların kullanılması için kaliteli, kullanışlı, çeşitliliği olan giyim kuşam, maddi, kanuni teşvikler gerekir. ( Tam tersini yapıyorlar). Hani “kentsel dönüşüm” diyorlar ya…
Ve en önemlisi de insanların eğitimidir. Zorba, yobaz, kaba insanlar medeni olan hiçbir ortamda huzur, düzen, güven bırakmaz çükü. Dağ başında trafik sorunu yoktur.
Teşekkürler.

Servet Atuk

***

TEM, E5, gişeler, bağlantı yolları, ana arterler… gibi bölgelerde oluşan araç kazalarına ve arızalarına anında müdehale edecek (hareketli veya sabit)
trafik polisi, çekici, ekip, ekipman oluşturulması

Orta veya sol şeridi düşük hızda işgal eden araçlara yüksek cezalar kesilmesi

Helikopterle 7/24 trafik takip ekipleri oluşturmak.

Başar Akman

***

Buradaki trafiğin cozumu icin asagidakilerin yapilmasi gerekir

1- istanbul gibi bir sehir tasiyabilecegi nufus sayisi kactir. Eger bunun icin herhangi bir plan yapilmamissa oncelikle yapilmasi gerekir. Akdi takdirdr 40 metro hatti 50 adet tunel bile yapilsa trafik icin cozum olmaz

2- Tum binalar otopark zorunlulugu getirilmelidir.Bunun icin cok gec oldugu icin devlettin her sokaktaki ilk binayi otoparka cevrilmesi gerekir.

3- Is saatleri icerisinde sehir ici nakliyat yasaklanmilidir

Yüksel Yapıcı

***

İstanbul’un bence trafik sorunu yok.
istanbulda çok fazla araç var. , her 10 araçtan 7 -8 tanesi neredeyse 1 kişilik seyehat ediyor.
Çözüm tabiki toplu taşıma araçlarında ama yapısal olarak ne kadar uygun bilmiyorum.
toplu taşıma sisteminin ve araçların gelişmesi gerek.İlave olarak bunlara yakın otopark gerek.
arabayla her gün 1 2 saatlik yol işkencesinin yerini alabilecek ikna edici bir toplu taşıma sistemi lazım.

Burak Kurtman

***

Trafiğe çözüm çok basit
Şişli Beşiktaş Kadıköy Sarıyer Bakırköy gibi ilçelerde çoğunlukla trafik görülüyor. Bunun çözümü 15temmuz şehitler köprüsü hattına ve Fsm köprüsü hattının bağlantılarına min 10km uzaklıkta ofis bulundurulması bunun önüne geçebilmek için de daha yakın noktalardaki ofisler işyerlerinin stopajlarını %100e kadar artırmak olabilir. Sadece Büyükdere Cad. Üzerinde kaç banka genel müdürlüğü var biliyormusunuz?
Bu gibi büyük firmalar ümraniye Kağıthane Fatih (ulaşım kolaylığı ve restore avantajı kullandırılarak) Esenler Halkalı Bahçelievler Kartalv.b gibi konutun yoğun olduğu yerlere yönlendirilerek çözülür herkes sabah asyadan Avrupa yakasına geçmek zorunda kalmaz. Bu kadar basit.

Ömer Çin

***

Bence tek çözüm, İstanbul ve çevresinde ne kadar fabrika, imalathane varsa anadoluya taşımaktır..
Bu sayede buralarda çalışanlar, aileleri ile birlikte İstanbul'u terk edecektir..
Bu da İstanbul'un nüfusunda milyonlarca insanın azalması anlamına gelecektir.
Zekeriya ÖZKAN

***

Sayın Sözcü,
İstanbul trafiğinin doğal mağduruyuz.Ancak esasında bizi mağdur eden kimdir diye baktığım da,karşıma sürücüler ve onlara bağlı olarak trafik polisleri olduğunu çok net söyleyebilirim.Denetimden bahsediyorlar,ancak denetimden anlaşılan,eds uygulamaları.Bu sistem çalışmıyor,çalışan yerlerde de hiçbir etkisi yok.Trafikte bir aracın süratinin,olması gerekenden 10 km daha altına inmesi arkada 50 mt trafik birikmesine neden oluyor.Sürücüler,asla kural tanımıyor,şerit ihlalleri had safhada,emniyet şeridi konusu artık dünya da konuşulur olmuş,kamyonlar her şeritte bulunuyor.Otoyollarımız da dahi,200 km yol alın,bir tek polise rastlamıyorsunuz.Başınıza bir hal gelse ,yardımını isteyeceğiniz tek bir polis memuru dahi yok ama 15 gün sonra eds uygulamasında radar cezasını alıyorsunuz.Kural koymak değil,kuralları uygulatmak esastır.Bu nedenle,İstanbul trafiğinin en az %30 rahatlaması için,trafik polisi uygulamasının,çoğaltılması ve en az bir sene süresince etkin biçimde devam ettirilmesi gerekmektedir.

