KÜLTÜR ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, son dönemde yaşanan inişli- çıkışlı diyaloglara rağmen Almanya'nın Türkiye'nin en büyük ticari ortaklarından ve en önemli müttefiklerinden biri olduğunu söyledi.
Akdeniz Turistik Otel İşletmecileri Birliği'nin (AKTOB), Alman Seyahat Acenteleri Birliği ile ortaklaşa düzenlediği Türk-Alman Forumu'na, Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Ak Parti Antalya Milletvekili Gökcen Özdoğan Enç, Türkiye ve Almanya'nın turizm sektöründeki önemli temsilcileri katıldı.
Kundu'daki Adalya Hotel'de yapılan toplantıda Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, geçmişten bugüne Almanya'nın bizim en büyük ticarî ortaklarımızdan ve en önemli müttefiklerimizden biri olduğunu söyledi. Son dönemde yoğun yaşanan devletler arasındaki inişli- çıkışlı diyaloglara rağmen Almanya ile diplomasi ve iletişim kanallarımızın her zaman açık kaldığını kaydeden Avcı, "Türkiye ve Almanya arasında kapsamlı siyasi bağlar, önemli bir Türk nüfus ile oluşan sosyokültürel bağlar, yoğun ekonomik ve ticari ilişkiler ve bölgesel konulardaki ortak çıkarlar her iki ülke için de büyük önem arz eden, vazgeçilmesi güç bağlarımızdır" dedi.
ALMANLAR İLK SIRADA
Almanya'nın aynı zamanda ülkemizin en önemli turizm destinasyonlarından biri ve Almanların ilk sırada olduğunu belirten Nabi Avcı, "Yıllardır Alman misafirlerimiz tatilleri için ülkemizi tercih etmektedir. Yapılan istatistikler, Alman turistlerin ziyaret sebepleri arasında misafirperverlik, otel ve servis kalitesi, fiyat ve nispeten uçuş mesafesinin ön plana çıktığını göstermektedir. Beklentilere ve trendlere bakıldığında, güvenlik, hijyen, fiyat, otel ve servis kalitesinin önemini koruduğu görülmektedir. Sağlık turizmi ve kültür turizmi gibi alternatif turizm imkânları ile ulaşım gibi hususlar ise giderek önem kazanmaktadır. Almanlar tatillerini gerçekleştikleri ülke sıralamasında kendi ülkeleri ilk sırada yer almaktadır. Bununla birlikte yurtdışına gerçekleştirilen seyahatlerde Türkiye 2011 yılından beri tercih edilen ülke sıralamasında üçüncü sıradaki yerini korumaktadır" dedi.
Almanya'dan ülkemize giriş yapan turistlerin tercih ettiği destinasyonlar arasında ilk sırada Antalya'nın bulunduğunu anlatan Bakan Avcı, "Ayrıca Almanya pazarında Antalya online satışlarda birinci sırada satılan destinasyondur" dedi.
ALMANYA'DA İMAJ ÇALIŞMALARI
Bakan Avcı, bakanlığın global imaj çalışmaları kapsamında 28 Mayıs-26 Haziran tarihleri arasında Almanya'da 1 milyon 200 bin Euro'luk bütçe ile TV ve sinema mecralarında reklam kampanyası gerçekleştirdiğini söyledi. Bakan Avcı, Uluslararası Turizm Filmleri Komitesi'nce en iyi reklam filmi seçilen Turkuaz reklam filminin, Almanya'da televizyonlar, sinemalar ve açık hava reklamları ile çok önemli bir kitleye ulaştığını dile getirdi.
BİRİNCİ TURİZM PAZARIMIZ ALMANYA
Ülkemize yapılan ziyaretler arasında yüzde 15,40 millet payı oranıyla Almanya'nın birinci turizm pazarı konumunda olduğunu kaydeden Bakan Avcı, "Almanya, Türkiye'nin sadece turizm alanında önemli bir partneri değil, aynı zamanda sosyal, kültürel ve ekonomik alanda en sıkı ilişkilerinin bulunduğu bir ülkedir. Bu itibarla Almanya ile olan turizm potansiyelinin geçmişten bile daha iyi noktalara gelmesi en büyük arzumuzdur" diye konuştu.
TÜRKİYE'NİN YERİ DOLDURULAMAZ
Alman Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Norbert Fiebig, Türkiye'nin yaşadığı bu zor günlerde yanında olabilmek için bu toplantıda olduklarını belirtti. Fiebig, Türkiye'nin yeri doldurulamaz bir ülke ve o yüzden eşsiz bir değere sahip olduğunu söyledi. Türkiye'nin 5 yıldızlı otellerinden butik otellerine çok farklı versiyonlara sahip olmasının Alman müşterileri çok memnun ettiğini anlatan Norbert Fiebig, dünya genelinde yaşanan terör olaylarına dikkat çekerek, bir meydan okuma olarak nitelendirdi.
YÜZDE 100 GÜVENDE HİSSEDEBİLECEĞİ ANLATILMALI
2016'da bu kadar dramatik gelişmeyi hiçbirinin beklemediğini dile getiren Fiebig, "Tüm Avrupa belki tüm dünyayı kasıp kavuran terör müşteride güven endişesi oluşturdu ve korku yarattı. Terör olaylarının müşterinin eğilimini değiştirmeye sebep olduğunu söyleyebiliriz. İstanbul'daki saldırı sonrasında çok ciddi rezervasyon iptalleri oldu ama bu refleks kısa sürdü ve yeniden seyahatler başladı. Paris, Brüksel, Almanya'nın kapısında da yaşanan bu tür saldırılar, dünyanın hiçbir yerinde yüzde 100 güvende hissetmenin mümkün olmadığını gördük. Müşterilerimize Türkiye'de yüzde 100 güvende hissedebileceğini anlatmamız lazım" dedi.
MÜŞTERİ DOĞRU BİLGİLENDİRİLMELİ
Karşı karşıya kalınan meydan okumanın sektör için yeni olduğunu ve bu konuda medyanın da dikkatli davranması gerektiğinden bahseden Fiebig, "Müşteriye doğru bilginin ulaşmasını sağlamalıyız. Yanlış bilgiler ulaşmasını engellemeliyiz. Kişisel olarak Türkiye ve Türk turizm endüstrisine çok ciddi bağımlılığımız var. Alman dostlarınız yanınızda" dedi.

DHA