Merih Özkaya

***

 

Trafik için çözüm isteniyor ki. İstense çok kolay. İki madde ile çözülür.

1. Toplu ulaşım tamamen bedava olmalı.
2. Köprü ve otoyollar tamamen bedava olunmalı.
Bir düşünün. Ulaşım bedava, aktarım bedava, araçlar verilen anlık takip edilebiliyor.
Neden adrenalin kullanmayın ki. Arabamı bile satarım.

Mehmet GÜLER

***

Merhaba Sayın Yetkili ,

Her gün aynı çileyi yaşamayı kabul etmiş insanlarla bu trafik maalesef çözülemez ama biraz da faydası olacağını düşündüğüm öneriler aşağıdadır.

1. Köprü Trafiği : Sabah mesai saatleri öncesi Anadolu Yakasından Avrupa'ya , Akşam mesai saatleri sonrası Avrupa Yakasından Anadolu'ya tek kişi geçen araçlar bunun en büyük sebebi , kişi toplu taşımayı kullanmak yerine rahatı için gerekirse trafikte saaatler geçirmeye razı durumda bunun için çözüm 2 adettir , sabah ve akşam bu yönlere açılan ek şerit eşitsizliktir. 2 ve fazla yolcu taşıyan araç şeridi Amerika Birleşik Devletlerinin bir çok eyaletinde uygulanmaktadır. HGS si ve OGSsi ayrı olan bu şerit kullanma kuralları çok net olup haksız yere kullananlar yüksek ceza ile cezalandırılıyor.

Rahatı için her gün tek başına köprü trafiğine giren kullanıcı için sabah 06.00-.09.00 ve akşam 17.00 – 20.00 arası geçişlerinde katlayarak artan geçiş ücreti uygulaması , mesela bugün bu saatlerde tek kullanıcılı hgs veya ogsden geçen kişi için yarın yine aynı saatlerde kullanması durumunda 4.75TL yerine +2TL uygulaması , bir sonraki gün yine geçerse bir +2 TL daha . Ne zaman mütaakip günde kullanmazsa tekrar 4.75TL den başlayacağı şekilde fiyat uygulaması yapılabilir.

2. Şehir Merkezine Doğru Trafik : Avrupa Yakasında Avcılar- Bahçeşehir Yayının Batısından gelenler , AnadoluYakasında Maltepe – Çekmeköy Yayının Doğusundan gelenler. Bu yayların dışı daha çok düşük maliyetli evlerde oturup şehir merkezinde çalışanların yarattığı trafik sebebidir;

E5 ve Tem Otoyoluna buradan gelenler için en sol şeridin 3 ve daha fazla yolculu araç şeridi uygulaması yapılmalıdır. Harici kullanımlarda yüksek cezalı

3. En fazla komşu belediyeler sınırında çalışma : Kişinin ikamet adresi ve iş adresinin aynı veya bitişik belediye sınırları içinde olması durumunda sosyal veya maddi haklarında iyileştirme .

Fonlama : Ortalama günlük İstanbulun trafiği yüzünden 2.000.000TL yakıt israfımız var , buda ülkenin kaybıdır. Buradaki ceza ve artarak giden köprü geçiş ücretlerinden elde edilecek kazanç kişilere aktarılırsa kişiler hem yakın işyerlerini seçecek hem de daha az trafikte kalacağı için daha verimli olacaktır.

Araştırma : Şirket Çalışanımız sayısı Toplam 25 kişi olup şirket adresimiz Maslak'tır aşağıdaki gibi istatistikler vardır.

Araç ile gelen kişi sayısı : 6

Aynı Belediyede bulunan( İkamet ve İş adresi ) : 6

Bitişik Belediyede bulanan : 4

Köprü ve Yayın dışından gelenler : 4

Diğer Belediye Sınırlarında Oturanlar : 9

Bu duruma göre aslında şirketimizin %60 personeli trafiğe maruz kalmaktadır ve aynı zamanda trafik yaratmaktadır.

Saygılarımla, Cenk Akın

***

Iyi gunler,

Bence hiz siniri kaldirilmali. Zaten trafikten hiz yapilamiyor e-5 de, buna ek olarak 80km hiz limiti yuzunden insanlar yavas gidiyor hele birde ondeki araba ile arasinda uzun mesafe bosluk birakan araclar eklenince trafik yogunlasiyor. Zaten kazalarin sebebi hiz degil araba kullanmasini bilmiyip slolom yapanlar insanlarin uzerine kiranlardir.

Bize bu firsati verdiginiz icin tesekkur ederim.

Ayrica rant sevdasindan her bos gordukleri yere ev yapan insanlara dur denmeli. Trafik en cok bu sebepten oluyor.

Saygilar

Yunus Emre Cetin

***

1- Büyük ana caddelerin en sol şeridini sadece araç içinde 3 veya daha fazla yolcular için olsun trafiğin ağır zamanlarında bu araç sahiplerinin aynı işyerini kullananların beraber seyahat yapmasını sağlar. Bu da az araç oluşturur trafikte o saatlerde… Sadece arac içine konulan mankenlere dikkat etmek gerekir böylece devlete para cezalarindan büyük gelir sağlanırda.

2- Cok iscisi olan firmalarin ise baslama saatlerining degistirilmesi ile trafik azaltilabilir butun isciler ayni saatte baslamazlar calismaya.

3- Eskiden oldugu gibi cift tek pilaka numaralari, cift veya tek gunlerde sadece gunun yogun trafigi oldugu saatlerde kullanilsin.

Muharrem Tombakoğlu

***

Yalnız İstanbul değil,Türkiyenin bir çok yerinde trafik sorunu var. Trafik ışıklarla çözülmez. Işıklar trafiği kilitliyor.Yakıt israfı ençok ta ışıklarda yapılıyor. Battı çıktı yapılacak çok yer var.Veya üst geçit yapılmalı.Belediyelere enerji bakanlığı destek olursa, trafiğin yoğun olduğu kavşaklara yapılabilir. Birde köprülerin ucuz olması lazım ki, hem trafiği rahatlatsın,hemde yakıt israfını azaltsın. Olaya biraz da ekonomik olarak bakılmalı
Nevzat Sarıaslan

***

Trafik terbiyesi 0 olan bir memlekette istediginiz kadar yol köptü yapin trafik duzelmez..Uzgünüm…Güray Aydin

***

Merhaba,

Genel çözüm bulmak imkansız gibi bir anda ama kanayan yara neresi? Köprüler. Koprulerdeki ek serit uygulamasi acilen bitirilmeli. Iki hafta ek seritleri acmadan deneseler anlarlar zaten sorunun surekli serit degistirmekle ilgili oldugunu. Aç kapa, aç kapa; surekli darbogaz yaratildiginda iki araba serit degistirirken tereddut etse zaten trafik yığılmaya başlıyor; Sonrası arapsaçı.

Bunun disinda belirli saat araliklarinda bazi yollara (Vatan caddesi gibi) arac icinde tek kisi varsa girisine izin verilmemesi gibi onlemler alinabilir; Amerika’dan cikmis ve gelismis ulkelerde uygulanan, sadece belirli sayida yolcu tasiyan araclarin gecebilecegi seritlerin <https://en.wikipedia.org/wiki/High-occupancy_vehicle_lane> yaratilmasi bazi yerlerde (D-100) cozum olabilir.

Tabii ki servis araclarina bir cozum bulunabilse zaten trafik sorunu da kalmaz. Hicbir trafik kuralina uymadan, sabahin korunde tum trafigi ve emniyet seritlerini kilitleyen servis araclarina goz yumuldukca hiçbir sey düzelmez.

İyi calismalar,

Tunc Akman

***

İstanbul trafiğinde belli bir hızla akan trafiği yavaşlatan önemli iki faktör vardır.

1- Ana yoldan yan yola ayrılan sonra yine ana yola katılan uyanıklar.
En sağ şeritte giderken, ana yoldan verilen yan yola dalıp, yan yolun gittiği semte değil, oradan gelipte 300-500 metre ileride ana dola bağlanan yan yoldan devam ederek tekrar ana yola dahil olan ve bu şekilde sağ şeridi yavaşlatan uyanıklardır. Bunun en tipik örneği TEM otoyolunda Sultanbeyli’den gelerek Çamlıya gişeleri yönüne giden bazı uyanık sürücülerin Samandıra kavşağını geçer geçmez, orada bulunan dinlenme tesisine dalıp, duraklamadan çıkarak yine TEM’e dahil olmaları sonucu yaşana sıkışıklıktır.

Aynı şekilde E5 üzerinde Yeni Sahra’da bulunan Optimum Outlet yan yoluna giren uyanıkların 500 metre aşağıda, Medical Park karşısında bulunan Tamirhane durağından çıkan toplu taşım araçları ile beraber trafiği 5-6 şeride çıkarıp şişmesine neden olmaktadır.

Benzer bir sıkışıklık Kadıköy ve birinci köprüden gelen trafiğin Dudullu kavşağına 1 km varken birleşmesinden sonra yaşanmaktadır. Özellikle sabah ve akşam saatlerinde başlayan sıkışıklığın sebebi, Dudullu’ya dönecek olmasına rağmen en sağ şeride geçmeyip sol veya orta şeritten kavşağa yaklaşarak sağdan kaynak yapan utanmazlar da sıkışıklığa yol açmaktadır.

2. Emniyet şeridi ihlalcileri
Genel olarak en önemli sıkışıklık sebebi ise emniyet şeridini kullanan utanmazların yer yer konmuş olan mobesa kameralarını görünce tekrar normal trafiğe burun sokmaları yüzünden gerçekleşmektedir.

ÇÖZÜM

Bence sorun her yere yap-işlet devret sistemiyle kamera sistemleriyle donatılması ile önemli ölçüde hafifler. Bu sistemleri kuracak olan firmalar, kesilen cezanın %10 unu alsa her türlü yatırımı ve denetim yaparlar. Ama Ordu’daki gibi 5 dakikada bir hız cezası kesecek sistemler gibi olmamalıdır.

Doç. Dr. Bekir SAVAŞ
Kocaeli Üniversitesi

***

Merhabalar,

İstanbul Trafik Sorunuyla ilgili olarak tamamen çözüm olmasa bir nebze yoğunluğu hafifletecek nacizane önerilerim;

– Her yerin mutlaka denize bağlı olduğu bir yerde vapur seferlerindeki eksiklik, örneği Avcılar, Beylikdüzü ve Büyükçekmece yönünde yer alan bölgelerde ya hiç yada sınırlı sayıda deniz ulaşımı kullanılıyor. Örneğin IDO yolcu seferleri dışında arabalı feribot ile uygun fiyatlı olmak koşuluyla Kartal yönüne seferler düzenlenebilir. Yolcu seferleri yalnızca adalara gidiyor, Beşiktaş, Kabataş, Eminönü, Üsküdar, Kadıköy yönüne yolcu seferleri olmuş olsa yolcular Deniz yolunu tercih etme konusunda daha fazla teşvik olur, böylece hem metrobüs hem de otobüs seferlerindeki kalabalık azalmış olabilir.

– Bunların dışında metrobüs tamamen trafiği hem yaşanılan kazalar hem de işgal ettiği karayolu ile olumsuz etkilemekte, bunun yerine alternatif olarak hava raylı (belki yatırım maliyeti daha yüksek olabilir) sistem kullanılabilir (yalnızca Ataköy – Ümraniye hattı için değil). Böylece çok daha az alan işgal edilerek, mevcut trafik rahatlatılabilir.

Teşekkürler, Selçuk Kılıç

***

Merhaba

Kesin bir çözüm öneriyorum size istanbul trafiği için. şimdi önerimi duyunce güleceksiniz belki ama inanmıyorsanız kuzey avrupa kentlerindeki uygulamaları inceleyin önce sonra gülersiniz.
güvenli ve adam gibi planlanmış bisiklet yolları istanbul trafiğine kesin çözümdür. hollanda, danimarka, almanya gibi ülkelere bakın göreceksiniz nasıl işe yaradığını, üstelik sadece trafik problemini değil pek çok sağlık problemini de ortadan kaldıracak bir çözümdür bu. Bu konuda çok uzun şeyler yazabilirim ama kendi gazetenizin arşivini tarayın, zaman ayırıp 2 saat internette araştırma yapın haklı olduğumu göreceksiniz.

Kolay gelsin. Can Ayan

***

Dünyanın başka hiç bir şehrinde olmadığı kadar su yolu opsiyonları bulunan bir şehirde denizyolu kullanımımızın bu kadar kısıtlı olması son derece mantıksız. Benim önerim, en azından şehrin doğu-batı eksenli uç noktalarında arabalı feribot seferlerinin kurulması. Böylece örneğin Pendik-Avcılar arası kurulacak böyle bir hat ile köprüler üzerindeki ve şehir içindeki araç trafiğinin önemli ölçüde hafifletilebileceğini, vatandaşlar için kullanışlı bir alternatif yaratılabileceğini düşünüyorum. İstanbul gibi denizle çevrelenmiş bir metropolde sadece Harem-Sirkeci arabalı vapurunun bulunuyor olması kabul edilebilir bir durum değildir. Benzer hatların Eskihisar, Pendik, Tuzla, Avcılar, Bakırköy, Kartal, Anadolu Kavağı, Rumeli Kavağı güzergahlarında da kolaylıkla oluşturulabileceğini düşünüyorum.

Özgür Kocahan

***

Merhaba;

İstanbul Trafiğinin rahatlatılması için gerekli olan bence;

1-Metrobüs yolunun iptal edilip raylı sisteme geçiş olmalıdır.
Yol 3 katlı olmalı, yer altından raylı sistem, şuan ki kot'ta metrobüs , üst kat ise havaray olarak düzeltilmeli, yan yollar iptal edilmeli. Otobüslerde minibüsler gibi anayollardan ayrılmalı, anayol üstündeki metro, metrobüs ve havaraylara kadar yolcu taşımalılar.

2-Fabrikaların, okulların, işyerlerinin açılış saatleri ve kapanış saatleri düzenlenmeli aralarında birer saat fark olarak açılmalı, tüm araçların aynı anda yola çıkması önlenmelidir…

3-Hastahanelerin 24 saat (gündüz çalışması gibi gece de aynı şekilde) çalışılması sağlanmalı, insanlar erken gideyim işim bitsin diye iş saatleri içinde yola çıkmaları engellenmelidir.

İlhan Muti

***

Çözüm yerin altına inmekten geçiyor. Metro ağı tüm gelişmiş metropolllerde olduğu gibi üst seviyeye çıkarılmalı. Metrobüs ile köprü ile bu iş olmaz. Çok belli.

Eray BALİÇ

***

Trafiği azaltmanın temel yolu nüfus yoğunluğunu azaltmaktır. Bunun içinde İstanbul’a yapılan büyük maliyetli yatırımların parasıyla anadoluya yatırıp yapıp insan göçünü engelleyebilirler.

Yusuf Hacıhasanoğlu

***

İstanbul trafik sıkışıklığını azaltabilmek için önerilerim;

1-Cadde ve sokaklarda park eden taşıtların kaldırılması bunun içinde yeni yapılan tüm yapılarda yeterli otopark yapılmasının yasal zorunluluk hale gelmesi.

2-Trafiğin yoğun olduğu sabah ve akşam saatlerinde mal indirme ve alma işlemlerinin yasaklanması(yurt dışında bu işler saat 08.00 kadar yapılır)

3-Yıllardır söylenen fakat yapılamayan tek çift plaka sistemi yoğun bölgeler için geçerli olabilir.

4-ABD de uygulanan 2 ve üstü yolcu taşıyan taşıtlar için ayrılan özel şerit uygulaması (böylece daha fazla kişinin araçla trafiğe çıkması önlenir)

5-Küçük boyutlardaki taşıtlar az yer işgal edeceğinden bu tip taşıtların vergilerin düşürülmesiyle kişilerin bu taşıtları almaya özendirilmesi (örnek İtalya'da Roma , Floransa gibi şehirlerde olduğu gibi)

Faydalı olacağına inandığım bu çözüm önerilerinin en kısa zamanda hayata geçmesi dileğiyle emeği geçenlere teşekkür ederim.

Saygılarımla… Çetin Çelikden

***

merhaba,

metrobüs, metro, tramvay gibi toplu taşıma ana duraklarda katlı otopark olacak. toplu taşımayı iyileştirmek lazım. toplu taşıma çok dolu, yetmiyor, e birde özel aracı ile binmek isteyenler eklenince hiç yetmeyecek.

birçok ana durağa katlı otopark toplu taşımaya binen ücret ödemeyecek. hem ekonomiye katkı olacak, yakıttan tasarruf, hgs,ogs den tasarruf, daha az km ile araç hırpalanmıycak vs vs.

eski araçları büyük küçük sınıf araçlar hepimiz görüyoruz, yollarda arızalı bir şerit kapalı. trafiği etkiliyor. özel muyene ile ve yaş sınırlaması getirilmesi gerekiyor. aksi halde trafiğe çıkamaz.

ticari araçlar, istediği yerden yolcu alıyor, bırakıyor, tabi sağda solda park eden araçları olduğundan yol ortasında yapmak zorunda veya kasıtlı önü boş olsun diye yolu ortalayıp duruyor.

görüşlerimi aktardım, umarım sorunu en kısa sürede çözeriz. aksi halde istanbul çilesi çile olmaya devam edecek.

Teşekkürler… İyi çalışmalar. Şehmus Yortaç

***

Sene 2016 önerilen çözümlere bak yok tek çift plaka yok toplu taşıma istediğim gibi giderim işe okula , o zaman okula da işe de birgün gidip birgün gitmeyelim bu mantıkla tek çift plaka gibi, trafiktekiler ikide birde şerit değiştirmesinler zaten % 30 azalır trafik yani öncelikle sürücülerin insan gibi yaşayıp araç sürmeleri gerekli.

Saygılarımla, Serhat Çetin

***
– Bilindiği üzere E-5 üzerinde yeni iş yerleri açılmakta ve bu güzergahta trafik yoğunlunu arttırmakta. Pendik-Haydarpaşa Banliyö Tren hattı çalışırsa önemli katkı sağlar diye düşünüyorum. Ayrıca, motorsiklet (özellikle scooter) kullanımı yaygınlaşır ve teşvik edilirse trafik yoğunluğu azalabilir. Genelde otomobillerde tek kişi seyahat ediyor. Avrupa da scooter kullanımı çok yaygın. Teşekkürler. Aydan Tambay

***

– İstanbul'da yaşayanlar vatandaşlar için araba kullanmak ve trafikte çile çekmek bir hobi haline gelmiş. Belediyenin toplu taşım araçlarının kullanımını eziyet olmaktan çıkarıp özenilecek ve toplu taşım araçlarını kullananların zamandan kazanacağını gösterecek uygulamaları devreye sokması lazım. En basit uygulama sabah ve akşam saatlerinde ücretsiz taşıma sefer sayılarının arttırılarak insan gibi yolculuk sağlanırsa bir çok vatandaş özel arabası ile değil de toplu taşım araçlarını kullanır derim. Unutmayalım ki belediyeler kar etme yerleri değil vatandaşlara hizmet verme yerleridir. Saygılarımla; İlker YAVUZ

***

– Selamlar Sn. Sözcü ekibi,

Gazetenizde bugün İstanbul Trafiği nasıl çözülür başlıklı yazınızı okudum, öneri olarak her gün iş dolayısı ile Anadolu yakası – Avrupa yakası arasında gidip gelen bir vatandaş olarak nacizane bir şeyler yazmak istedim.

Öncelikle gazetenizi her gün alarak ve internetten + mobil uygulamasından kullanarak desteklemekteyim, çünkü bu ülke de gerçekleri yazan Atatürk ilkeleri doğrultusunda yolundan şaşmayan tek gazete sizin olduğunuzun farkındayız. Sözcü susarsa Türkiye susar..

İstanbulda trafikteyken gözlemlediğim trafiğe sebep olan unsurları maddeler halinde öncelik sırasına göre aşağıda belirtiyorum;

1) İnsanların cehaleti, saygısızlığı, hoşgörüsüzlüğü..
2) Bağlantı yollarının yanlış planlanması.
3) Polis teşkilatında herkesin aracına flanşörler takılarak emniyet şeridini babasının malı gibi kullanması!
4) OGS-KGS gişelerinin hala eski sistem devam edilmesi (FSM Köprüsü gibi olmalı tüm gişeler)

Yazdığım bu yazıyı okumanız ve trafiğe sebep olan ve çözüm getirilmesi gereken bu maddeleri okurlarınıza, Türkiye’ye ulaştırmanız dileğimle.

Saygılarımla… Ahmet Özçoban

***

– İstanbul trafiğinin tek sorunu şahsi araba kullanımının fazlalığı. Belediyenin toplu taşıma ücretlerini düşürüp insanları toplu taşıma kullanımına teşvik etmeli.insanlarımızda trafiği kendilerinin yarattığının farkına varmalı artık bence en büyük sorun bu. İyi günler. Kadir Cinici

***

– Kesinlikle yeni yol ya da köprü yaparak düzelmez bu trafik. Bilakis daha da kötüleşir. Trafik sorununun çözülmesi için dolaşımdaki araçların çoğalmasının engellenmesi gerekmektedir. Bu nasıl sağlanır;

1. Her gün işine mecburen aracı ile giden benim gibi insanların, daha insani ve medeni şekilde toplu taşıma sitemleri ile gitmesinin sağlanması gerekir. Yani 24 saat ve her yerde çalışan metro demek bu. Metrobüs değil.

2. Şehir merkezlerindeki otoparkların, çalışma gün ve saatleri içerisinde mutlaka çok pahalı hale getirilmesi gerekir ki, caydırıcı olup insanların işlerine araçları ile gitmesi engellenebilsin. Ama metro yaptıktan ve yaygınlaştırdıktan sonra olmalı bu çalışma. ABD’nin ve Kanada’nın çok büyük şehirlerinde yapılıyor bu uygulama.

3. Şehir içi ücretli geçiş sistemlerinin mutlaka hızlı hale getirilmesi gerekir. Washington DC yapmış örneğin. Her yerde para ödüyorsunuz ama trafik deli gibi hızlı akıyor. Kendinize güveniyorsanız, toptan kaldırın ve bitsin bu işkence. TEM rahatlar böylece.

4. İBB ve İEM ne yaparsa yapsın emniyet şeridi ihlallerini ve uyanık şoför kaynaklarını engellesin.

5. İBB, deniz ulaşımını otoyol gibi kullansın, metrolarla entegre etsin.

İddia ediyorum ki, bu 5 madde yapılsın, İstanbul’da trafik mrafik kalmaz. NY’ta da trafik var ama akıyor. Bizde ise duruyor. Birinci madde çok çok önemli bu arada. Ben insan gibi yolculuk yapmak istiyorum.

Saygılar… Uğur İLBEYİ

***

– İkametgahı İstanbul olan araç sahiplerinden aylık ,yıllık bir ücret peşin alınarak Hadımköy-Sultanbeyli gişeleri arasındaki tüm ücretli geçiş gişeleri kaldırılmalı… Sefaköy K.çekmece Avcılar,Bahçeşehir, Beylikdüzü hattına acil metro gelmeli… Devlet daireleri ve özel sektöre ayrı saatlerde mesai uygulanabilir. Saygılarımla Yusuf AYTEKİN

***

– İyi yayınlar İstanbul trafiği için bir park sorunu iki trafiğe çıkmayan araçlar sokakta duruyor sahipli sahipsiz benim sokakta en az 3 adet var. Tahran’da trafik akıyor da İstanbul’da niye akmıyor. Niye Belediyenin Partizan anlayisindan zihniyet degişmedikce cok zor cok… Murat Askan

***

– Uzun vadeli çözüm olarak kesinlikle toplu ulaşımın yaygınlaşması gerekli.Buna ek olarak İstanbul ve Kocaeli bölgesindeki yoğunluğun azalması için yatırımın ve iş gücünün diğer illere kaydırılması da gerekli. Ama kısa vadede sanırım Avusturya’da uygulanan model faydalı olabilir.Yani farklı iş gruplarının farklı mesai saatlerinin olması gibi. Örnek vermek gerekirse bankalar 7:00-16:00,memurlar 9:00-18:00,okullar 8:00-17:00 vb. Doğa Taşcı

***

– Anadolu yakasında Kaynarca-Pendik köprüsü ve Kozyatağı-Uzunçayır arası çözülürse D-100 karayolunda trafik kalmaz. İBB yol haritasından da bakarsanız anlarsınız zaten. Özgür Delen

***

– Bu kadar kalabalık nüfus ve araç sayısı olan, sayısı belirsiz aracın tek sürücüyle yola çıktığı, gidilecek yolların ve kavşakların son derece kısıtlı taşıma alanına sahip olduğu böyle bir şehirde tek/çift plaka uygulamasından başka bir çözüm olamaz. Saygılarımla. Oğuz Akman

***

– İstanbul Trafiği için acil olarak tek-çift plaka uygulamasına geçilmesi gerekiyor. Serdar BIYIK

***

–  Bence İstanbul’da herkesin özel aracını hafta sonu dışında kullandırmayıp toplu taşıma araçlarıyla işe okula gidip gelmelerini sağlarsanız çözüm olacaktır. :) Fikrimi sordunuz söyledim… Melek Koçak

***

–  Gayet basit ve etkili bir yöntemi sizlerle paylaşıyorum, gelişmiş ülkelerde denenmiş ve kesin sonuç alınmış yöntem şöyle; hiç bir halttan anlamayan torpille gelip idarenin başına yerleşmiş yandaşları gönderip, bu işin ilmini okumuş, tahsilli mühendisleri işin başına geçiriyorsunuz olay kendiliğinden çözülüyor. Ayrıca kural ihlali yapanlara da ağır cezalar gelirse özellikle para cezası yerine ehliyete uzun süreli el koyma, hapis, psikolojik destek gibi sorun kalmaz diye düşünüyorum. Hasan Zeytun

***

– Özel araçların kullanılmasını yasaklayın . Tüm ulaşım toplu taşıma araçları ile sağlansın . Taksi kullanımıda yasaklansın . Deniz ulaşımı ile daha kısa sürede insanlara gidecekleri yerlere ulaşabilecekleri öğretilsin. Saygılarımla. Hamdi ÖZ

Hatırlarmısınız, İBB ABD’li bir Trafik uzmanını İstanbula davet etmişti çözüm bulsun diye. Adamcağız bir hafta kalmış, sonunda kusura bakmayın deyip geri dönmüştü.

Neler demişti;

1) Dünyanın hiç bir yerinde ana arterlere bu kadar çıkış/giriş verilmez, verilirse sonu kabus olur. Biz ne yaptık? Birinci köprüden gişelerden sonra bu kadar çıkış yetmezmiş gibi Kadıköy çıkışına doğru yeni çıkışlar , girişler yaptık !!??…Üsküdar çıkışı, Acıbadem girişi gibi. Yaa gişelerden geçtikten sonra tıkanıklık bunlar yüzünden kilitleniyor.

2) Ana arterlerdeki köprüler / üst geçitlerin altları yolcu indirme bindirme duraklarına dönüştü. Al sana kilit. Örnek :PENDİK köprüsü….bu indirme bindirme yüzünden kuyruk Tuzla’ya kadar uzuyor.

3) Yaptığın sokakların boyutlarını, yollarını arabanın enine göre yapacaksın. 2,5 araba eninde yaparsan bizim uyanıklar hemen park ederler  yolda sana daralır.

4) Dünyanın neresinde görülmüş? Trafik ışıklarının hemen yanına otobüs durağı koymak !! Körüklü bir yanaşıyor yolcu indirmeye yeşil ışık yandığı vakit gitti sana bir şerit. Arka felç.

5) Kim akıl ettiyse bravo, bu kırmızı beyaz kukalar, hani yollara sabitledikleri. Bizim insanımız trafik kurallarını çiğnemek üzere programlandığından bu kukalar hiç olmazsa bunları hizaya sokuyor.
BUNLARIN HER YERDE KULLANILMASI ŞART ! Arter girişler / çıkışlarda , park edilmez yerlerde gibi.
Başka türlü insanlarımızı hizaya sokamayacağız…. Tabii, bu İstanbulu katleden bu damperli kamyonlar bunları parçalamasa :)
Erkut Baykal

***

İstanbul nüfusu çok fazladır. Trafige çözüm üretmemeli bu doğrultuda daha fazla yatırım yapılmamalı.

İstanbulun nufusunun azaltılması için önlemler alınmalı.
Mesela
– Devlet Bankaları komple Ankara’ya taşınmalıdır.
– Çağrı merkezi gibi işyerlerinin tamamı Çorum’a Sivas’a Yozgat’a vb şehirlere taşınmalıdır.
– Bilişim şirketleri yurdun başka şehirlerine taşınmalı ve çeşitli cazip vergi indirimleri uygulanmalı.

***

Yıllardan beri tartışılan bu sorun çözülemez. Herkes parlak fikirler üretmeye devam etse de, bu çilenin asıl nedeni Anadolu'yu batıya taşıma ve rant hevesidir.
Anadolu insanının batıya teşvik edilmelerindeki maksat da ayrıyeten tartışılmalıdır.
Kentlerdeki 2 şeritli yolları 3,5,7 şerit de yapsalar (ki bu bir çok noktada mümkün değildir), mevcut sorun çözülemez. Denizi daha efektif kullansak da sorun çözülmez.
Her zaman taklit etmeye çalıştığımız gelişmiş ülkelerin büyük şehirleri 4-6 milyon nüfusludur (Londra, Paris, Roma, Barselona, Berlin…). Bu kentlerin her birisine gelen yabancı turist sayısı, bizim ülkemizin tamamına gelenlerden çok daha fazladır. İnsanlarımız meseleye biraz da bu açıdan baksınlar.
Memleket sevdası bahane, rant şahane.

Mahmut Çalışkan

***

1- TEM otoyoluna da metrobüs yapılmalı (Kozyatağı’ndan Bahçeşehir’e kadar)
2- Metro yaygınlaştırılmalı her ilçeye her semte metroyla gidilebilmeli
3- Şehrin belli başlı yoğun olan bölgelerine araç ile girmek ücretli olmalı, burada maksat para kazanmaktan çok, şehir merkezine girişi caydırıcı yapmak
4- Otopark alanı olmayan inşaatlara ruhsat verilmemeli
5- Emniyet şeridi ihlallerine karşı yetkililerin çok daha dıkkatlı olması lazım
6- 3 tarafı denizle çevrili olan İstanbul’da denizden ne yazıkki yeterince faydalamıyoruz,deniz ulaşımı geliştirilmeli,yaygınlaştırılmalı.

Tuğrul İnan

***

Çok kolay bir yöntemi var. Plansız şehir kurulumuna son versinler alt yapısı, yolu olmayan yerlere ev yapılırsa trafikte olur her şey olur… Diğer basit yöntemler yan yollar. Kesinlikle yan yolların iptal olması gerekiyor. Tüm yan yollardan ana yollara yüzlerde araç giriyor ve bir anda o bölgede hemen trafik oluşuyor. Kaldırılırsa yoğunlaşma olmayacaktır.
Serhat Ünal

***

Benim önerim İstanbul'un Mahmutbey sonrasındaki yerleşim alanlarının artmasıyla artık bir sorun hale gelen gişelerin daha ileriye taşınmasıyla ilgili. Bildiğiniz üzere Bahçeşehir, Avcılar, Esenyurt'a
gitmek isteyen ve TEM otoyolunu kullananların tercih ettiği Mahmutbey gişeleri çok fazla yoğunluk oluşturmaktadır. Mahmutbey gişelerin Hadımköy'e alınması yani Mahmutbey gişelerinin kaldırılırılması büyük ölçüde
trafiği rahatlatmış olacaktır.

Ahmet Aktaş

***

 

 

İLGİLİ HABERİstanbul'da çileden çıkaran trafikİstanbul’da çileden çıkaran trafik

Tüm son dakika haberleri için tıklayın.

Son güncelleme: android-time 15:03 21.09.2016
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more